2015/01/27

Matchboxon kívüliek: Welly – BMW 330i (E90)

Mostanában sokszor elmondtam: érdemes figyelni a másodvonalbelinek számító gyártókat, mert nagyon el tud sülni a kezük és remek dolgok tudnak kikerülni tőlük. Na, ez most nincs így!

2004-2012
Jó ideig az 1:64-es méretarány környékén a BMW ritka madár volt. A Matchbox érdemtelenül hanyagolta, amikor meg foglalkozott vele, azt teljesen érthetetlen módon, igencsak rövid ideig tette. Éppen ezért kényszeresen megvettem mindent, ami a hipermarketekben szembe jött velem és a jellegzetes kék-fehér embléma volt, vagy kellett volna hogy legyen az orrán. A BMW 3-as osztálya, ötödik generációjával is így voltam, megláttam, megvettem. Az autóról szóló típusismertetőt bátran ellazsálhatom, mert a TotalCar elvégezte ezt a munkát. Ebből a használttesztből linkek mutatnak a korábbi, új autós anyagaikra, tessenek belátás szerint fogyasztani!

Az eredeti. (Kép: Wikipédia)

Jól állt neki a blister
A Welly teljesítménye BMW fronton meglehetősen hullámzó. Az X5-ösük remek, az 1-es sorozatuk bár nem hibátlan, de egészen figyelemreméltó, az E46-os 3-asuk meg szívfájdítóan rossz. Lehet, hogy be vannak oltva a 3-as széria ellen?

Ha összehasonlítjuk az eredetiről készült fotóval, akkor rögtön látszik, hogy már az orr sem sikerült igazán, olyan mint valami drága luxusholmi ázsiai utánzata. Oldalról a B-oszlop mögötti részen nagyok a bajok, a hátsó ajtó gigantikusnak tűnik, hiányzik róla az oldalüveg és a fix „elefántfül” közti osztás, és mintha a C-oszlop ívét sem sikerült volna eltalálni. A hátulja viszont szerintem nem rossz, de ki a csoda akarja csak onnan nézegetni, nem igaz?

Míg blisterben volt, addig ezek a bajai nem tűntek fel, de a kibontás után re kellett jönnöm: nem volt egy jó befektetés megvenni. Szerintem az elkötelezett BMW szexuálisok is bátran kihagyhatják, ez nem jó.

 Hiába készítették el - kilógó sorjával - a jellegzetes BMW veséket műanyagból, az orr, beleértve a motorháztetőt úgy mímeli az eredetit, mint egy luxusórát egy olcsó, ázsiai hamisítvány.
 Oldalról a B-oszlop mögötti részen nagy a baj és mintha a C-oszlop íve sem igazán sikerült volna.
Hiába részletes a beltér és állnak neki jól a Welly egyenkerekek, ez a 3-as BMW nem sikerült jól.
Hátulról egészen rendben van, de a többi...

Nincsenek megjegyzések: