2017/02/09

Matchbox Porsche 959 - UPDATE

Mára két Matchbox Porsche 959-es modellt tartogattam számotokra. Az első, a nemrég mutatott 4x4 Chevy Van-hoz hasonlóan a Graffix/Graffic sorozat tagja. Együtt is érkeztek hozzám, feltehetőleg az előző gazdájuk is ugyanaz lehet, bár erre csak a visszafogott dekorálásból/matricákból következtetek. Sajnos itt már kicsit több matrica kerül a kisautóra, mint ami nekem jólesne, de szerintem még pont nem vészes a dolog. Leszedni nem fogom/merem őket, így marad ilyen.

Króm
A másik példány már jóval különlegesebb darab, ugyanis a karosszéria nem festést, hanem krómozást kapott. Őszinte leszek, valójában fogalmam sincs, hogy pontosan mi ez!

Azt viszont egészen pontosan tudom, hogy mi nem. 1995-ben került a boltokba az Egyesült Államokban egy 32 darabból álló, "Matchcaps" nevű sorozat. A blister tartalma egy ezüst színű kisautó és négy jelvény volt. Viszont ennek egészen más fajta kerekei vannak, kék a szélvédője, illetve még neonszínű festés is rútítja. Az eBay-ről származó képeken - lásd alább - nem látszik jól, de a Christian Falkensteiner oldalán lévő képen igen, hogy ez bizony festés és nem matrica, ami könnyen eltávolítható lenne. Tehát egészen biztosra vehetjük, hogy ez, nem az.

A Bamca oldalára pedig mi küldtük be a képet erről a konkrét darabról. Mindenesetre nem nagyon botlottam még bele ilyenbe, így habozás nélkül lecsaptam rá, mikor adódott a lehetőség. Na jó, ez azért kicsit túlzás, ugyanis ez a legdrágábban vett kisautóm és ha nem éppen a közelgő névnapom idején bukkant volna fel, nem is tudtam volna megvenni, de így a családtól kaptam ajándékba. Ebből kifolyólag duplán kincs a számomra.

Gyanítom, hogy valamilyen kisebb széria tagja lehet, esetleg gyártás előtti - Pre-Production - próbadarab lehet.

 Szerencsémre visszafogottan lett dekorálva
 Elég éles kontrasztot ad a piros ablak
Itt egész jól mutat a matrica
Igazi csillogós darab
 Csak a "telikróm" az extra rajta
 Hátulról sincs semmi különleges
 Viszont egészen biztosan nem ez! 1995-ös Matchbox Matchcaps Porsche 959 NRFB. (Képek forrása: eBay)
 Más, (ronda) kerekek
 Borzasztó felülfestés
 Kék szélvédő
 Thaiföldön gyártották

Nincsenek megjegyzések: