Ilyet sem csináltunk
még, hogy egy másik kisautós blog postját átvegyük, de hát
amikor
Rájen előrukkolt az idei Hot Wheels termés egyik legjobb
újdonságának postjával, úgy éreztem, hogy iszonyú nehéz
dolgunk lesz, hogyha valami pluszt akarunk hozzátenni ahhoz, amit ő
alkotott. Úgy éreztem, csak szájbarágóssá tudom tenni a postot, jobbá nem. Először poén szintjén dobtam fel a szerzőnek, hogy
ennek a BMW-nek a postja nálunk úgy fog kinézni, hogy lesz egy
darab link az övére. Szó-szót követett és megszületett ez a
vendégpost a Matchbox Memories stílusára átszabva. Én nem
bánnám, ha ebből hagyomány születne, mert azt jelentené, hogy a
konkurenseink jobbnál-jobb postokat közölne, szóval nekünk is
fel kell kötni a tunikánkat, hogy tartsuk velük a lépést!
Szöveg: Rájen
– Szirszarjaim
Fotók: porsche –
Matchbox Memories
Bevezető és képfeliratok: Sam. Joe –
Matchbox Memories
2002
A kisautógyűjtők
minden bizonnyal közös nagy megelégedésére a Hot Wheels idén
kihozott egy csodás kis BMW-t. A „csodás” és a „kis” jelző
az igazi esetében is megállja a helyét, de most azért inkább a
kicsiről lesz szó.
A nagyról csak egy kis
bevezető erejéig: Onnan kell kezdenem (via wikipedia), hogy
1962-ben a BMW bemutatta az Új Osztályt (Neue Klasse), azaz a
kompaktok egy új sorozatát. Ide tartozott az 1500-östől az 1602-n
át egészen a 2002-ig minden. Többek között az ebben a sorozatban
alkalmazott, egyébiránt azóta bőven legendássá vált M10-es,
négyhengeres motor indította el a bajor gyártót azon az úton,
amit azóta is követ, kábé innentől datálódik a BMW úgy, mint
az autóbuzikat kiszolgáló, jórészt teljesítmény-orientált
világmárka. A BMW 3-as sorozatának előfutáraként hivatkozott
BMW 2002 minden idők egyik legsikeresebb bajor modellje. Állítólag
az 1-es Coupé formája is a nagy elődöt idézi. A nagyobb
teljesítményű 'ti' változat talán a legkedveltebb belőle, de az
1973-ban – első európaiként – bemutatott turbó sem nagyon
marad el a népszerűségi listán. A 'ti' a versenysportban is
letette a névjegyét, Hans Gruberrel Stuck-kal a
volán mögött 1970-ben megnyerte a 24 órás Nürburgring-versenyt,
de az aszfalton kívül is voltak sikerei.
Színes, korabeli újsághirdetés.
Fekete-fehér, korabeli újsághirdetés. Azt mondja: Golyók. Bátor. Üt.
Korabeli teszt és egy
sokkal frissebb imidzs-film csak most, csak nektek, fogyasszátok
egészséggel!
Naranja
Tömör gyönyör. A
narancs szín telitalálat, a festés is tetszetős, a kerékívek
szélesítése remek, és az, hogy szépen elhagyták az első
lökhárítót, megadták a kegyelemdöfést: ez egy zsigeri
versenyautó, amely férfiembereknél lúdbőrözés előidézésére
fokozottan alkalmas. Teljesen jó kereket választottak hozzá odaát,
és a beltér sem lett annyira spórolós. Ha még az elejét kis
kifestették volna, nem tudnék belekötni, így meg nem akarok. Még
sok hasonló kisautót viszont igen...
Az eredeti mint versenygép.
2012-es Hot Wheels értelmezés.
Az eleje elbírna még némi festést, de minden fontos részlet a helyén, a kasztni anyagából kidolgozva. Komolyan, mint egy régebbi Matchbox! Imádom!
Végre egy JÓ versenyfestés!
A hátulján is lenne hová tenni festéket.
A kortárs Hot Wheelseknél mindig kritikus pontot jelentenek a kerekek. Ezek sem kicsik, de a szörnyű, eltérő méretű szekérkerekek helyett, végre versenykerekeknek tűnő felniket kaptunk! Nézzétek csak meg a képet az eredetiről!
Az első kerekek túlnyúlása sem bántó,...
...sőt! Kifejezetten tetszetős!
A B-oszlop hiánya sem feltűnő.
Hot Wheels 2012 Premiere #21 BMW 2002, NRFB. Az én példányom - ha csak nem találok egy másik példányt valahol - marad így. Utcai festéssel is megvenném.
4 megjegyzés:
Jesszus, de várom, hogy találjak már egyet... :)
Sajnos én lemaradtam róla. Nem találtam sehol. Bár lesz fehérben, de inkább narancsban kéne.
Ha valakit érdekel, a pécsi Árkás Spar-jában van pár darab... Nemrég vettem ott egyet.
Megnézzem szerdán?
Létezik ilyen utcai festéssel is? Azt nem láttam sajnos.
Micuir: Eddig még csak ez jelent meg, a következő ugyanilyen lesz, csak fehér alapszínben, ahogy Andrew is írta. Ha bátor vagy, akkor egy megfelelő körömlakk lemosóval könnyen lehet belőle utcait csinálni.
Megjegyzés küldése