2018/03/17

Változatok egy témára: Matchbox és Metal Playmobil De Tomaso Pantera

A Matchbox kontra magyar másolat összehasonlító sorozatunk mostani epizódjában a DeTomaso Panterát vesszem gorcső alá. A bemutatásukkal könnyű dolgom van, ugyanis korábban már esett szó róluk itt a blogon, a Panteráről bővebben itt olvashattok, a magyar vonatkozásáról pedig itt esett szó. Az eddigiek közül számomra ez a legkedvesebb, ugyanis gyerekkoromban volt ilyen fehér Matchboxom, feltehetően ez is örökségből származhatott. Tisztán emlékszem rá, hogy anno nagyon sokat játszottam vele, mivel akkoriban sokat néztem az Inspector Gadget című mesét, amiben a főszereplőnek volt egy Gadetmobile nevű autója. Nekem a Pantera azt testesítette, meg hiszen fehér volt kis kék beütéssel és a hátulja lépcsőzetes, a többit meg a fantázia megoldotta. Felnőttként már sajnos nem leltem meg azt a kisautót, így a most látható példány egy újabb beszerzés eredménye - azóta lett még egy hibátlan is -, kék társát pedig a magyar Field Car-ral együtt szereztem be. Utóbbi felépítése nagyban hasonlít a Firs Chief-re, vagyis fém alj és festett műanyag karosszéria. Utóbbit előző gazdája viszonylag jó érzékkel igyekezett feldobni pár alkoholos filc használatával. Nagy erénye még, hogy az elején a matrica is egész jól vészelte át az elmúlt éveket.

Ha más nem, akkor a matrica stílusa egyből lebuktatja, hogy mi volt a kiindulási alap
A sárvédő ívei gömbölyűbbek, az ablakok pedig kisebbek a magyar változaton
A méretek és az arányok sokat torzultak a műanyag kisautón
Az oldalsó helyzetjelzők eltűntek, az ajtó alig kivehető
Az oldalsó ablakok formája is teljesen megváltozott
Az egyszerűsítés a faránál is tetten érhető
Befoglaló méretük azonos
Az alvázra nem sok energiát fordítottak, viszont a rugózást azért megoldották

1 megjegyzés:

Sam. Joe írta...

Már majdnem bekommenteltem, amit már leírtam abban a postban is, amit belinkeltél, szóval nem marad más hátra, mint:

https://www.youtube.com/watch?v=e-JHfXVlkik