Hűséges olvasóink pontosan tudják, hogy időnként elkalandozunk LEGO földre. Most megint "időnként" van, ezúttal egy járművel.
Go well, go Shell!
A LEGO és a Shell neve már ősidők óta összefonódott, számos készlet készült a kagylós olajtársaság logójával. Mi több, ez az ős-LEGO is - ami kisautó nem pedig építőkészlet - pont ezt a témát dolgozza fel, még a róla szóló post címe is kísértetiesen hasonlít.
Gyerekkoromban mindig sóvárogva néztem őket, főleg ami a benzinkutakat illeti - persze sosem lett végül. Végül odáig "fajult" a dolog, hogy a Legó promóciós szetteket készített a Shell részére, főleg Ferraris témában. Ennek oka prózai, a Shell az egyik szponzora a Ferrari Forma 1-es csapatának. Nyilván ezt a kapcsolatot reklám célokra használják leginkább. Mivel az autósportok csúcsát jelentő versenysorozatot szeretem, rendszeres nézője vagyok, a Ferrari csapatot is kedvelem. A LEGO is nagy kedvencem mind a mai napig, így ebből a szentháromságból könnyen jött az, hogy a most futó promóciós LEGO kiadásokból beszerezzem a nekem tetszőket - hozzáteszem, a két évvel ezelőttiből is sikerült csipegetnem - egy Shell töltőállomáson. Talán a reklámnak felérő felvezetésből elég ennyi is - úgy sem kapok érte egy fillért se -, térjünk rá a lényegre!
Remek körítés!
Elsőként nem is magával a szettel kezdeném, hanem egy szórólappal, aminek egyik oldalán maga a promóció leírása található, a beszerezhető szettekkel egyetemben. A másik oldala is igencsak hasznos, ugyanis az egy rajtrácsot ábrázol, a papír széleit felhajtva pedig kiadja a szalagkorlátot. Ezt használtam alapnak a készlet összeállításához is.
Maguk a készletek nem dobozba, hanem csak zacskóba lettek csomagolva. Korábban is volt ilyen, jelenleg sem példa nélküli, hétköznapi - értsd: nem spéci promóciós - LEGO City és Creator készleteket is lehet így kapni. Ezek a promóciós szettek főleg az utóbbiakkal vannak szoros kapcsolatban, a saját kínálatukban szerintem az alatt is futhatnának - főleg a most bemutatott darab -, de a Racers vonalba is beleillenek, leszámítva a minifigurát is tartalmazókat.
Szóval kapunk egy zacskót a dobozokon megszokott grafikával, amit kibontva egyből elénk tárul az építőkockák nagy része, amiből összeállíthatjuk a tartálykocsinkat. Egy külön kis zacskóban kaptak helyett az apróbb elemek, illetve egy másik tasakban a matrica ív és az összeállítási útmutató, kimerevítve egy kemény papírlappal.
Építő jelleggel
Az összeállítás a megszokott mederben folyik, az alvázzal indítunk és szép fokozatosan jutunk el a felépítményig, aminek az oldalai felhelyezése után már csak a kerekeket kell felpattintani és készen is vagyunk.
Nagyon ötletesen és viszonylag részletesen oldották meg a tartálykocsit, főleg ebből a kevés kockaszámból (93 darab elemből áll össze). Összességében nagyon tetszik, minden oldalról mutatós, a hátulját kicsi méretei ellenére szépen berészletezték. Igaz, inkább amerikai teherautóra hasonlít, mintsem egy Európában megszokottra.
Van persze amit én máshogy csináltam volna - a matricaellenességemet nem hozom most fel -, például nem sportkocsira való kerekeket raktam volna alá, meg a vezetőfülkét én egy sötétített szélvédőre emlékeztető, áttetsző elemmel oldottam volna meg. Az első tengelynél sem a szélesített keréktartót használtam volna, úgy nem lógna túl a sárvédőn. Egyszer majd talán átépítem a saját szám íze szerint, de addig csak a megmaradt elemekből dobtam fel egy kicsit a tartály tetejét. Szerintem így jobban kiemeli tartálykocsi mivoltát.
Szóval kapunk egy zacskót a dobozokon megszokott grafikával, amit kibontva egyből elénk tárul az építőkockák nagy része, amiből összeállíthatjuk a tartálykocsinkat. Egy külön kis zacskóban kaptak helyett az apróbb elemek, illetve egy másik tasakban a matrica ív és az összeállítási útmutató, kimerevítve egy kemény papírlappal.
Építő jelleggel
Az összeállítás a megszokott mederben folyik, az alvázzal indítunk és szép fokozatosan jutunk el a felépítményig, aminek az oldalai felhelyezése után már csak a kerekeket kell felpattintani és készen is vagyunk.
Nagyon ötletesen és viszonylag részletesen oldották meg a tartálykocsit, főleg ebből a kevés kockaszámból (93 darab elemből áll össze). Összességében nagyon tetszik, minden oldalról mutatós, a hátulját kicsi méretei ellenére szépen berészletezték. Igaz, inkább amerikai teherautóra hasonlít, mintsem egy Európában megszokottra.
Van persze amit én máshogy csináltam volna - a matricaellenességemet nem hozom most fel -, például nem sportkocsira való kerekeket raktam volna alá, meg a vezetőfülkét én egy sötétített szélvédőre emlékeztető, áttetsző elemmel oldottam volna meg. Az első tengelynél sem a szélesített keréktartót használtam volna, úgy nem lógna túl a sárvédőn. Egyszer majd talán átépítem a saját szám íze szerint, de addig csak a megmaradt elemekből dobtam fel egy kicsit a tartály tetejét. Szerintem így jobban kiemeli tartálykocsi mivoltát.
A képek minőségéért elnézést kérek, este készültek nem tökéletes megvilágításban, ráadásul telefonnal.
A szórólap egyik fele kiad egy rajtrácsot
A másik felén a beszerezhető készletekről kapunk információt
Lego 40196 Shell Tanker
Ez még itt Ferrari mentes övezet
Kiöntve a zacskó tartalmát ez a látvány fogad minket
Megindult az összeszerelés
Itt már sejtet valamit a végeredményből, de azt nem, hogy kihagytam három szürke elemet
Nagyjából félúton járunk
Felragasztva az utolsó matrica is
A végeredmény nagyon mutatós
Az első kerék kicsit kilóg, meg talán lehetnének kevésbé peresek azok a gumik
Az ablak nem átlátszó, hanem teljesen fekete elem
A hátulját kicsit megcifrázták, a tartály tetején a két szürke pötty már saját "alkotás" a tartalék elemekből. Szerintem ad hozzá egy kis pluszt.
2 megjegyzés:
Nekem is tetszik ez a modell, a következő tankolásnál meg is veszem. Annyi viszont engedtessék meg, hogy kijavítsalak, miszerint a Shell egy holland - angol vállalat (teljes nevén Royal Dutch Shell), ami igencsak Európa.
Köszönöm az észrevételt, én meg voltam róla győződve, hogy amcsik, ezért utána sem néztem. A kritikus részt kiapplikáltam a postból.
Megjegyzés küldése