Azt hiszem sikerült az
1:64 körüli méretarányok legjobb Mustangját megtalálnom –
legalábbis eddig biztosan ez a legjobb.
Kötelező körök
Gyorsan
tudjuk le a Matchbox Memories-on kötelező gyakorlatnak számító
köröket, úgyis mint a feldolgozott eredeti járműről a
tudnivalók, azaz jelen esetben az 1965-ös
Ford Mustang,
illetve a modellt készítő céggel kapcsolatos érdekességek –
már ha az viszonylag ritkán fordul elő e lapokon, a
Johnny Lightning
(JL) meg egyelőre pont ilyen gyártó.
A(z eddig) legjobb
Az
az igazság, hogy szerepelt már e lapokon olyan lenyitható tetejű
Mustang amit én nagy
általánosságban bitang jónak gondolok,
de a JL köröket ver a Hot Wheels-re. Persze legyünk objektívak,
árban nem ugyanabban a ligában játszanak, ugyanakkor számos
dologban hasonlítanak. Mindkettőnek nyílik a motorházfedele és
gumiköpenyek feszülnek a kerekeiken. A JL mégis nagyon más. Nem
egy feltuningolt autót, hanem sokkal inkább az eredeti, 1965-ös
Mustangot adja ki, a fehérfalú abroncsaival, a sok megjelenített
apró részlettel. Itt egyértelműen Pony Car és nem Muscle Car. Utálom azt a kört, hogy a képek magukért
beszélnek, de ez esetben tényleg ez a helyzet. Egyetlen helyen
tudok belekötni: a kabriók megmintázásakor a beltér fokozottan a
figyelembe kerül. Az ülések, oldalkárpitok, napellenzők a
szélvédő tetején csillagos ötöst érdemelnek, a műszerfal is
viszonylag rendben van, de a kormánykerék sajna nem sikerült a
legjobban. A kormányoszlop túl hosszú és a kerék sem úgy adja
ki a Mustang küllőit, mint az igazin, de tényleg csak ez a
legnagyobb baja ennek az autónak.
A
JL nekem úgy általában terra inkogníta, ezért nagy segítség ez
az oldal, ami összefoglalja a 653-as öntvényszámú
– tényleg ott van az alvázon – Mustang változatait. (Mental
note:
a jövőben ezt nem árt majd figyelni a JL-eknél.) Viszont óriási
hibája, hogy csak akkor találsz meg rajta valamit, ha tudod hol
kell keresned és nincs általános keresője. Érdekes, hogy 1998-ra
datálja az autót, bár annak az alvázán 1999-es dátum szerepel.
Ahogy elnézem a fém alvázas kisautóból listázott verziókat,
sikerült pont a számomra legkívánatosabba belenyúlnom, bár
tudnék még választani innen, mondjuk a Pace Car festésűt.
Részletek, részletek, részletek... Mintha nem is 1:6x méretarányú lenne.
Nem látszik igazán jól, de mintha nem is V8 lenne az elejében, hanem "csak" V6. Kifejezetten "csak" Ponny Car és nem Muscle Car.
Fehérfalú gumik, ezüst dísztárcsa... Remek, remek!
Csak a kormányba tudok belekötni, de tényleg csak ez az egyetlen baja az 1999-es Johnny Lightningnak.
4 megjegyzés:
ezzel tényleg szépen belenyúltál, sárgulok! :) Némelyik JL azért elég ronda kerekeket bír kapni... De ez pöpec. :) Érdekes, hogy több modelljük a Greenlighttal egy gyártósoron készül. Ez a kereső oldal is teljesen olyan, mint a GreenlightCollector. Micsoda átfedések!
Aztán vigyázz, mert ha elkap a Johnny-gépszíj, nehéz megállni...! ;)
Oh, a pénztárcám megóv ettől a veszélytől!
Tudsz az oldalon keresni, csak nem beírással: alul van egy fejléc "Index by Name" felirattal, azt lehajtod a nyíllal és abc-sorrendben ott sorakoznak az eddig legyártott JL kocsik név vagy márka szerint.
Például AMC, Buick, majd Cadillac stb., és az egyes márkákon belül is igyekeznek kronológiailag felsorolni a típusokat, de mindent könnyű megtalálni. Ha meg valami megvan vagy érdekel csak rá kell kattintani és megjelenik a változatokkal együtt.
Nyilván amit meg nem gyárt(ott) az nem is szerepel a listán, így megspórolja a lyukrafutásokat: "Sajnálom, ilyen termék nincs!" :)
Megjegyzés küldése