2011/02/07

Bréking: Nürnbergi tudósítás

Ez egy rendhagyó post lesz. Nem lesznek benne képek, és ékezetes betűk sincsenek sajna. (Ezt én időközben megjavítottam. Sam. Joe) Hosszúra sem fogom, mert a telefonomon írom. Viszont első kézből, frissen értesülhettek a Nurnbergi játékkiállításról. Barátaimmal immár 8 éve rendszeres látogatója vagyok Európa legnagyobb játékkiállításának.

Ma reggel tekintettük meg a Mattel standját. Erről tudni kell, hogy nem lehet csak egyszerűen besétálni, előre le kell egyeztetni. Először a Hot Wheels kiállítást néztük meg. Újdonságok az autókból nem voltak kinn, inkább a set-ekre koncentráltak. Sok új "autó törő" szett lesz az idén.

Majd tovább mentünk a Matchboxokhoz. Itt sem volt sok újdonság. Egyetlen új szín volt a Ford 150-es. Az új autókból semmi. :-( Pedig a boltokban már lehet kapni. A magyarországi forgalmazó megerősítette, amit már tudtunk, hogy a Hot Wheels a fő csapásirány. Mar kb. 40%-al többet adnak el belőle mint Matchboxból. TV reklám is csak a Hot Wheels-nek lesz és poszter is. Matchbox vonalon semmi. Maradnak a sima kisautók és 5-ös szettek.

6 megjegyzés:

porsche írta...

Szomorú vagyok, hogy az európaiakra az amcsi cuccot igyekeznek ráerőltetni a "hazai" helyett :-(((

Sam. Joe írta...

Mibe, hogy ez valami az ezt a piacot állatira ismerő, tengerentúli marketinges faxa ötlete?

pittlaren írta...

Le vagyok sújtva...Igaz, a HW az utóbbi időben egyre tetszetősebb cuccokat tesz le az asztalra, de szerintem ennyi potenciál a matchboxban is van: a tavalyi illetve idei modellek bármilyen összehasonlításban megállják a helyüket a konkurenciával szemben...Nem tudom, az eladási adatok mennyire támasztják alá a HW MB-vel szembeni fölényét, de az tény, mifelénk (vidéki megyeszékhely) minden hiperben, kisautó lelőhelyen elsöprő többségben vannak az előbbiek :-(

Sam. Joe írta...

Tudod azt gondolom, hogy egy olyan országban, ahol a Matchbox a kisautó szinonimája ez egy meglehetősen béna üzleti stratégia. Én csak azt látom, hogy akármelyik hipermarketben ha kikerül egy hombár Matchbox, a következő héten már semmi sincs belőle, maximum csak a reszli a kevésbé kurrens darabokkal. 8-( Persze azt is tudom, hogy hihetetlen nehéz tud lenni együtt dolgozni olyan külföldi döntnökökkel, akiknek ez egy pici, lényegtelen piac. (A kedvenc sztorim az, amikor a Fujitsu Siemensnél izzadtak vért, míg meggyőzték az anyacégnél lévő döntéshozókat, hogy a bevezetni akart FuSi név nálunk nem annyira működne.)

Ikarus 256 írta...

Felénk annyira hanyagolják a Matchboxokat, hogy a tavalyi sorozatból még sok hiányzik, amit meg szerettem volna venni. A mohácsi Tescoban pl. annyira nem fogynak a játékok, hogy húsvét óta nem is hoztak új szállítmányt, az utolsó doboz márciusban érkezett! Volvo P1800-am kb. egy hónapja van pirosban, ami kb fél éve kapható másfelé.

pittlaren írta...

Gondolom, ugyanez lenne a helyzet, ha egy kézbe kerülne mondjuk a Pepsi illetve a Coke, vagy a Meki és a Burger King. Big Mac vagy Whopper, MB vagy HW...A monopóliumok...azok tesznek tönkre mindent.

FuSi? Ez jó :-)

A Mitsubishi is a saját kárán tanult a Pajero kapcsán a spanyol ajkú nemzetek vonatkozásában:

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:xyfiBNC6yFoJ:www.fn.hu/media_print/brand/20090225/markanevek_titka/%3Faction%3Dnyomtat+spanyolul+pajero&cd=1&hl=hu&ct=clnk&gl=hu&source=www.google.hu