2024/12/11

Matchbox Rugged Riders 5-pack 1997 Chevy K-1500

A közelmúltban, november végén mutattam egy Ford pikcupot ebből az 1997-es ötös csomagból. Folytatnám a „családegyesítést”, a legnagyobb konkurens GM istállójából származó nagylábúval.

Chevrolet C/K
A Chevrolet C/K sorozatát a General Motors az 1960-as és 2002-es modellévek közt gyártotta. A négy generációt megérő szériát mind a Chevrolet, mind a GMC divízió forgalmazta. Bár leggyakrabban a pickupokkal azonosítják, a sorozatba tartoztak önjáró, fülkés alvázak, amire külsős, erre szakosodott gyártók építettek felépítmények széles skáláját – kb. bármit amit el tudtok képzelni –, de közepes méretű teherautók is megjelentek a szériában. Ezen kívül a GM teljes méretű SUV-jai is erre a műszaki alapra épültek.

Amivel dolgunk van, a széria utolsó, 1988 és 2002 közt regnáló generációja. Mivel a Matchbox kínálatában 1996-ban debütál ez az öntvény, az 1996-os katalógust választottam, hogy típusismertetőként szolgáljon. Persze ez egy bigfoot, átépítés, szóval bármi elképzelhető a motorháztető alatt.





















1996-tól napjainkig

1996 és 2014 közt 20 különböző változatban jelenik meg a hosszúplatós K-1500-as, vegyesen az 1-xxx sorban, 5-ös és 10-es csomagokban, de különleges kiadásban is előfordul. A dekort illetőleg van itt minden, mint abban a bizonyos közmondásos búcsúban és ami azt illeti, hozzájuk az ihletet is az utazó vidámparkok ringlispíljei ihlethették. Amit ebben a postban láttok még talán a legvisszafogottabb. Ez a kerékváltozat a leggyakoribb és szerintem a legszebb is.

Ez a konkrét darab a fentebb már említett ötös pakkból való és tán' mind közül az egyik legvisszafogottabb dekort kapta – el tudjátok képzelni a többit. Ami azt illeti, már láthattátok e lapokon, mert egy leharcolt példányát porsche kolléga hétköznapi, utcai pickuppá alakította át. Igen kedvemre való lett az eredmény, már jó ideje az én gyűjteményemet gazdagítja, úgynevezett elkunyerálás következményeként.

2015-ben retoolingon esik át az öntvény. Kívülről sok minden nem látszik rajta, de a máshonnan már ismerős, a „plató nem fémből van, hanem az alváz műanyagjából” fémmel való takarékoskodás a lényeg. Az élvezeti értékén mit sem változtat, csak előállítani olcsóbb a gyártónak. Megkockáztatom, hogy az azóta megjelent hat változat sokkal jópofább és emészthetőbb dekort kapott, mint a korábbi verziók. Szép kerekek vannak alattuk, de krómozást utolérte az anyagában színezettség (vagy éppen színezettlenség) végzete. A legutolsó verziója csak annyira kortárs, hogy egy 2024-es ötös pakkban jelent meg.

Ha kíváncsiak vagytok a Rugged Riders pakkból eddig itt megjelent többi darabra is, kattintsatok a tag-jére a címkefelhőben!

Amikor a króm még króm volt. A retooling után pont ettől a látványos részletétől fosztották meg. Mondanám, hogy régen minden jobb volt, de nem mondom, mert a 2015 utáni változatok sokkal emészthetőbb festéseket kaptak.

A korai verziók közt ez még a visszafogottabbak közül való. Pedig...

Ez a leggyakoribb kerékváltozat és a legszebb. A második legszebb a retooling utániak alatt van.

Mostanra ez a bukócső a reflektorokkal már ismerős kell, hogy legyen nektek!

Nincsenek megjegyzések: