2021/11/26

Matchbox Burnin' Key Cars - Porsche 959 helyreállítás

Mivel nem túl egyszerű hozzáférnem a vitrinben tárolt kisautóimhoz - macerás kivenni az üveglapot, cserébe pormentes -, így elég ritkán rendezgetem az ott levőket. Nem olyan régen azonban kicsit megbolygattam, és olyat tapasztaltam, amilyet nem szerettem volna. A piros kulcsos 959-es ugyanis "defektet" kapott. Persze ez csak abban nyilvánult meg, hogy kilapult mindkét hátsó gumi, az egyik kicsit, a másik nagyon. Szerencsére a többi négyé nem, de ez elég volt ahhoz, hogy kivegyem mindegyiket onnan és máshol tároljam. Okát nem tudom, nap nem éri, az ötből három egymás mellett parkolt, szóval tanácstalan vagyok.

A fenti okok miatt gyorsan kerestem hozzá donort, amit végül a következő börzén meg is leltem egy Ferrari képében. Mondanám, hogy pikk-pakk átpattintottam a gumit egyikről a másikra, de nem volt ilyen egyszerű. A gumi belsejében van egy vájat, aminek ellentettje ott van a felnin, így rögzül oldal irányban lecsúszás ellen. Ez és a nagyon vékony tengely elég nehézzé tette a levételt, de mivel nem kellett vigyáznom a donor tengelyére, így bátran lecibáltam. Ugyanez a Porschénál nem volt ilyen egyszerű, ugyanis kőkeménnyé vált a gumi, így késsel kivágtam egy darabot, a többit pedig letördeltem róla. A használt, de ép gumikat bekentem egy kis mosogatószerrel, így könnyen felcsusszantak az új helyükre. Szerencsére viszonylag gyorsan sikerült orvosolnom a fellelt hibát és helyreált a rend.

Kicsit kilapul az a gumi
A donor
A szükséges alkatrész ép rajta
Már csak cserélni kell a gumikat
Jól látszik az oldalra csúszást gátló része
A felnin pedig ott a mélyedés neki
Ilyen darabokban tudtam csak leszedni
Végül visszaállt az eredeti állapot

Nincsenek megjegyzések: