2021/11/07

Welly Transporter Volvo FH Biltema

Nagy az én örömöm! Két éve hajkurászok a Welly Transporter sorozatból Volvo FH vontatós szerelvényt és végre sikerül beszerezni egyet!

Már sokat hallhattátok tőlem, hogy szeretem ismerni a gyűjteményem darabjainak előéletét. Nos, erről a darabról mindent tudok és nagyon hálás vagyok annak, aki segített beszerezni, de nem szaladnék a dolgok elébe, kövessük a megszokott sorrendet!

Volvo FH 2012
2012 volt az az év, amikor a Volvo előrukkolt az új FH sorozattal, mely már Euro 6-os környezetvédelmi normáknak megfelelő motorokkal volt szerelve és teljesen átdolgozott fülkét kapott. A beltérről a személyes szimulátoros tapasztalataim alapján azt tudom elmondani, hogy minden más akkor piacon lévő konkurenshez képest egy űrhajó – a szó jó értelmébe véve. 2020-ban kapott egy ráncfelvarrást, de ezt leszámítva arra biztatnék mindenkit, hogy keresse fel a Volvo Trucks hazai oldalát,
mert ott tényleg minden megvan a típusról. Nagyon csábító lenne a mémmé vált Van Damme-os Volvo reklámot beszúrni ide, de sántítana a dolog, mert az nem az FH szériáról szól. Úgyhogy ellenálltam a svéd marketingszirének csábdalának és egy másik Volvo FH témájú videót választottam.

 

 

Talán a legjobb Welly
A Welly Volvója pont ugyanazokat az erényeket és hibákat hordozza, mint a többi, 1:64-es méretarányú Scania, vagy MAN testvérkéje a sorozatban. A vontató szép részletes, még elfogadható mértékben tartalmaz műanyagot és gumiból vannak az abroncsai. A félpótkocsi azonban teljesen műanyag és bizony nem európai, hanem amerikai kivitel. Játékszernek nem túl acélos és kicsi gyerek kezébe nem is adnám – szóval a dobozon lévő „3+”, az nálam inkább „6+”, már csak a könnyen letörő részletek miatt is. Ugyanakkor mind közül ennek van a legrészletesebb beltere. A műszerfal alakja tökéletesen hozza az eredeti kontúrját – bár kidolgozva rajta semmi sincs – a volán viszont cserébe tökéletes és még részletes is. Ezt kénytelenek lesztek bemondásra elhinni nekem, mert egyszerűen képtelen voltam lefotózni.

A Welly az első, 2012-es generációt mintázta meg, ez jól látszik a lámpatestből (is). „Csak” FH széria és nem „FH16”, lévén az oldalán az 500-as szám a „csak” 500 lóerős erőforrást jeleni, a csúcsszéria motorjai ennél erősebbek. A részletekkel a játékszer kategóriában teljesen elégedett vagyok, de van még hely rajta festéknek, ha valaki makettező kézügyességgel és ecsetkezelési képességekkel rendelkezne.

A kínai svéd finnországból
Korábban (is) nyígtam már az ügyben, hogy a Welly Volvo FH olyan, mint a jeti, hogy állítólag van ilyen, de eddig csak képen láttuk. Az elmúlt két karácsonyra a Scaniát és az MAN-t behozta a forgalmazó, de a Volvót valamiért nem. Nézegettem én eBay-en, de egyrészt annyiért tudtam volna hozzájutni egy példányhoz, amit egészen egyszerűen nem ér, másrészt csak olyan országból, aminek a postája legalább olyan hírhedten rossz, mint az éppen a napokban csődbe ment légitársasága. Egy szó mint száz: Elengedtem.

És akkor most itt jön az a bizonyos: DE! De van nekünk egy remek gyűjtő barátunk Breki, aki Finnországban él. Olvasva a postjaimat, megmutatta ennek az eredetileg svéd barkács-, kemping- autóalkatrész-, hajóalkatrész (bocs ha kihagytam valamit) áruháznak az oldalát, mely a térségben működik azzal, hogy „szerinte ez pont az a cucc, amit én szeretnék” és ha gondolom beszerzi nekem. (Azért azt hozzátenném a sztorihoz, hogyha kisautó ügyekben Breki valamiről gondol valamit, akkor az úgy van. Valamint mint gyűjtő, pontosan átérzi hogy milyen az, amikor valaki rákíván egy ilyen tárgyra.) Nyilván kaptam az ajánlaton. Az iszonyatosan költséges postázást megkerülve egy személyes transferrel jutott el a cucc porschéhoz, aki az előretolt fővárosi helyőrségem és – ahhoz képest mikor e sorokat írom – a napokban landolt nálam. Tehát megkockáztatom, hogy a Biltema motívummal nem sok ilyen állhat a hazai gyűjtők vitrinjeiben. Breki, ez úton is hálás köszi, nagyon nagy örömöt szereztél nekem!

Ezzel a motívummal nem lesz gyakori itthon! Welly, 2012-es Volvo FH kamion.

A játékszer kategóriában ezzel a részletességgel én teljesen elégedett vagyok.
 
A részlet ami megmagyarázza, hogy miért "csak" FH és nem a csúcssorozatú FH16. "Mindössze" 500 lóerős.

Részletes, de javarészt műanyag.

Csak most tűnt fel, hogy a pótkocsi ajtajai egymásra záródnak - igaz, nem is nagyon molesztáltam a testvérei ajtajait.

Kár, hogy amerikai a pót, nem európai.

NRFB.

A doboz hátsó oldala is az áruházat promótálja, nem a terméket.

1 megjegyzés:

Trolleybus írta...

Ahogy a korábbiaknál is, itt is szanáltak egy tengelyt a pótról.