A Matchbox történetében jó sok Jeep-et feldolgozott, számtalan és egy verzióban – érdemes Arehnél az autómárka szűkítés alatt kiválasztani a márkát és rácsodálkozni arra, hogy mennyi az annyi –, az idei modellévben egyenesen két Jeep is szerepel, egy hétköznapi Wrangler és egy tanulmány. A legérdekesebb a dologban, hogy a legelső Matchbox Jeep nem egy igazán ismert modell. Az 1964-ben debütáló MB-71 Jeep Gladiator ugyanis egy pickup. A márka civil történetében – bár mióta valóban márka, azóta a civil járművek piacán is ott szerepel – szinte mindig voltak négykerék meghajtású platós kisteherautók. Ezek zöme a márka valamelyik másik modelljére épül. A Gladiator a Wagoneer-al jegyez közös géneket. A mi földrészünkön ezek a kisteherautók kevéssé ismertek, ami nem is csoda, mert javarészt akkoriban készületek, amikor még nem szerepelt minden nagyobb gyártó palettáján állandó, vagy legalábbis kapcsolható összkerék hajtású modell, meg nem is forgalmazták őket a tengeren innen. Tudjátok, hidegháború, ilyenek.
A Gladiator az 1964-es modellévben debütál, és 1968-ig marad a palettán. Összesen két változatban létezik, ami az alább elterülő képeken látszik a gyakori, a nem annyira gyakori ugyanilyen, egyetlen eltérése, hogy a beltere zöld. Ilyenem valószínűtlen, hogy lesz, mert 200 amerikai dollár körül mérik őket. Az elején, a lökhárítókon a szürke foltok nem a rendeltetés szerű használatnak köszönhető kopásból származnak, hanem gyárilag ilyen és krómozott lökhárító akar lenni. Kedvelem ezt a kisteherautót, de van két hibája ami ilyen méretarányban is említésre méltó. Az ajtó az eredetin az A-oszlop alatt függőleges vonalban folytatódik és nincs olyan törés benne, mint a modellen. Az első lökhárító felett és a hűtőrács alatt van egy ferdén álló lemez, ami az irányjelzőket is hordozza. Ez a részlet teljes egészében hiányzik a Matchboxról. Egyik sem őrülten nagy hiba, ennél sokkal jelentősebb bakikat is láttunk már. Szép, szerethető modell és nem is a legdrágább regular wheel.
6 megjegyzés:
Jó ez a modell. Tetszik, h betetted az eredetit is.
Köszi. Ha nem igazán ismert az eredeti és ha találok jó képet, akkor be szoktam tenni.
Nekem is tetszik ez a járgány. Tudok is egy eladót 500Ft-ért, de tető nélkül. Szerintetek megéri? Mert ha igen, lehet, hogy megvenném.
Tető nélkül? A Gladiatornak nincs teteje - már ha a plató fölé való tetőről beszélünk. Nem MB-6 Ford Pickup az? ( http://matchboxmemories.blogspot.com/2008/06/mb-6-ford-pickup.html )
Nem így tető nélkül, hanem "fülke" nélkül.
Jaaaaaaa! Ugh... Hááát... Amivel ilyen csúful elbántak az szerintem egy kanyi vasat sem ér. 8-(
Megjegyzés küldése