2010/09/04

Matchbox MB-25 Honda Insight

A hibrid hajtással rendelkező autók manapság egyre nagyobb szeletet hasítanak ki maguknak, aminek fő oka, hogy egyre többen figyeltek fel rájuk, mind a vásárlók, mind az autógyártók közül. Szinte minden nagyobb autógyárnak van, vagy éppen készülőben van hibrid hajtású gépjárműve, amik különböző megoldásokat alkalmaznak. Talán nem vagyok egyedül, ha a hibrid autó szó hallatán először a Toyota Prius jut az eszembe, hiszen a Toyota volt az első, aki egy átlagos személyautó tulajdonságaival felvértezett és elérhető árú kombinációba gyúrta össze a hibrid technológiát. Mindezt már röviden összefoglaltam a Matchbox modellje kapcsán, ám mostani főhősünk nem a Prius lesz, hanem egy konkurenciája, mégpedig a Honda Insight, annak is a jóval életképesebb második generációja. Életképesebb, mivel az 1999-es első generáció elég kompromisszumos modell volt, a most megvásárolható pedig már egy jobban kihasználható autót takar, ennek szemléltetésére egy Totalcar-os cikket ajánlok figyelmetekbe. Formavilága nagy vonalakban emlékeztet a Priusra, ami talán nem véletlen, hisz "mindenki" vele azonosítja a hibrid autókat. természetes a vagány Hondás jellemvonások megvannak, azonban az ahhoz megszokott fürgeség nem az autó sajátja, de egy takarékosnak készült autónál ez rendjén is van.

A Matchbox az autó megjelenések évében, vagyis idén ki is hozta saját értelmezésében. MB-25-ös sorszámmal találjuk meg a hetvenötös listán, ezt a különös igényességgel megalkotott, metálbordó színű kisautót - a kéknek jobban örültem volna. Minden részlet a helyén, szépen kidolgozva, ahol kell kifestve. Mindhárom ablaktörlő megvalósítása igen jóra sikeredett, a belső visszapillantó tükör sem maradt le, amiként a belső tér többi eleme sem. A kormány ugyan teli, de jól kivehetőek küllői, amik mögött még bajuszkapcsolók is vannak. Igazából teljesen elégedett vagyok vele, csak szuperlatívuszokban tudok nyilatkozni, azonban van két olyan részlet, amin talán finomíthattak volna. A két részlet szorosan összefügg, ugyanis egy szerkezeti elem miatt lettek olyanok, mint amilyenek. Az alvázhoz rögzítő szegecs nyúlványa egészen a hátsó nagy ablak aljáig nyúlik fel, ezzel lehetetlenné téve a kis hátsó ablak szélvédő anyagából való megvalósítását, amit így festéssel kellett pótolni. A másik ilyen részlet, az a csomagtér, ugyanis a lenyúló elég nagy részt hasít ki magának a csomagtér takaró rolóból. Nem szép látvány, ráadásul a szerintem kicsit magasra sikerült hátsó üléstámlákkal egy nagy és üres csomagtér látszatát adja. Igazából nem értem, ha a Prius-nál meg tudták szépen oldani ezt a feladatot, akkor itt miért nem, főleg, hogy a Hondá-ra inkább jellemző ez az ablakos megoldás. Szerencsére azonban így is szép, semmi sem lehet tökéletes, kilenc és felet így is megérdemel egy tízes skálán. Számolván azzal, hogy bemutatómban párszor el fog hangzani a legnépszerűbb hibridautó neve, így annak adaptációját az Insight fotózásakor mindig lőtávolban tartottam. A végén egy kis képes összehasonlítást is megengedtem magamnak, aminek mindkét modell 1:62-es kicsinyítése is támogatott.

A szürke betétre is figyelmet fordítottak, igaz a lámpákig kéne érnie
A kis ablak az A oszlopon csak jelképes
Egy picit fenéken billentett hatása van a hátuljának
A hátulján is minden lényeges alkatrészt kifestettek
A rendszám ziccer ezúttal sem maradt ki
A beltér elég részletes, még bajuszkapcsolók is vannak
Mindkettő 1:62-es kicsinyítésű
Elég nagy a hasonlóság
A Hondánál sajnos csak festés a kis hátsó ablak
A morcos és a mosolygós
Az Insight krómozott kerekeket kapott
Matchbox MB-25 Honda Insight
Ilyen az eredeti
Tekintélyes C oszloppal lett megáldva

2 megjegyzés:

RÁJEN írta...

Pont tegnapi nézegettem, de végül nem vettem meg. A Prius sincs meg. Valahogy nekem ezek olyan hülye formájúak. De mindkét MB előtt le a kalappal, tényleg szépek és igényesek. (Viszont vettem kis Bobcat-et.)

Charlie Brown írta...

Hát ezek a mai egyen-szappantartó személyautók engem sem hatnak meg. Remélem MB-nél nem uralkodik el túlságosan ez a vonal (Mazda2 és társai). A Prius is csak azért van meg, mert olyan mértékben el voltak vele árasztva a hiperek, hogy a végén azt mondtam, jó, dögöljetek meg akkor veszek egyet. (De a másikat, faoldalú szörfös magnumot akkor se veszek ha fejtetőre állnak, pedig van ahol már kizárólag csak az van a konténer alján.)