2017/03/05

Matchboxon kívüliek: Lego 6656 Tow Truck

Ha már az előző postban erősen érintettük a Lego témát, ezért most megragadnám az alkalmat, hogy megmutassam a kedvenc Lego készletemet. Mondom ezt úgy, hogy összerakási útmutató alapján megépítve sohasem játszottam vele, legalábbis az emlékeim közt nem szerepel. Ennek a prózai oka, hogy azom nem volt hozzá.

A Matchboxokhoz hasonlóan a Legos emlékeim is úgy indultak, hogy volt egy, nevezzük úgy, kezdő készletem. Ez egy zöld, műanyaggal bevont karton - eredetileg marófejek tárolására szánt - dobozban kapott helyet. A kisebb kupac építőkocka elég vegyes képet mutatott, ki tudja honnan jöhettek, de én ezekből építkeztem, főleg járműveket kreáltam. Később ehhez jött hozzá három szett, amit már direktben én kaptam. A legtöbbet felhasznált elemek azonban a 6656-os készlet kék színű elemei voltak, amikből sokszor készült kamion egy lovas szettből származó forgó elem felhasználásával. Ugyan végig ott lapult minden alkotóeleme a dobozomban - az alapját adó hosszú szürke elem ketté törve -, de gyerekként elképzelésem sem volt, hogy mihez tartoznak. Mikor felnőtt fejjel újra magával ragadott a legózás, akkor fedeztem fel katalógus bogarászás közben - 1985-ös kiadás -, hogy mintha én ezt össze tudnám rakni a saját kockáimból.

Így is lett, elég sok mindent sikerült előkotornom, a hiányzó és sérült (törött, karcos, rágott) elemeket gyorsan pótoltam, majd összeállt teljes egészében a 6656-os készlet. Nem tudom pontosan, hogy milyen arányban a régi, de a fele biztosan az. A kerekek, tengelyek, sárvédők, plató csöves elemei, kormány, ajtók, ülés, tető, gém és a lámpa tartók, lámpák biztosan. A hűtőrács típusidegen, a szélvédő és a villogó cserélt, mert előbbi nagyon karcos, utóbbi repedt/törött volt, illetve a gémet tartó hajlítókból is az egyik sérült volt, az alvázat adó szürke elemet pedig már említettem. A figura is előkerült, de szegényke annyira megviselt volt, hogy beszereztem mellé egy újat a kockapótlással együtt. Nem tudom, hogy a gyerekkori emlékek, vagy a vontatóautók kedvelése miatt, de egyből a kedvencemmé vált. Imádom, hogy ilyen kevés kockából - 53 db -  egy ennyire részletes és játszható szettet hoztak össze. Nyithatóak az ajtók, a teteje, a gém hátrahajtható, kapunk hozzá szerszámokat, elöl és hátul is vannak lámpái, valamint a tetőre került egy villogó is. Ennél több nem is kell, mondhatni tökéletes.

Persze ennek hatására a későbbiekben csatlakozott hozzá pár vontató autó, amik között ott van a szellemi utódja is a 2009-ben megjelent 7638-as is. Egy kép erejéig szemléltetés gyanánt mellé tettem, hogy lássátok mennyit változott a Lego ennyi idő alatt. Mindkettőnek megvannak a maga előnye/szépsége, de nyilván aki a négy bütyök széles autókkal nőtt fel, annak az is marad a kedvence, ahogyan nekem is.

 A hűtőrácsként szolgáló fekete elem sima kocka volt, akkor ez a bordázott elem még nem létezett. Ennyi tuningot megengedtem magamnak, szerintem sokat dob rajta.
 Egyszerű kis vontató autó, de mindene megvan a feladatához
 A gémje hátra hajtható
 Relatíve kevés kockaszámból is sikerült egy részletgazdag modellt csinálni
26 év alatt sokat változtak a Lego készletek

3 megjegyzés:

somytomy írta...

Jajj, de ismerős ez az "örökölt LEGÓ" életérzés. Nekem a nővéreimtől megörökölt vegyes kockakészlet adta az alapot (nálunk egy sárga műanyagvödörben lakott), ebbe keveredtek bele a későbbi készletek.

Sam. Joe írta...

Azok a menő felnik! Nekem a 6653 volt meg ugyanebből az évből. Kb. édes pajtikája. És igen, négy bütyök or bust.

RÁJEN írta...

Nagyon helyes kis készlet, tetszik!