2008/03/19

Matchbox hirdetések régen és most

Amikor az ember túrja a netet valami után, akkor sok érdekes dologra bukkan – természetesen közel sem arra, amit keresett. Az ilyesmit én félre szoktam tenni egy könyvtárba, hogy majd foglalkozom vele egyszer. Kinyitottam az egyik ilyen könyvtáramat, tele Matchbox hirdetésekkel. Nagyon úgy fest, hogy míg régen a hirdetésekkel a gyerekeket célozta a cég, mára inkább a szülőket.

Ez a képregény egy zabpelyhes dobozról van, valamikor a hatvanas évek végéről, de mindenképp még 1969 előttről, hiszen minden szereplő autó regular wheel.

Amerikai hirdetés egy újságból, ez a hetvenes évekből. Nyilvánvalóan ez is és az előző is gyerekeknek szól.


Ez a kettő is újsághírdetés, az első a hetvenes, a második inkább a nyolcvanas évekből és már sokkal komolyabb, "felnőttesebb" megjelenésűek, egyértelműen gyerekeknek.




Ezt a négy képet - és tán többet is - tévesen Matchbox hirdetésnek gondolják sokan, de nem azok. Egy német webbolt hirdetései mely Matchboxokat is árul. Nyilvánvalóan felnőtt vásárlókhoz szól.



Ez viszont már bizonyosan Matchbox és szerintem hatalmas ötlet. A dániai autóbuszon látható ujjlenyomatot szerintem a gyerkőcök "nem veszik le", érzésem szerint ez is felnőtteknek szóló reklám.


Mindkét hirdetés zseniális, de megint valami olyasmi, ami a szülőket célozza. Nem akarom lebecsülni a gyerekeket, de szerintem ezeket meg kellene nekik magyarázni, hogy mitől Matchbox ez.

1 megjegyzés:

Tommi írta...

A parkolóházat elfogadnám :)