2011/09/15

Matchboxon kívüliek: Siku - Porsche 959

A kisautó gyűjtési mikéntje nálam sokat változott az idők folyamán, ennek hozománya lett például az is, hogy minden jöhet ami Porsche és Matchbox konkurencia. Az elején ez még nem így volt, ezért sok olyan kisautó nem került a birtokomba, ezek nagy részét a mai napig bánom. Annak ellenére, hogy idő közben mindenevő lettem, a Sikut még mindig távol tartottam magamtól, aminek főleg a mérete volt az oka. Kicsit nagynak találtam, de ez persze csak addig tartott, amíg az első újkori Sikuk közül nem került egy a birtokomba. Onnan kezdve megtört a jég, kezdtem rápillantgatni a nagy hagyományokkal rendelkező német cég termékeire is. Sajnos hamar szembesültem, hogy ár tekintetében is nagyobbak a Matchboxoknál, ami meg akkora vagy kisebb, arra ez hatványozottan igaz, szerencsére azért sikerült már jó fogást csinálnom.

A fenti okokból kifolyólag még elég szerény a Porsche felhozatalom Sikukból, viszont annak egyik fénypontja az 1987 és 1994 között gyártott Porsche 959-es egy barna verziója. A típust szerintem nem kell bemutatni senkinek, szerepelt már nem egyszer a blogon Matchbox kiadásban. Egy régebbi börze alkalmával egy turkálóban került a kezeim közé, ahol is a súlyára lettem figyelmes. Rengeteg fém van benn, amibe az alváza is beletartozik, nem csoda, hogy nem hajszálvékonyak a kerekek tengelyei. A karosszéria kidolgozása szép és részletes, amit fényezés nem fed el. Utóbbi a metálosságán kívül semmi extrát nem nyújt, de nincs is rá szüksége, extra pingálások nélkül is eladja magát. Nem Siku lenne, ha nem nyílna valamije, enne konkrétan a csomagtér ajtaját pattinthatjuk fel. A kicsi s egyenletes illesztési hézagnak köszönhetően ehhez nekem egy fogpiszkáló segítségét kellett igénybe vennem, de az idők alatt biztosan bekopna - nálam már nem fog. Sokat látnivalót ugyan nem vártam odabent, de ez a kopárság kicsit azért meglepett. Amint az is, hogy mind a csomagtérajtó belseje, mind a csomagtartó rendesen le van fényezve, tehát előbbi nem az autó összeszerelt állapotában kapott festést. Hiába no, a német precizitás.

Nagyon szép a festése
Sokunk kedvence ez a fajta Siku kerék
Nem nyílik az ajtó
Amikor még nem kellet festeni, hogy jól kivehetőek legyenek a lámpák
Nem sok mindent rejteget a csomagtérajtó
Érdekes rögzítési megoldást választottak a németek a hátsó fertálynál

2 megjegyzés:

RÁJEN írta...

Ó, ez tecc, nekem is kéne egy ilyen.

Tommi írta...

Jól mutatna a Ferrari GTO-m mellett. ;-)