2008/09/28

Matchbox MB-08 / MB-78 '75 Chevy Stepside Pickup

Talán emlékeztek, hogy az MB-38 Camper kapcsán említettem, hogy milyen jól tudtam volna én petrocelliset játszani kölyöknek anno azzal a járgánnyal – bár köze nincs ahhoz a Chevy pickuphoz, ami a filmben volt. Nos, az idei MB-08 '75 Chevy Stepside Pickup az officiális Petrocelli-wágen, persze mínusz camping felépítmény, plusz stepside. Az előbbiről az MB-38 kapcsán már tisztáztam, hogy mi fán terem, az utóbbira, meg az MB-6 kapcsán dobtam a köztudatba az „oldalfellépős” kifejezést, ami miatt szegény Kazinczy forog a sírjában.

A teljes méretű Chevrolet pick-upokkal az a baj, hogy normális állapotban nem fognak fennmaradni az utókornak. Olyan igáslovak ezek, mint egy Nysa, Barkas, vagy Zsuk amelyekben csak nagyon-nagyon elvetemült autószexuálisok lennének képesek egy restaurálási projekt alanyát látni – leszámítva, ha valami speciális, mentő-tűzoltó szerként töltötték aktív szolgálatukat. Én pont ezért kifejezetten örültem neki, hogy a Matchboxnál fantáziát láttak benne, hogy megmintázzák. Amennyire én tudom – és most nem futhatok Areh-hez igazolásért, mert az idei MB-08-at egyáltalán nem jegyzi még – összesen két verzió létezik az európai és az amerikai 1-75, illetve 1-100 sorozatban is megjelenő verdából. A halványzöld – tipikus amerikai szín – és a jajjlila, ami a redneckek hivatalos csűrdöngölőre járó szolgálati gépjárműve lehet.

Amúgy teljesen elégedett vagyok a gépsárkánnyal. A rajta lévő napfénytető, betekintést enged a vezetőfülkébe, mely valamelyest elnagyolt, de ebben a léptékben teljesen rendben van ez a kidolgozottsági szint. Ha mindenképp kötözködnöm kell, akkor a padlón lévő, kézi váltót ostoroznám: ha van valami, ami nem jellemző erre az autóra, akkor ez az. Viszont van rajta vonóhorog és én még mindig reménykedem benne, hogy ez jelent valamit, leginkább azt, hogy nem kell tíz évekkel korábbi vontatmányokat keríteni hozzá az ember gyűjteményének bugyraiban.

Matchbox MB-08 '75 Chevy Stepside Pickup, 2008-as premiermodell.
Ez pedig az év közepi színváltás eredménye.
Meg sem merem mondani, hogy mit híresztelnek, hogy a lila kiknek a színe!
Matchbox MB-78 '75 Chevy Stepside Pickup NRFB, amerikai blister.
Matchbox MB-08 '75 Chevy Stepside Pickup NRFB, európai blister.
Matchbox MB-08 '75 Chevy Stepside Pickup NRFB, európai blister.
Matchbox MB-78 '75 Chevy Stepside Pickup NRFB, amerikai blister.

7 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hát akk én őrült vok, mert én belefognák egy Ifa, Barkas, Zsuk, Nysa, Trabant, Wartburg... restaurálásába :P ;

Amúgy meg nekem tetszenek ezek a furgonok, de a lila elég érdekes....

Névtelen írta...

Nekem is sikerült a múltkor egy lilát találnom, de sajnos csak egyet... :S

Ikarus 256 írta...

Szép kis blisztergyűjteményed van.:-)
...keresztapámnak meg van Zsukja.:-D
Igaz nem eredeti motorral, hanem egy Peugeot szíve dobog benne.:-)

Andras 244 írta...

Szia,
én csak a zöldet vettem meg, a lilától belilultam ...
Szerintem is nagyon jól sikerült modell, amiért meg számomra vonzó, hogy gyerekként volt egy hasonló pick upom, de nem tudom, milyen márka és gyártmány... :(
A.
Jó a blog.

Névtelen írta...

Nekem igen bejönnek, a zöldet már sikerült pár hete megvennem,de ezt a lilát még nem láttam,ez a szin :(

Andras 244 írta...

Belenéztem jobban a Chevybe, vagy duplaváltos, vagy az index/ablaktörlő kar is modellezve van a kormány jobb oldalán?!?
Szerintem ez a váltó ... a padlón a felező volna, ha van neki.
:D

Sam. Joe írta...

[Hosszas fejvakargatás] Hát, én azt gondolom, hogy ez egy hiba. Vagy kormányváltós és akkor automata, ergo a padlón az a kar butaság. Vagy padlóváltós és akkor a kormányon ott az másik kar butaság.
Ha van kedved/időd, akkor nézelődj itt:
http://www.fordification.com/lit-home.htm
Mondjuk ez csak a 72-es sorozatig tárgyalja őket, de mechanikailag nem hiszem, hogy olyan óriási eltérések lennének.