2012/01/07

Matchboxon kívüliek: 2011-es Coca-Cola karácsonyi ajándék teherautók


2011 karácsonyán a hazai Coca-Cola képviselet szakított azzal a – ha minden igaz, 2007-óta meglévő – hagyománnyal, hogy a szokásos, nyergesvontatót adja ajándékba a négyes csomag, kétliteres üdítői mellé. Ez alkalommal oldtimer teherautókat mellékeltek. Azt kell mondjam, hogy a dolog működött, mert normális körülmények között nem vásároltunk volna 24 liter üdítőt.

Bár a három kisautó rendszáma egy-egy évszám, szerintem teljesen felesleges azokban az években konkrét teherautó típusok után nyomozni azért, hogy rájöjjünk mit is mintáztak meg. Sokkal inkább afféle stílusgyakorlatok ezek, az akkoriban divatos motívumok köszönnek vissza rajtuk és pont ettől jók.




Kóláskocsik. A konkrét típusokat hiába is keresnénk a kisautókon, de a stílusjegyek visszaköszönnek.

A felépítmény mindenhol fém, az alváz műanyag és a végeredmény szerintem teljesen elfogadható. Egyedül a zöld színű szörny az, ami egészen fura. Három tengelye van, de azok elhelyezkedése inkább egy nyergesvontatót ad ki, viszont a szerelvény egy darabból van. Az alváz pedig valami egészen furcsa dolgot mutat, már ami a váltó-kardántengely-differenciálmű körvonalait illeti. A három járgány mérete sem egységes, a piros és a sárga olyan 1:87 körül lehet, a zöld valamivel nagyobb. A gyártójuk ismeretlen, csak azt lehet tudni, hogy Hong Kong az a hely, ahol születtek.

A neten talált képek tanulsága alapján ez a szett nem teljes, van egy negyedik, szintén piros, de platós is belőle. Kár, hogy hozzánk ebben az akcióban nem került, majd talán jövőre!

 Ő az a bizonyos, aki a tengelyek elosztása alapján leginkább nyergesvontatónak tűnik, de egy darabból van.
 Szerencsés felvétel, ebből a szögből úgy tűnnek a sárga, fa kólásrekeszek, mintha sokkal nagyobb mélységük lenne, mint amilyet a sík oldalfalon kialakított minta ad nekik.
 1937-ben még fontos szempont volt a hírverést illetőleg hogy sterilizált palackokban mérték a kólát.
 Na, ezt az alvázat magyarázza meg valaki!
 Mint a mellékelt ábra mutatja, ezeket mérik külön-külön bliszterben is. Ezért elég jó pénzt kértek, valami 1x ausztrál dollárt szeretett volna érte az eladó. (A kép az eBay-ről származik.)
Olyan, mint egy fekvő tacskó... Egy citromsárga, négykerekű tacskó. Teccikérteni?
 Hihetetlen, én tudom, de van másik oldala is!
 1945. Drinkoljatok kólát, de ne szmókoljatok!
 Én ebbe is belelátom a blökit, pedig isten bizony nem drinkoltam alkohol tartalmút!
 A háromból ez, az 1947-es a kedvencem, bár kicsit keskenyek a tengelyei.
 Na, ott a negyedik, ami platós lenne, ha nálunk lenne. Talán jövőre? Ha tüzetesen szemügyre veszitek őket, akkor látni fogjátok, hogy ezeknek nem fekete az alváza és a kerekeik mintázata is különbözik.
1938-as lenne, ha lenne. De nem vanik.

12 megjegyzés:

porsche írta...

Szerintem sokkal jobbak, mint a nyerges, bár nekem eddig egyet sem sikerült belőle összeszedni :-(

Sam. Joe írta...

A piros másodpéldányom már félre van rakva neked. A többit nem tudom, hogy hogyan tudod bezsákolni, de mintha Rájennek lenne/lett volna valamelyik kint a börzén. Talán a sárga?

pittlaren írta...

A piros platós - a másik piros mellé - elkélne nekem is.

somytomy írta...

Nekem a sárga tetzik, de még nem tudtam szerezni...

RÁJEN írta...

Ha jól rémlik, azt el is adtam ott valami 500ért. De nem biztos. Ha vanik, szólok.

Andrew0807 írta...

Nekem sincs meg egyik sem. A stadionoknál a relay-ben van kirakva kettő külön. Még nem kérdeztem rá.

Mrk írta...

A zöld, háromtengelyes talán egy nyergest próbál utánozni, kis költségvetéssel:)
Üdv. Márk

Andrew0807 írta...

Rájen: Eladtad a sárgát. Ott voltam akkor. Mondtad is, hogy milyen egészségtelen.

Rudi írta...

Hát nem tudom, de nekem nem jönnek be. Nagyon MADE IN CHINA hangulatuk van. És a kerekek... förtelem. Többet vártam el a Coca-Colatól.

Névtelen írta...

A kérdésekre a válasz két szó: Hong Kong és olcsóság! Hong Kongban eddig sem a kiváló minőségű kisautók készültek - Kináról meg ne is beszéljünk, leszámítva a kiszervezett nyugati termékek gyártóit.
Az nyilván egy nyerges szerelvény akart lenni, csak így olcsóbb és egyszerűbb volt előállítani, de a többi is elég gagyiba hajló. Amúgy ilyen teherautók inkább a képregényekben szoktak lenni.:)

RV írta...

létező autókról van modellezve.
a piros egy 1947 Ford C.O.E. 79 W COCA-COLA Truck

Névtelen írta...

Sziasztok,nekünk van a sárga coca colásból