Teljesen véletlen egybeesés, de kapóra jön nekem, hogy a
TotalCar mostanában emlékezett meg a Rolls-Royce Silver Shadow-ról és annak két generációjáról. Amit arról az autóról tudni lehet és érdemes, amiről a Matchboxokat mintázták, az ott van, tessenek fogyasztani!
Ami a Matchboxokat illeti, az a különleges és ritka esett állott elő, hogy három kivitel is megvan a Silver Shadow I-II-ből – de nem az összes színvariáció, amikre nem is szoktam gyúrni egyébként. Érdekes nyomon követni az evolúciót. Az első Silver Shadow, Regular Wheel kiadásnak nyitható a csomagtartója. Ez a szolgáltatás nem változott a fastwheel 1970-es bevezetésével sem. Viszont Areh oldalán nyomon követhető, hogy létezett keskeny és normál fastwheel kiadás is – nekem a normál van. Az 1-75 guide szerint egészen 1972-ig gyártják az MB-24-et, mely Areh szerint 1967-ben debütált, de én már a 66-os katalógusban is megleltem. (Tudjuk mennyire következetlen ebben a cég, mindkét dátum egyformán jó lehet.) Az MB-39 Silver Shadow II Areh és az alvázon lévő évszám szerint 1979-ben debütál, az első katalógus amiben viszont nyoma van az 1980-as. Ennek a csomagtartója már nem nyitható, viszont az első ajtajai igen. Kíváncsi lennék, hogy vajon mi lehet az ilyen döntések mögött.
Egymás mellé állítva őket a Regular Wheel egyenesen low-ridernek tűnik a többihez képest. Az MB-39 pedig jól láthatóan hosszabb mint elődei és valamivel szélesebb is. Változott még a jellegzetes hűtőmaszk és a lökhárító is, az MB-39 két szögletes, alsó kitüremkedést is kapott rá, amiket hajlamos vagyok ködlámpáknak gondolni. További érdekesség, hogy az MB-24-ek alján „Rolls Royce” felirat szerepel, így kötőjel nélkül, hibásan. Ezt az apróságot az MB-39-en már korrigálták.
Sajnos a példányaim eléggé viharvert állapotúak, a legnagyobb jóindulattal is csak „B”-s minőségűek.
Matchbox MB-24 Rolls-Royce Silver Shadow, Regular Wheel
Matchbox MB-24 Rolls-Royce Silver Shadow-k egymás közt. Jól látszik, hogy a jobb oldali Regular Wheel szinte lowrider a fastwheel változathoz képest.
Ugyanezek hátulról. Itt még nyílik a csomagtartó.
Az MB-39-en - ami már Silver Shadow Mark II - meg az ajtók nyílnak.
Fedezze fel az apró különbségeket! Az előtérben a Mark II, a háttérben a fastwheel Mark I.
Az 1966-os katalógusban debütált a Silver Shadow.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése