2017/03/01

Matchboxok kívüliek: Hot Wheels Fig Rig, Let's Go, Pedal Driver, Grass Chomper és Tanknator

Mikor a Hot Wheels 2013-ban kihozta a Fig Riget nagyon megörültem neki, mert a kisautókat és a LEGO-t is nagyon szeretem mind a mai napig. Ezáltal adta magát a dolog, hogy ezek kombinációját miért is ne szeretném, ugye? Nos, örömöm sajnos csak a közelmúltig volt felhőtlen, ugyanis most jutottam el odáig, hogy a Fig Riget követő LEGO kompatibilis kisautókból beszerzett egy-egy példányát kibontsam a csomagolásából és jobban szemügyre vegyem. Jobban mondva ez így nem nagyon állja meg a helyét, mert amíg nem párosítottam össze minifigurákkal, addig nem derült fény az igazi gyenge pontjaikra.

Először azt terveztem, hogy majd jól feldobom az "autókat" LEGO építő elemekkel és figurákkal, de a csalódottságom után ennek már nem láttam értelmét, így be kell érnetek egy alaplap, három Porsche alkalmazott és pár apró kiegészítő társaságával a dán cégtől. Majdhogynem ezen post megírását is kútba ejtettem, de végül úgy éreztem mégis kiírom valamelyest magamból a véleményemet. A jobb érthetőség kedvéért a képek alatt fejtem ki bővebben a gondolataimat. Összességében nagyon sajnálom, hogy ilyenek, tényleg örültem volna, ha kicsit rendesebben alkalmazkodnának a modellek a Lego figurákhoz. Lehet bennem van a hiba, de én egy kicsit mást vártam tőlük és ezután sem fogom keverni a két műfajt.

 Porsche munkatársai
 Róluk lesz szó, balról jobbra haladva: Fig Rig, Let's Go, Pedal Driver, Grass Chomper és Tanknator
 Ez volt az első a sorban. Elég gazdagon ellátták LEGO elemek befogadására alkalmas bütykökkel és és rudakkal, amiket ügyesen belecsempésztek a formavilágába, ami engem egy esetleges Cadillac pickupra emlékeztet.
 Tetszik, hogy a Hot Wheels logót 8 bites, akarom mondani kockákból épített formában jelenítették meg az autó oldalán
 Ügyesen formálták a motor alkatrészét LEGO kompatibilis elemmé
 A platóra is kerültek bütykök
Viszonylag gazdag a lehetőségek tárháza, különféle elemekkel jól fel lehetne dobni ezt a kisautót. Ebbe konkrétan nem tudok nagyon belekötni, talán csak annyit a gyengesége, hogy nem minifigura kompatibilis a méretét tekintve.
 Ettől a gokarttól vártam a legtöbbet. Nagyon tetszik az egész kivitelezés, a régi kis Lego készletekre emlékeztet. Ebből azt terveztem, hogy minden színvariációját begyűjtöm majd, de végül letettem róla.
 Let's GO, vagyis a nevébe ügyesen belecsempészték a LEGO nevet, piros pont jár érte.
 A figurát jól bele lehet ültetni, de a kormány megfogása már elég macerás, kicsit bután fest benne a figura, ezért is csalódtam benne
 Van rajta hely alkatrészeknek, de az első szárnyon levő rudak kicsit vastagok, oda nem mertem rakni semmit
 
Régóta szemeztem ezzel az aranyos kis pedálos autóval, mert nagyon jól néz ki.Megért pár színváltozatot, mire rájöttem, hogy tulajdonképpen ez is alkalmassá lett téve a LEGO figurák fogadására
 
Gyakorlatilag a figura beültetésén kívül egyéb plusz opcióra nem alkalmas.
 Ez a megvételekor a legfrissebb változat volt, elődei még teljesen kör alakú kormánnyal rendelkeztek. Gondolom így alkalmasabb lett a figura fogadására.
 Részletekben nincs hiány, a pedálokat is megcsinálták, az ülésre egy Hot Wheels logó került
Éééés ennyi, nem több, nem kevesebb. Persze a kormányt itt sem tudja megfogni, így az első lendítésre könnyedén kiesik belőle a sofőrje.
 Újabb gyöngyszem lehetett volna, hasonlóan voltam vele, mint a gokarttal, ez is nagyon tetszett és be akartam gyűjteni még pár variációját.
 Elég komplett kis fűnyíró lett, hatalmas kipufogókkal, amik tetején ott a bütyök a LEGO elemeknek
 
A kormány itt már szerencsére nem teli, gondoltam végre majd lesz mit fognia a beültetett figurának. Hátul is akad kapaszkodóhely egyéb bővítési lehetőségként.
 
A krómozástól éppen csak ráment a hengeres elem a kipufogóra, a sárga kis bütykön ott középen meg sem maradt. A kormányt persze megint nem tudja megfogni, az ülés nem tartja meg a figurát, így ebből is könnyedén kipottyan. Újabb remek lehetőséget szúrt el a Mattel.
 Ennél a pontnál lett egyértelmű számomra, hogy bizony én abbahagyom ezen modellek beszerzését, mert én úgy érzem nem nagyon megy ez a gyártónak.
 Egyrészt borzasztóan néz ki ez a tank, ráadásul minimális a bővítési lehetőség.
 Bütyök nem is került rá, csak hengeres idomok.
 Azt hiszed ide majd jól beleállítassz egy LEGO minifigurát? Hát nem! Kicsi a nyílás, nem fér bele.
 Mivel a figuráknak max csak a fejük fér bele az elforgatható lövegtoronyba, így erősen kegyvesztett lett ez is.
 Hot Wheels Fig Rig (2013)
 Hot Wheels Let's Go (2014)
 Hot Wheels Pedal Driver (2016)
 Hot Wheels Grass Chomper (2016)
Hot Wheels Tanknator (2017)

1 megjegyzés:

Kids-Nook írta...

hehe, i like how you combined legos and hot wheels!

legos and diecast go hand in hand in my opinion! I played the same when I was a kid and my kid also does now. For the best kind of play you need to have the LEGO Road Plates!

Check out some of my son's and mine 1/64 collection at our site and please drop a comment!