Talán
a címet elolvasva lerágott csontnak tűnhet erről a kisautóról
beszélni, amely oly sokszor szerepelt már itt és melyet már
többen is (át)alakítgattak a múltban. Azt is mindenki tudja, hogy
a típusra leginkább a gazdag dekorációja
jellemző. Nyilván közrejátszott ebben a kétoldali hatalmas sík
karosszériafelület, amely kiválóan alkalmas reklámhordozónak.
A Matchbox ezt ki is használta rendesen, talán ezért is van ilyen
hatalmas számú dekorációja. Az eredetihez
nagyon hasonlító, arányaiban jól eltalált a Matchbox kiadása,
bár kétségkívül vannak határozott eltérések is (például a doboz a
valóságban a kerék felett van, míg a modellnél a dobozban van).
Az én verziómmal azért merek még ezek után is előhozakodni, mert ilyet – tudtommal - még senki sem követett el. Igaz ez jóval nagyobb falat, mint a korábbi átalakítások, de végül is szépen beillik a sorba. Amióta autók készülnek sorozatgyártásban – konkrétan a T-modell re gondolok – azóta vannak pickup kisteherautók is. Például a T-Fordból is készült, tehát a Ford A-ból is lemodellezhetem.
Az autómentő variációhoz a hátsó doboz oldalfalainak részleges lebontása szükséges csak, a belső merevítések abban az esetben megmaradhattak. Az én esetemben a teljes hátsó részt ki kellett belezni, ami nem volt egyszerű feladat. A hátsó traktus letisztítása után az oldalfalakat vágtam megfelelő magasságúra. A fülke hátlapja sztirollapból készült, a kornak megfelelő – szilvamaghoz hasonló – alakú ablakkal.
Az én verziómmal azért merek még ezek után is előhozakodni, mert ilyet – tudtommal - még senki sem követett el. Igaz ez jóval nagyobb falat, mint a korábbi átalakítások, de végül is szépen beillik a sorba. Amióta autók készülnek sorozatgyártásban – konkrétan a T-modell re gondolok – azóta vannak pickup kisteherautók is. Például a T-Fordból is készült, tehát a Ford A-ból is lemodellezhetem.
Az autómentő variációhoz a hátsó doboz oldalfalainak részleges lebontása szükséges csak, a belső merevítések abban az esetben megmaradhattak. Az én esetemben a teljes hátsó részt ki kellett belezni, ami nem volt egyszerű feladat. A hátsó traktus letisztítása után az oldalfalakat vágtam megfelelő magasságúra. A fülke hátlapja sztirollapból készült, a kornak megfelelő – szilvamaghoz hasonló – alakú ablakkal.
Az első fázis a darabokra bontás, minőségvizsgálat, alkatrészterv
A hátsó traktus kibontásra előkészítve. Látszik a komoly belső merevítőrendszer. Na azt kellett eltüntetni
A fölösleg eltávolítva, némi tapaszolás elindítva. Itt látszik, hogy két irányból is vágni kellett, ezért szükséges a fülkehátfal
Ezeken
felül az egyik legnagyobb kihívás a plató és a kerékdobok
kialakítása volt. Az alja szintén sztirollapból készült, amibe
könnyedén bele lehetett karcolni a plató deszkaimitációját. A
kerékdobokat sztirolból hajlítottam ki megfelelő méretűre.
Kis csiszolással és tapaszolással könnyen formára alakítható
volt. Mivel oldalablakokat nem akartam, ezért a hátsó kis ablakot
és a szélvédőt is átlátszó iratborítóból vágtam ki. A
belsejébe került ülés és kormány is, mivel eléggé be lehet
látni a fülkébe. A ragasztásokhoz pillanatragasztót,
makettragasztót illetve ragasztópisztolyt használtam, mikor
melyiket kívánta meg az adott alkatrész.
Az alapkarosszéria és az új karosszériaelemek
A plató a helyén van, jöhetnek a kerékdobok
Száraz próbán. Minden összeállt, a festés előtti utolsó illesztési próba sikerült
Az
első kerekek lecserélődtek egy sportosabb 8 dot változatra. Mint
a korábbi hotrodos átalakításnál, itt is eltűnt az eredeti
alváz, csak a műanyag alsó burkolólemez maradt meg, az
újraillesztett tengelymélyedésekkel. Az első tengely egy picit
hátrébb került. Ezt a tengelytartó rész levágásával és
hátrébb történő visszaragasztásával értem el. Így a
tartórész alacsonyabbra került, ami tovább süllyesztette a
karosszéria elejét. A hátsó kerék nem túl széles, ezért nem
is lóg ki a karosszériából, vagyis tulajdonképpen nem is igényli
plusz a sárvédőívet.
Az alsó lemez szétvágva, összeépítés előtt
Háttérben a vasrokonok mindenféle kategóriája
Az
első lámpák itt is üvegkristályból képződtek, az eredeti
helyére fölragasztva. Viszont a hátsó lámpa matricából van.
Corelben kiszerkesztve, index és világítás-fék kombó, világos
keretbe foglalva. A fotón nem jöhet át, de még a lámpa színe is
árnyalatos. Ez csak a munka öröméért lett ilyen, a képernyőn
jól mutatott, és én, mint tulajdonos tudom, hogy ott van. És ez a
lényeg úgy vélem, az alkotás öröme. Szintén egyedi matrica
került a kocsi oldalára, ahogy az anno is és mostanában is elvárt
a fuvarosok körében. A kocsi színe lehet, hogy kissé szokatlan,
mert akkoriban inkább a sötétebb árnyalatok voltak divatosak, de
ez egy újkori Ford A pick-up. Ültetve, átépítve és újragondolva. Élvezve a vele való foglalkozás minden percét.
Szerényen, de a hasznosság minden magabiztosságával munkára jelentkezik
Itt látszik az extra hátsó lámpa
A dobozos testvérrel jó párost alakítanak
Profilból kicsit magasnak tűnhet a plató oldala, de így adta ki a vonal és így több áru is pakolható bele
Az iparos számára a lényeg a rakodórész mérete
3 megjegyzés:
Ismét egy jó kis átalakítás, grat.
Szépen sikerült, gratula - mintha a Ford T pickupja lenne a nagyobbnak ható eredetije mellett.
Pöpec! Amúgy pont a Ford A delivery a legtöbb változatban készült Matchbox. Igaz ehhez a kitűntető címhez kellett a Code 2/3, nem Code 1-ből az. Code 1-ből lövésem sincs, hogy mi lehet az...
Megjegyzés küldése