2023/01/06

Tomica F8-88 BLMC Mini Cooper S Mk-III

Számomra némiképp váratlan, hogy a patinás japán gyártó is készített Minit, de tulajdonképpen persze miért is ne? És hozzá milyet!

A típusismertetőt a tematikus Mini-hét legelső postjában letudtam, úgyhogy ismételten visszairányítanék mindenkit ez ügyben a kezdőmezőre.

A Tomy 1979-ben dobja piacra először ezt az öntvényt az ő mainline-jukban, 88-as szám alatt. Az egészen biztos, hogy a premiermodell még japánban készül, egészen sötétzöld, fehér a teteje és fehér „menjgyorsan-csíkok” vannak a motorháztetején, illetve egy vékony, szintén fehér csík az övvonalán – ami egyébként autentikus, gyári fényezés. Amit azonban nem tudnék megmondani, hogy az én, narancssárga, Union Jack tetejű verzióm mikor készülhetett. A „hol” azonban biztos – ezt már kínában gyártották.

Lázasan próbáltam kitúrni az információt, hogy a brit lobogó hogyan és miként került fel egyes Minik tetejére – mert hogy ez létező motívum és az új Minik egyes változatain is megtalálható – de sehol nem találtam erre vonatkozó infót! Aki esetleg tudja a történetet, ne habozzék bekommentelni! Szerintem nagyon stílusos és menő volt az eredeti autón is és a kisautón is az.

A három ezen a héten bemutatott verzió közül ezt tartom a legjobban sikerültnek – bár a karosszéria finom részleteit több helyütt is felfalja a vastag festék. A mókás az, hogy az alvázán ennek is feltüntették a méretarányt, ami ebben az esetben 1:50. És igen, cirka akkora mint a Matchbox, úgyhogy a SIKU méretaránya – amit egy rajongói adatbázisból származik – bizonyosan rossz.

Kitűnően rugózik amúgy, nagyon igényes, részletes darab, mely szintén Rájen kolléga flottájából igazolt át hozzám.

Nekem mind közül ő tetszik a legjobban!

A kerekek méretét szerintem a Tomicának sikerült a legjobban eltalálni. Az Union Jack a tetőn pedig a vagányság non-plus ultrája egy Mininél! Ha a brit lobogó, Mini tetőre helyezésének igaz sztoriját tudja valaki, akkor ne habozzék a kommentelés útján megosztani velünk, mert nekem nem sikerült kinyomoznom!

Kicsit vastag a festék, főleg hátul megeszi a finom részleteket, de tényleg ez az egyetlen baja. Ja, és jobbkormányos!

 

Nincsenek megjegyzések: