Régóta kerestem már ezt a kisautót, sok gyűjtőtárs alá tudja támasztani ezt az állításomat, szerzőink közül főleg Andris. Néhány héttel ezelőtt a facebook egyik adok-veszek csoportjában bukkant fel viszonylag kedvező áron, hát lecsaptam rá. És ha már hozzám került, meg is írom a következő mottóval: Hozzunk egy kis nyarat a télbe!
Renault 19
1988 júniusában mutatták be az első változatot, forgalmazása még annak az évnek szeptemberében indult Nyugat-Európában. A formatervet nem kisebb név, mint maga Giorgetto Giugiaro alkotta. Motorválasztékában az ősi 1.2-es OHV benzinestől a csúcskivitelbe szerelt 1.8-as 16 szelepes DOHC-ig (egy ilyet elfogadnék, ha nem lenne mindegyik reménytelenül széthajtva és/vagy ropira tört állapotból helyrehozva) találkozhatunk karburátoros és injektoros egységekkel egyaránt. Dízelből kétféle 1.9-essel szerelték, az egyik szívó, a másik turbós. A váltók terén négy- vagy ötfokozatú kézi, illetve négysebességes automata akadhatott kezünk ügyébe. A faceliftet 1993-ban hajtották végre, ez a külső és a belső formaterv módosítását, illetve az OHV motorok eltűnését hozta magával. A típus európai gyártása és forgalmazása 1996-ban, a Mégane első generációjának megjelenésével fejeződött be, Argentínában viszont 2000-ig gyártásban maradt, ezért Dél-Amerikában a mai napig az utcakép részei ezek az autók.
R19 Cabriolet
1992-ben mutatták be és csak a két legerősebb motorral volt elérhető. Minden extrával rendelkezett, amit a 90-es évek elején a Renault kínált a csúcsmodelljeihez, ezeken kívül pedig elég sok példányt láttak el motoros tetőmozgatással is. Nem meglepő módon ezek a legritkább példányok a 19-esek közül.
Ugyanez kicsiben
Először az 1993-as katalógusban láthatjuk, fehér alapon valami francia felirattal, mely dizájn a 94-es évre is megmarad. 95-re Renault reklámautót csinálnak belőle, az alapszín még mindig fehér. 96-ban és 97-ben volt elérhető abban a türkizkékben, melyet a képeken is láthattok, 1998-99-re pedig ezüst színben pompázott. Ilyen ezüst példányom volt kölyökkoromban, de eljátszottam, örülök viszont, hogy a mostanit sikerült megszereznem.
Renault 19
1988 júniusában mutatták be az első változatot, forgalmazása még annak az évnek szeptemberében indult Nyugat-Európában. A formatervet nem kisebb név, mint maga Giorgetto Giugiaro alkotta. Motorválasztékában az ősi 1.2-es OHV benzinestől a csúcskivitelbe szerelt 1.8-as 16 szelepes DOHC-ig (egy ilyet elfogadnék, ha nem lenne mindegyik reménytelenül széthajtva és/vagy ropira tört állapotból helyrehozva) találkozhatunk karburátoros és injektoros egységekkel egyaránt. Dízelből kétféle 1.9-essel szerelték, az egyik szívó, a másik turbós. A váltók terén négy- vagy ötfokozatú kézi, illetve négysebességes automata akadhatott kezünk ügyébe. A faceliftet 1993-ban hajtották végre, ez a külső és a belső formaterv módosítását, illetve az OHV motorok eltűnését hozta magával. A típus európai gyártása és forgalmazása 1996-ban, a Mégane első generációjának megjelenésével fejeződött be, Argentínában viszont 2000-ig gyártásban maradt, ezért Dél-Amerikában a mai napig az utcakép részei ezek az autók.
R19 Cabriolet
1992-ben mutatták be és csak a két legerősebb motorral volt elérhető. Minden extrával rendelkezett, amit a 90-es évek elején a Renault kínált a csúcsmodelljeihez, ezeken kívül pedig elég sok példányt láttak el motoros tetőmozgatással is. Nem meglepő módon ezek a legritkább példányok a 19-esek közül.
Ugyanez kicsiben
Először az 1993-as katalógusban láthatjuk, fehér alapon valami francia felirattal, mely dizájn a 94-es évre is megmarad. 95-re Renault reklámautót csinálnak belőle, az alapszín még mindig fehér. 96-ban és 97-ben volt elérhető abban a türkizkékben, melyet a képeken is láthattok, 1998-99-re pedig ezüst színben pompázott. Ilyen ezüst példányom volt kölyökkoromban, de eljátszottam, örülök viszont, hogy a mostanit sikerült megszereznem.
Csak egy őrült megy hómezőre kabrióval.
Jól látszik, hogy ez a modellfrissítés utáni verzió.
A lámpákat is magába foglaló műanyagelem hátul, akárcsak az igazin.
A beltér nem túl részletes, váltókar sincs.
Fenyőfa transzportálásra is kiválóan alkalmas!
Egy korabeli reklámfotó.
1 megjegyzés:
Tetszik, hogy a belső kárpitot is megformálták, és elég vékonyra is sikerült!
Megjegyzés küldése