Márciusban kezdtem bele a kedvenc Matchbox sorozatom ismertetőjébe és nagyon úgy fest, hogy a nyolc rész az idén már nem fog elkészülni. Viszont most a félidőben, a negyedik rész kapcsán egy olyan vontatót mutathatok be – ez nekem is meglepő – mely még sohasem szerepelt itt.
A Kenworth neve nem ismeretlen azok számára, akik hűséges látogatói ennek az oldalnak, a buldogfülkés (COE) Kenworth vontató számtalan és egy verzióban előfordult már itt. A cég története egészen 1912-re nyúlik vissza. Már akkor hathengeres, soros motorral szerelt teherautót gyártottak, amikor a Titanic azzal volt elfoglalva, hogy második éve a tenger fenekén parkolt. A cég 1923-ban kapta meg jelenlegi nevét – számunkra most lényegtelen átalakulások és tulajdonosváltások után. 1933-ban az első cég volt az Egyesült Államokban, akik kizárólag dízelmotorokat használtak járműveikben, 1957-ben pedig az elsők közt jöttek ki COE (buldogfülkés) modellel. Mondhatjuk tehát, hogy patinás gyártóról van szó. A CY-4-el debütáló vontató a valóságban a W900-as, a cég legsikeresebb terméke. Annak ellenére, hogy több, fejlettebb vontatót is készített a cég – köztük a Hangyász becenevű, a W900-asra épülő T600-as sorozatot, melynek legfőbb erénye, hogy már nem annyira aerodinamikus, mint elődje, ami nagyjából annyira az, mint egy Ytong tégla – a bevált és bizonyított W900 valahogy megmaradt a kínálatban. (Persze, én sem csinálnám másként, ha kell a népeknek, gyártanám.) A cég számos változatban kínálja a traktort. Amit a Matchboxnál megmintáztak, az a 72-hüvelykes, AeroCab Aerodyne nevű hálófülkével szerelt verzió, azaz a két hálófülke verzió közül, melyeket a Kenworth kínál, a kisebb. Sajnos nem tudtam kitúrni a netről, hogy mióta gyártja a cég a W900-ast, egy gyenge utalást találtam csak, amiből arra következtetek, hogy az 1970-es évek óta készülnek ezek a gépek. Egyébként számtalan és egy helyről lehetnek nekünk ismerősek ezek a szörnyetegek, a Smokey és a Bandita című műben is ilyen bukkant fel. Úgy tapasztaltam, hogy a W900-asok nagyon is gyakoriak az Egyesült Államok autópályáin – lásd a saját készítésű képeket alább – ezért én már annak is örülnék, ha a Matchboxnál előszednék a régi szerszámokat és némi változatosságot vinnének a mára eléggé vérszegénnyé vált Convoy sorozatba. Az 1:100-hoz körüli méretarányban én jobbára elégedett vagyok azzal a részletességgel és élethűséggel, amit a csőrös Kenworth nyújt, bár egyértelműen aránytalan a kicsinyítés, hosszában összenyomták a vontatót és talán kicsit széltében is. Egyetlen nagyobb hiányossága, hogy beltere egyáltalán nincs, a szélvédőn benézve átlátni az alvázig.
A traktor tehát 1982-ben debütált a Matchboxnál, de a vontatmány már akkor, 26 évvel ezelőtt sem volt új. Gyakorlatilag ugyanazt akasztották a W900-as mögé, amit a TP-26 Twin Pack Leyland vontatója is húzott. Nem ismételném önmagam, az előbb idézett postban leírtam a Twin Pack-ek low bed trailere és a Convoy verzió közti különbségeket, tessenek kedves lenni átkattintani! A rakomány, a hajó is gyakorlatilag azonos, a színezésben és két matricában merül ki a különbség. Tulajdonképpen néha annyira szeretném, ha a Mattelnél is olvasnák amiket mi itt a nagy pocsolya túloldalán összehordunk! Mondjuk ki, a mostani Convoy kamionok unalmasak! Ha fellapoznák a húsz-harminc éves Matchbox katalógusokat, akkor egy csomó ötletet látnának. Klassz játékszereket mint amilyen ez is, hiszen a kis hajó úszik, lehet vinni a kádba pancsolni. Melyik kisgyerek ne lenne érte megőrülve most is?
A Convoy CY-4 Boat Transporterből a legutoljára novemberben frissített, de még mindig fájdalmasan hiányos Convoy Project nyolc különböző változatot jegyez, melyek olyan minimális különbségeket vonultatnak fel, mint a gyártás helye, színárnyalatok a vontatón, a csónak szélvédőinek színe, illetve a vontató festésében apró eltéréseket, szóval ha valakinek van egyféle CY-4-ese, akkor gyakorlatilag az összeset látta már. A szerelvény a teljes Convoy sorozat legklasszabb játékszere, ideje lenne feléleszteni valahogy.
Egy másik W900-as Nevadában. Ez - ha jól sejtem - a nagyobbik hálófülke, nem az, ami a Matchboxon van.
A Convoy premiersorozat eddigi részei:
CY-3 Double Container Truck és a kiegészítés hozzá
10 megjegyzés:
Volt ez is a normál szériában. 45-D volt a sorszáma.
Meglepó, hogy a Kenworth W900 a kedvenc vontatóm az összes Convoy-sorozatbéli közül? :)
Az egyik kép hátterében meg egy Rolls-Royce kabriót vélek felfedezni, meg egy-egy Vauxhall Guildsman-t, egyik mögött motorcsónak, másik mögött lakókocsi. :)
Képen látható autók: Rolls Royce, Hot Rocker, Ford Capri :-)
Tetszik nekem ez a Convoy. Nekem pont ugyan ez a hajó van meg (matrica, ablak), csak már meg van sárgulva. Akkor az én darabom is egy Convoy része lett volna?
Matchbox: Az a COE. Kicsit túrtam a netet és valóban volt mint 41D és USA kiadás. Köszi, javítom.
Tommi/BogZoo: Állati csalódott lettem volna, ha nem szúrjátok ki a hátteret. Nekem a T2000-es a kedvenc vontatóm, viszonylag ritka is, sokkal kevesebb szerelvénnyel szerepelt együtt, mint bármelyik másik. BogZoo, ha ugyanez a matrica van rajta, akkor igen, ehhez való.
A T2000-es sem egy rossz járgány...
Meg a Scania T142 és a Mack CH600 is bejövős...
Igen, ugyan ez a matrica van rajta. A jobb felső sarokban az autó szerintem egy VW Golf, de nem mondom biztosra. Ha az akkor a sárga vagy az ADAC-os verzió.
Most veszem észre, hogy a parkolós Kenworth-nál egy Bogár van a háttérben :-)
És visszatérve a sárga autóhoz, ha az a Golf, és ADAC-os, akkor az csak japán piacra készült.
Ööö... Nem tudom, hogy ezt hol látod. De két jármű látszik még a képeken, amit nem sikerült azonosítanotok, egy Corgi Juniors Ford Capri és egy spéci, amerikai Mc Donald's-os gyerekmenüs Matchbox mentőautó. Ez utóbbi borzasztó, amúgy.
azért ezzel élmény kamionozn)
Bocsi, hogy csak most értem ide, de annyira el voltam havazva, hogy eddig csak a képek nézegetésére volt időm.
Nekem is van egy ilyen hajószállítóm. Érdekes, hogy ennek a kamionnak ugyanolyan minták vannak az oldalán és a motorháztetőjén, mint a Horse Box-os Kenworth-nek, csak persze más a színösszeállítás.
Nem rég néztem az "... és megint dühbe jövünk" című méltán sikeres filmet, amiben ha jól emlékszem szintén egy Kenworth van. Tényleg sikeres.
A COE fülkével kapcsolatban olvastam, hogy a Freightliner próbálkozott először ezzel a kabinnal, de annyira nem tetszett az amerikai sofőröknek, hogy majdnem csődbe ment a gyár ettől az újítástól.
Megjegyzés küldése