A most terítékre kerülő három Matchbox kissé kilóg a cég termékkínálatából. Többnyire gyerekjátékok szoktak kikerülni a Matchbox műhelyéből, többnyire a megszokott 1:64 közeli méretarányban, illetve nagyobb méretben sem szoktak 1:43 alá menni - maximum inkább fölé a teherautókkal. Ezt alapvetően rúgja fel az 1993-as, találóan Masterclass Collection névre hallgató sorozat, amiben egy Porsche 911 Cabriolet, egy Jaguar XJ220 és egy Lamborghini Diablo kapott helyet. Az 1:24-es méretarány már inkább a polcdísznek való modellek méretaránya - persze kivétel most is akad -, ehhez igazodott a Matchbox is, három igencsak részletesen kidolgozott modellt tett elérhetővé a nagyközönség számára. Nem tudom, hogy kiket szántak célcsoportnak, de azt gyanítom, hogy a már nagyobb gyerkőcöket szerették volna a későbbiekben is a Matchboxnál tartani. Bárhogyan is volt, nem jött be a cég számítása, ez a sorozat konkrétan csak ezt a három modellt élte meg és csak ebben az évben gyártották őket.
Egy ekkora modelltől már elvárható az alapos részletesség, ami nem is marad el, a legutolsó apró részletet is megtaláljuk rajtuk. A lámpatestek természetesen külön műanyag elemek, a tükrök sem csak festést kaptak, az apró részletek kifestéséről nem is beszélve A külsőhöz mérten a belső tér is magával ragad, plüss szőnyeg került beléjük, a beltér pedig gumiszerű anyagból van, ezzel imitálva a bőrkárpitot. A kormánykerék elfordítható, melynek hatására az első kerekek is elmozdulnak, még ha csekély mértékben is. A kerekeken természetesen valódi gumiabroncs kapott helyett, aminek mintázata is megegyezik az oldalfalon szereplő márkanév adott típusával. Ráadásul Mindhárom autón más mintájú a gumi, de az első és a hátsó tengelyen levő abroncsok minden esetben eltérő szélességűek. Természetes az ajtók és a motorháztető mindhárom autó esetében nyitható, a Porsche és a Jaguar esetében a a pillangóablak sem maradt le az ajtókról. A Lamborghini ajtaja természetesen a rá jellemző módon felfelé nyílik, ám sajnos nem elég magasra, ami a motorháztetőre is igaz. A csukott ajtók sajnos nem teljesen csukódnak síkba a karosszériával, ami gyenge pontjuk. Még egy ilyen gyenge pont a fényezésük, ami a 911-en nem nagyon, azonban a Diablo-n és az XJ220-on találhatóak festési hibák, amik a Supekingseken még elnézhető ugyan, de itt már felettébb bántóak. Erre a két dologra kicsit jobban oda kellett volna figyelniük, ha már ilyen csodaszépen kidolgozott modelleket adnak ki a kezük közül. Mert bár teljesen oda meg vissza vagyok ezért a Porsche modellért, azért a másik kettő sem hagyott hidegen, öröm volt őket kézbe venni és körbefotózni, ami a sok bambulás miatt hosszabb időt vett igénybe a megszokottnál. A további ömlengést elkerülendő inkább azt javaslom, hogy nézzétek végig a képeket és ne felejtsetek el rájuk kattintani, szerintem érdemes.
Nagy szívfájdalmamra csak kölcsönben járt nálam eme három szépség, újfent Ati73-tól kaptak őket fotózásra. Ezúton is nagy köszönet érte.
Egy ekkora modelltől már elvárható az alapos részletesség, ami nem is marad el, a legutolsó apró részletet is megtaláljuk rajtuk. A lámpatestek természetesen külön műanyag elemek, a tükrök sem csak festést kaptak, az apró részletek kifestéséről nem is beszélve A külsőhöz mérten a belső tér is magával ragad, plüss szőnyeg került beléjük, a beltér pedig gumiszerű anyagból van, ezzel imitálva a bőrkárpitot. A kormánykerék elfordítható, melynek hatására az első kerekek is elmozdulnak, még ha csekély mértékben is. A kerekeken természetesen valódi gumiabroncs kapott helyett, aminek mintázata is megegyezik az oldalfalon szereplő márkanév adott típusával. Ráadásul Mindhárom autón más mintájú a gumi, de az első és a hátsó tengelyen levő abroncsok minden esetben eltérő szélességűek. Természetes az ajtók és a motorháztető mindhárom autó esetében nyitható, a Porsche és a Jaguar esetében a a pillangóablak sem maradt le az ajtókról. A Lamborghini ajtaja természetesen a rá jellemző módon felfelé nyílik, ám sajnos nem elég magasra, ami a motorháztetőre is igaz. A csukott ajtók sajnos nem teljesen csukódnak síkba a karosszériával, ami gyenge pontjuk. Még egy ilyen gyenge pont a fényezésük, ami a 911-en nem nagyon, azonban a Diablo-n és az XJ220-on találhatóak festési hibák, amik a Supekingseken még elnézhető ugyan, de itt már felettébb bántóak. Erre a két dologra kicsit jobban oda kellett volna figyelniük, ha már ilyen csodaszépen kidolgozott modelleket adnak ki a kezük közül. Mert bár teljesen oda meg vissza vagyok ezért a Porsche modellért, azért a másik kettő sem hagyott hidegen, öröm volt őket kézbe venni és körbefotózni, ami a sok bambulás miatt hosszabb időt vett igénybe a megszokottnál. A további ömlengést elkerülendő inkább azt javaslom, hogy nézzétek végig a képeket és ne felejtsetek el rájuk kattintani, szerintem érdemes.
Nagy szívfájdalmamra csak kölcsönben járt nálam eme három szépség, újfent Ati73-tól kaptak őket fotózásra. Ezúton is nagy köszönet érte.
Matchbox Masterclass Collection: Lamborghini Diablo
Lekerültek a védőeszközök - selyempapír és alakra formált műanyag - és kikerült a dobozból a modell a papírbéléssel együtt
3 megjegyzés:
Kéne mind. Egy időben szemeztem is az egyikkel az ebayen, de végül hagytam. majd egyszer talán...
Mit szóltok ha azt mondom, ilyen Jaget tartottam a kezemben 1/18-ban is?
Hmmm... Mit is mondhatnánk? "Váltsunk stratégiát R2! Hagyjuk nyerni a wookie-t!" ;-)
Megjegyzés küldése