Célzottan nem keresem, de azért igyekszem lecsapni a gyerekkorom utcaképét meghatározó járműveket megmintázó kisautókra is, ha a látómezőmbe kerülnek. Így jutottam el oda, hogy ha már elém vetette magát anno egy ponyvás IFA W50L, akkor az NDK másik teherautóját se hagyhatom ki a sorból. Ezen elv mentén mikor egy börze alkalmával megpillantottam az alábbi Grell Roburt, le is csaptam rá. Úgy érzem egy szintén az Industrieverwaltung Fahrzeugbau: Administration - magyarul Járműgyártási Ipartestület, vagyis IFA - vállalat teherautójával remek nyitni a német autógyártás, keleti végeinek járműveit - úgyis mint Trabant - tárgyaló heteket.
3000
Robur történetileg az Autotechnika oldalára irányítalak titeket, nekem is új volt teljesen, főleg ami az emblémát illeti. Azon kívül, hogy léghűtéses a motorja - benzines vagy dízel -, hogy a platós mellett buszt is készítettek belőle - igen, mondhatni eléggé hiányosak az ismereteim - csak az az információ volt meg, hogy borzasztóan csúnyának látom szegényt. Ebben főleg a nagyon széles fülke és a nagyon keskeny első nyomtáv a ludas. A fent említett két karosszériaváltozat mellett létezett belőle még egy dobozos-, és egy úgynevezett többcélú felépítmény is. Ez gyakorlatilag egy részben- vagy egészben belemezelt busz felépítmény volt, kb. mint a mai furgonok csak nagyobban. Persze a platós alapjain gyakorlatilag bármilyen felépítményt rávarázsolhattak, így készült belőle például autómentő és létrás kivitel is, illetve dupla fülkével is kérhető volt. Hajtásból itt is volt összkerekes kivitel, de kevésbé kifinomult, mint a nagy testvér IFA W50-nél. Engedjétek meg nekem, hogy a típusleírás tekintetében itt megálljak, a különféle számozásokban és teljesen elvesztem, amiben a német Wikipedia oldala sem segített. De legalább azt egy magabiztos "talánnal" állíthatom, hogy jelen alanyunk egy LO 3000-es, amit a címbe is bátorkodtam beírni. Természetesen a tévedés jogát fenntartom, senki se tartsa magában a a helyes megfejtést!
Különféle Roburok mozgásban
1 megjegyzés:
Nagybátyámnak volt ilyenje a rendszerváltás környékén, amikor a - talán - Mogürt elkezdte értékesíteni őket magánszemélyek számára - fuvarozott vele. Gyenge volt, de legalább hangos és már új korától képes volt rohadni.
Megjegyzés küldése