Ha mi lennénk a
„Szirszarjaim” blog, akkor ennek a bejegyzésnek valami olyasmi
címe lenne, hogy „A kihasználatlan lehetőség”. A Matchbox
készített egy kitűnő alapot, hogy aztán ne aknázza ki a benne
rejlő lehetőségeket.
Igazság
szerint az a típus, amit ez a kisautó mintáz már szerepelt
nálunk, egy japán gyártó,
a Shinsei értelmezésében, mint nyergesvontató. Matchboxként
mint tűzoltószer inkarnálódott. Az alvázán „Auxilary Power
Truck” felirat olvasható, amit mint „generátorkocsi”
interpretálnék. A tetejét két forgatható reflektor ékíti, ami
egyfajta műanyag installációból kandikál ki. Nem állítanám,
hogy a legizgalmasabb játékszer a Matchbox történetében, de
legalább van rajta két bigyula, amit lehet tekergetni. A műanyag
bigyó cseréjével még lehetett volna kihozni belőle ezt-azt,
például
cseresznyeszedőt, de a Matchboxnál kihagyták ezt a ziccert.
Cserébe viszont van megkülönböztető jelzése, még a hátsó
fertályán is – igaz ott fémből.
A
Code 2-et is beleszámolva a Mackből egészen döbbenetes számú változat készült, majdnem
kilencven! 1991-ben debütál és egész 2002-ig regnál, egyetlen év
kihagyással – 2000-ben nincs. Ez idő alatt megkapja az 57-es,
50-es, 77-es, 67-es, 45-ös és 42-es számot is. 21 csak egy
egyetlen évben, 1998-ban.
Igazság
szerint soha nem becsültem szegényt sokra, de ma már ott tartunk,
hogy a kortárs Matchbox és Hot Wheels produktumok mellett elkezdett
tetszeni.
Beltere ugyan nincs, de van megkülönböztető jelzése, meg két úgynevezett bindzsula a tetején amit lehet tekergetni. Vagy reflektorok, vagy ipari gofrisütők.
Az oldalán nehezen fordítható szójáték azzal, hogy "Fékezzen a kedvünkért", ami egyúttal jelenti azt is, hogy "Hagyjon nekünk egy kis nyugtot". Esküszöm angolul ez egészen vicces.
A műanyag akszesszoár cseréjével egész sok mindent ki lehetett volna ebből hozni, például eszményi cseresznyeszedő autó is lehetett volna.
2 megjegyzés:
A reflektorokat ki is lehet húzni a tetőből kb. fél centire! :)
Lebuktattál! Nem mertem megtépni őket, mert féltem, hogy eltöröm.
Megjegyzés küldése