2014/12/01

Matchboxon kívüliek: Welly - BMW 120i (E87)

Ahhoz képest, hogy volt olyan, hogy nyígtam amiatt, hogy mennyire alulreprezentált a BMW az 1:6x méretarány környékén, most ott tartunk, hogy egyenesen túladagolás környéki porcióban mérem őket. Mit tagadjam, szeretem a bajor gyártó termékeit. Na, ezzel szemben mára egy olyan típust tartogatok, amiért annyira nem vagyok oda.

Békabömbi
2004-ből, amikor bemutatták az 1-es sorozatot – ezzel le is tudtam a típusismertetőt – én csak lelkes kritikákra emlékszem. Az ízlés persze szubjektív dolog, nekem nem tetszik az eredetileg bemutatott, ötajtós BMW. Igazából komoly bajom nincs vele, csak annyi, hogy nem látszik BMW-nek. Arra is fogadni mernék, hogyha ugyanerről az autóról eltávolítanánk a veséket, meg a kék-fehér emblémákat, valamilyen más orrkiképzéssel és mondjuk dél koreai márkajelzéssel tálalnánk, akkor sokkal több – ha nem is negatív, de legalább – mérsékelt hangvételű recenziót kapnánk.

Zsolti Breki a béka!

Amikor először volt szerencsém az 1:1-es valójához személyesen, akkor őszintén csalódtam benne. Sokkal alacsonyabb presztízsű márkák, sokkal praktikusabb ötajtósokat kínáltak az 1-es megjelenése előtt is már. Nagyon kiábrándított, hogy egyáltalán nem férek el a hátsó ülésen, ha „beülök magam mögé”, holott hasonló méretű autókban ez nem szokott gond lenni. Úgy ahogy volt többet vártam, valami olyasmit éreztem, mint a pofa a reklámban, aki bemegy a csehóba, kér egy amerikai, gabonából előállított alkoholterméket, belekortyol és közli, hogy „ez nem zsimbím”. Semmi „béemwés” nem érződött ki belőle – jó, hát hátul hajt – inkább tűnt egy nem túl praktikusra sikeredett kompaktnak.

Hangsúlyoznám: a szubjektív véleményem itt fentebb mind az ötajtós, hatchbackre vonatkozik.

...did it again...
A Wellynek az E87-el kapcsolatban is elsült a keze! Játékszer kategóriában, Welly árfekvésben tökéletes. Jók az arányai, az ötküllős Welly egyenkerekek ennek az autónak is jól állnak. Rengeteg apró részletét kidolgozták, sok helyen kapott kiemelést festékből, a beltere is meglepően részletes. Egyedül talán a szélvédőbe belekarcolt visszapillantó tükör imitáció az, ami jobb lenne, ha nem lenne.

Érdekesnek tartom, hogy a Welly az arany középutat választotta, szemben a Matchbox régi, „amit az adott kivitel maximum elbír” szokásával. A faron 120i díszeleg, ami alatt és felett is van több hengerűrtartalom – és így teljesítmény – lépcső is az ötajtós kivitelnél.

Apropó far! Majd tessenek észrevenni a képeken a hátsó világítótesteknek a hátsó szélvédővel egy anyagból történő kialakítását! Egyszerű, nagyszerű, zseniálisan jól mutat!

Az eredeti nem valami nagy kedvencem, de a kisautó bitang jó, akinek kedves a típus, csak ajánlani tudom.

 Halló! Ördög urat keresném! Állítólag itt lakik? Hol? Hát a részletekben, abból meg itt van jó sok!
 A Welly egyenkereke a Békabömbinek is jól áll. Azt a belső visszapillantó imitációt azonban kár volt.
 A belteret jó-közepesre osztályoznám.
A hátsó világítótestek azért néznek ki olyan jól, mert nem festve vannak, hanem a szélvédő anyagából készültek!

Nincsenek megjegyzések: