Nem vagyok vérbeli Hot Wheels rajongó, nekem pont azok a modelljei tetszenek leginkább, amikor kilépnek a komfortzónájukból, mert akkor (is) egészen remek dolgokat tudnak alkotni. E post tárgyát ugyan nem vádolnám meg azzal, hogy „remek”, de felettébb érdekes.
Peterbilt, de melyik?
A
Matchbox révén Peterbilt betonkeverővel nálunk tele a padlás, de
azok a 379-es nyergesből lettek deriválva – amiről amúgy nem
vagyok meggyőződve, hogy helyes, erős a gyanúm, hogy a valóságban
ilyen modell nem létezett – ugyanakkor nagyon hasonlítanak a
289-, 348-, 353-, 359-esekre, szóval akár még jók is lehetnek úgy
ahogy vannak. Tehát a viccbéli sassal szólva: „Tudja a franc.”
Szóval nem kevés kutatás árán, de a kiadás évét is figyelembe
véve az a gyanúm, hogy talán – és a hangsúly a talánon van –
353-as Peterbilteket nézegethettek, amikor megmintázták ezt a
kisautót. A 353-ast 1973 és 1987 közt gyártották, ami – majd
látjátok alább – illeszkedik a Hot Wheels kiadásának dátumához
és pont hogy építőipari alkalmazásokhoz – dömper, betonkeverő
– tervezték.
Három
A
Hot Wheels összesen háromszor vetette be a mainline-ban ezt az
apróságot ebben a színsémában. 1980-ban, 1985-ben és 1990-ben.
Csomagolás nélkül kizárólag az alapján lehet megkülönböztetni
őket, hogy hol készültek, de így sem száz százalékosan, tehát
az én példányom vagy 32-, vagy 37 éves. Fém az alváza, fém a
felépítménye, egyedül csak tartálya és annak a micsodája, ami
a helyén tartja műanyag, szóval masszív darab, ugyanakkor –
legalábbis a Matchboxhoz képest – nem kicsit „baltával
faragott”. Egyáltalán nem rossz, de a megjelenés évét tekintve
gyakorlatilag kortárs Matchboxok részletgazdagabbak.
Ugyanerre az alvázra amúgy épül egy tartálykocsi és egy dömper is, amiből az előbbi van is nekem, az utóbbiba pedig ha belebotlok nem fogom kihagyni.
Vicces, hogy az így elálló hűtőrácsot a Matchbox is tudja összeszerelési hibaként, csak ott ez az alkatrész, ami szintén egy darab az alvázzal, műanyagból van.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése