2009/09/29

Matchbox SeaKings - K301-A Frigate

A mai naptól új szerző csatlakozik a blog írói közé. Régóta a napi átnézendő oldalak között szerepel a Matchbox Memories. Eddig csak hozzászólásokat írtam a megjelent írásokhoz, de Joe felkért, hogy szerzőként is tevékenykedjek a blog életében. Kicsit kérettem magam, mert időm nem igazán engedi a rendszeres írást. De Joe megnyugtatott, hogy ha csak ritkán is, de írjak. Úgyhogy ezentúl tőlem is olvashattok.

Sokáig gondolkodtam, hogy miről írjak. Átolvastam a blogot -nem volt egyszerű- s találtam egy szériát amiről nem esett szó. Számomra ez nagyon kedves mert a matchbox mellett a hajózás a másik hobbym. Lássuk tehát a Seakings sorozatot!

1976-ban jelent meg a sorozat nyolc modellel. Úgymint K301-K308. 1979-ben csatlakozott még 2 modell a K309-K310. Készült még három modell, de ezek már sosem kerültek kiadásra. Csak pre-production verzióban léteznek. A megjelent modellek mindegyike hadihajót mintáz meg, az el nem készült modellek között lett volna kereskedelmi hajó is. Ez a sorozat sosem ért el nagy népszerűséget nincsen sokféle változat, egyedül a K304-ből létezik két variáció. 1981-ben már ki is kerülnek a termékszériából a modellek.

Tengerre Matchbox!
Nézzük most a legelső modellt a sorozatból! A K301-A Frigate, azaz fregatt. A modell oldalán az F-109 azonosító található. Némi keresgélés után rájöttem, hogy ez a HMS Leander. Felfedezhető a párhuzam a modell és az igazi között, de sok az egyszerűsítés. Ne feledjük a méretarány 1:600, ez jóval nagyobb - illetve kisebb, attól függően, hogy honnan nézzük -, mint az átlag Matchbox méretarány és a hajó még így is 250 milliméter hosszú. Vízvonal modell, azaz a hajónak csak a vízvonal feletti része van megmintázva. Természetesen kereke is van, hogy tologatni lehessen, mint egy rendes Matchboxot. Charlie Mack ugyan csak egy verziót említ, de a valóságban kettő van, egy világos szürke és egy sötétebb szürke verzió. A képen látható modell a sötétebb.

Matchbox SeaKings K301-A, NRFB. A doboz még a klasszikus papír változat. Szerintem a grafika teljesen rendben van.

Itt kibontva látszik. Egy papír háttérre van felcsavarozva a modell.

A kidolgozottság rendben van, az ágyuk is megvannak. Egyedül a piros fedélzet ami nem tetszik.

Azzal a kis kék tekerentyűvel van felfogatva a hajó a papír háttérre.

S végül egy kép a hajó aljáról. Szépen látszanak a kerekek. Középen az az ovális rész, ahol a rögzítés csatlakozik. Nekem nagyon bejön, hogy roncsolás mentesen ki lehet venni a dobozból, le lehet venni a háttérről, s eredeti állapotába vissza lehet csomagolni.

9 megjegyzés:

Sam. Joe írta...

Hogy stílszerűek legyünk: Üdv a fedélzeten! Remek téma, ritka modell, ittam minden szavad! Köszi!

beczl írta...

Még életemben nem hallottam róluk, de nagyon jók ezek a hajók!

RÁJEN írta...

Hm. Hát nálam a hajók - hogy én is stílszerű, és egyben képzavaros legyek - nem sok vizet zavarnak, ellenben megnéztem volna aképeket nagyobb méretben, rékattintva is kicsik maradtak. (Tudom, nálam meg mindig, de az más.)

Ikarus 256 írta...

Nem igazán hatnak meg a hajók, de ezzel a csomagolással nagyon jól néz ki, főleg a hajó körül fodrozódó víz tetszik.
Jó, hogy olyan sorozatot vettél elő, ami nem a legismertebb a Matchboxtól.

porsche írta...

Örülök, hogy Joe-nak sikerült rávennie, hogy legyél te is társszerző, pláne, hogy kapásból egy ilyen ritkasággal rukkoltál elő.
Amit mondanék, az Rájen és Ikarus szavait ismételné, ezért kérdezek. Csak a piros fedélzet műanyag, vagy az is fém?

matchbox írta...

A fedélzet az műanyag. A képek legközelebb nagyobbak lesznek, de valaki árulja el mi a max. méret.

porsche írta...

Én 1600x1200-as képeket szoktam feltenni, ezt simán bírja, nagyobbat még nem próbáltam.

Sam. Joe írta...

Akármekkora lehet, a Blogspot megcsinálja a sablonba beférő méretet. Egyedül az iniciáléként használt képek méretét szoktam visszanyesni. Tárhely meg személyre osztva 1 gigabájt. Nekem mostanság kezd betelni, de ehhez kellett 3+ és Matchbox Memories és még több év Vízlépcső. Szóval lassan vennem kell majd tőlük még, de nem vészes összeg.

AndrewBoy írta...

Nekem is van egy csak sajna kicsit rosszabb állapotban! Így azért elég penge