2023/02/24

Matchbox Moving Parts - 1980 Porsche 911 Turbo

2019 óta létezik a Matchbox kínálatában az újraértelmezett MB-03 Porsche Turbo, amiről eddig csak érintőlegesen esett szó az elmaradt Lipcsei játékvásár-, most viszont bővebben fogok értekezni erről az új öntvényről.

Szerintem nem árulok el vele nagy titkot, hogy az eddig megjelent, forgalomban is kapható változatai közül mindegyikkel rendelkezem, de kibontani még egyiket sem volt érkezésem. Kivéve a legutolsó, 2022-es Moving Parts sorban, 18-as számozás alatt levő barna verziót. Azt már kibontottam, megtapiztam, nyitogattam, gurítottam - ütköztetés kimaradt. Mondhatni ez volt az első fecske, ráadásul színben (majdnem) passzoló őse is van itthon, így adta magát egy összehasonlító teszt.

Miután a "buborékot" leválasztottam a papírról és a kezembe csúsztattam belőle a kisautót, az első ami feltűnt, hogy ennek bizony van súlya. No nem olyan nehéz, mint az elődje, de a mai Matchboxokhoz képest érezni, hogy van valami az ember kezében. Gyorsan meg is néztem az alvázat, hogy az is fém-e, de nem, az műanyag. Aztán az ajtó volt a következő, de szerencsére az fémből van - sajnos pár Moving Parts-nál már műanyag. Nyitni és csukni ugyanolyan kellemes élmény, mint régen volt. Ugyanolyan laprugós megoldással működik, persze már nem csapja be akkorra svunggal az ajtót de azért egy pirospontot megérdemel. Rugózni természetesen nem rugózik, szóval ebben nem történt változás.

Eme kis katarzispont után a többi részét is szemügyre vettem. Összességében elmondható, hogy sokkal részletesebb lett - de ez szerintem el is várható tőle -, a kilincsnek kilincs formája van, kaptunk visszapillantó tükröket, emblémát és indexet az orrára. Én gyerekként a sajátomra sárga öntapadós papírból ragasztottam ködlámpákat, amire itt már nincs szükség, mert ugyan kifestve nincsen, de jól láthatóan helyet kapott a köténylemezen. Eltűnt viszont a rendszámtábla, a tetőablak és a vonóhorog is. Úgy érzem egyikért sem kell könnycseppet ejteni. Nagy újítás még a hátsó spoiler, ami teljesen különálló műanyag - érzésre és a hátsó sárvédőn benézve vontam le ezt a konzekvenciát -, így teljesen fekete lett, még ha csak a rácsnak és a peremének kellene annak lenni, illetve a végén levő rács egy kis teli kitüremkedés. Ezektől persze simán el lehet tekinteni, így is nagyon szép. A meglévő lámpafestések is nagyon jók, külön öröm a szárny alatt elhelyezett turbo felirat. Beltere szinte ugyanúgy néz ki, mint az ős 911-esé, igazából csak minimálisat szépítettek rajta. Az ülések gyakorlatilag ugyanazok, de a kormány és a műszerfal már rendesen kidolgozott, vannak kerek műszerek - igaz öt helyett három - és középkonzolt is kaptunk. Kerekek tekintetében, főleg ezzel a színkombinációval választani sem lehetett volna jobbat.

No, de itt sincs kolbászból a kerítés, bármennyire is lett szép ez az új Porsche 911 Turbo, nem tudok elmenni a mellett, hogy ilyen hosszú lett az A oszlop, ezzel egy picit magasra került a tetővonala. Az MB-03 sem tekinthető tökéletesnek e téren és sajnos így ez sem. Persze együtt lehet vele élni, de ha már ennyit dolgoztak vele és mondjuk ilyen szép hátsó sárvédőt sikerült kanyarítani a régi helyett, akkor talán illet volna ezt is eltalálni. Ezen kívül egy dolog ami még zavar kicsit, hogy most sem kaptunk kipufogót. Mindezek ellenére nekem elnyerte a tetszésemet, gyorsan sikerült megszeretnem.

Az A oszlop kicsit magasra sikerül
Ezen a képen tűnt csak fel, hogy az embléma is ki van festve
Az ütközőbakok miatt nem teljes csík a hátsó lámpa, ami amúgy tiszteletre méltó módon van kifestve
Végre egy rendes kormány és sajnos gyártási hiba a tetőn
A belterük nagyon hasonlóan néznek ki
Ég és föld a két Matchbox
Befoglaló méretük azonos
A rendszámot ködlámpa váltotta
Nem nagy kár a vonóhorog eltűnéséért
Az új spoiler immáron nem a fém öntvény része
Matchbox Moving Parts - 1980 Porsche 911 Turbo

1 megjegyzés:

Sam. Joe írta...

Nem tudom megbocsátani, hogy elszabták a tető ívét. Nem tetszik, bocs. 8-(