2021/06/04

Átalakítás: Matchbox MB-69 1933 Willys Street Rod

Ez a Willys is egy tipikusan olyan Matchbox, amit eleve átalakítási célzattal szereztem be anno. Nem volt kifejezetten nehéz, ugyanis például ebben a kék színben 1983-tól 1992-ig készült változatlan formában. Szóval 2012-ben vásároltam egyet, majd bele is fogtam az átalakításba, amit végül idén sikerült befejeznem.

Maga az autó formavilága tetszik, ám a Matchbox által kiadott verzió eredeti formájában nem nagyon jön be, ez a stílus valahogy nem az én világom. Igazából a hotrodok eme stílusát se tudom pontosan behatárolni, a gasserek vannak megemelve, hogy a hatalmas hátsó kerekek ne a csomagtartóban végezzék egy jókora karosszéria átalakítás után - de azok sem így kaptak emelést. A jókora kompresszorral megspékelt motor és a fékezőernyő egyértelműen nagy sebességű versenyzésre utal, ahogyan a hátsó keresztvas is, amivel mondjuk a Bonneville-i kiszáradt sóstóban betolják az autókat egy kezdő sebességre. Az ablakok hiánya viszont elég furcsa, azokat azért nem szokták kivenni. Hozzá a neve "street rod" szóval ez elvben akkor egy utcai autó. Szóval számomra - laikusnak - ez egy katyvasz, nem az én szememnek való. Ezért fogant meg bennem a gondolat, hogy kellene csinálni belőle egyet azon részek eltüntetésével, átalakításával amik nem tetszenek rajta.

Első körben a hasmagasságot csökkentettem elég rendesen, miután az egyik akkori börzén egy turkálóban találtam hozzá megfelelő kerekeket - egy névtelen gyártó formula kisautójáról származnak. Ehhez az alvázat alaposan át kellett alakítanom. Többek között az eredeti első keréktartót hátra helyeztem, az így megszüntetett elsőt pedig csak egy sima lappal helyettesítettem. Persze a karosszériát is kellett módosítanom a kerekek befogadásánál, majd utána eltüntettem a tetőablakot és a fékezőernyőt is. Utóbbival drasztikusan megváltozott az autó kinézete, sokkal letisztultabb lett a fara. Ezzel a résszel nem is voltak más terveim,  csak egy pár lámpát kapott, hogy "Street Legal" lehessen. Tetszett, hogy megvannak a sárvédői, a küszöböt viszont kivették az oldalsó kipufogó miatt. Ezt a megoldást részben meghagytam, a kicsipkézett végű kidörrentőt én is ott vezettem ki. Kicsipkézett, ugyanis nem egy patika állapotú rod megépítése volt a fejemben, hanem inkább a patkány stílusba hajló végeredményt szerettem volna elérni. Ha már az eredeti is egy kicsit öszvér volt, a végeredmény is legyen az! Ezért a festést alaposan visszakoptattam, mattítottam, majd gondoskodtam róla, hogy itt-ott kis visszafogott rozsda is felüsse a fejét. A motor csak egy újrafestést kapott, illetve a kompresszor szívótorkát kifúrtam a hatás kedvéért. A Willysbe a kék-oválisos márkától származó blokk került, de még az ilyen fődarabok cseréje is nem hogy nem volt szentségtörés, hanem egyenesen mindennaposnak számított. A beltér az üléseket leszámítva fekete festést kapott, illetve az ablakok jelentenek újdonságot. A különc és egyedi stílus kedvéért a kerekek kaptak egy jókora kúp dísztárcsát - amik eredetileg egy farmermellény díszítő szegecsei voltak. Így állt össze apránként, röpke kilenc év alatt.

Így nézett ki mikor hozzám került
Sokat játszhattak vele, amit elég jól is bírt
Darabokban
Ilyen lett a módosított alváz
A tetőablakot és a fékezőernyőt is eltüntettem
Ez lett a végeredmény
Az első szélvédő beragasztása nem ment könnyen
A hátsó rész ürességét egy pár lámpával ellensúlyoztam
Nem Moon disc az már biztos

Nincsenek megjegyzések: