2014/08/18

Matchboxon kívüliek: Efsi 2503/1030 - 1919 Ford Model T Breakdown

Nem szeretek csomagolt kisautókat bemutatni, meg úgy általában nem kibontani valamit, ami kisautó. Most azonban kénytelen leszek elkövetni ezeket.

Mint az közismert...
A holland Efsi termékek iránti rajongásom nem újdonság, a Bádog Böske iránti viszont még saját magamnak is az – még a végén skizofrén leszek? Mindkét ügy egy postban találkozik, ott ahol hosszabban írtam a Ford T autótörténeti jelentőségéről, egy másik Efsi termék kapcsán. Az előbbi linkkel igen alaposan letudtam a kötelező köröket, rátérhetünk a post tárgyára!

NRFB
Amikor hozzám került ez a darab, akkor nem volt ennyire agyonnyomorgatva a csomagolása, de a nálunk meglepetésszerű, előre be nem jelentett vizitben járó, hároméves kiscsajszi az alatt a két és fél perc alatt rárabolt, míg nem voltam a szobában. A kedves nagyanyja meg annyira bele volt merülve a pletyóba, hogy azt se vette volna észre, ha a kölk, Csornoje Volki i Rocker Málcsiki néven, vérbenkajakozó deathmetál bandát alapít, tőle nem egész két méter távolságra, ugyanabban a helyiségben és ebből az alkalomból nyilvános castingot tart. Az eredményt látva kifejtettem a kedves nagyszülőnek, hogy mennyire szeretem a bejelentés nélküli, spontán viziteket, majd rátértem az íróasztalomon tartott, borotvaéles Fiskars olló és vele folytatott, felügyelet nélküli kiskorú által elkövetett interakció lehetséges következményeire, öncsonkítás fronton. Nem is értem, hogy azóta miért nem jöttek...

A csomagolás alsó része már addig is mutatott jeleket arra, hogy ő szándékozik belevágni abba a folyamatba, amikor a polimerek, monomerekre esnek szét. A két hatás okán inkább úgy döntöttem, hogy nem molesztálom szegényt, mert a tűzőgépkapcsok ki és visszaszerelését nagy valószínűséggel nem élné túl. Marad tehát NRFB, míg magától szét nem hullik körülötte a csomagolás. Apropó csomagolás! A dobozon lévő NMB Bank feliratból arra következtetek, hogy ez az Efsi valamiféle promóciós terméknek készült, de hogy az azóta az ING-be olvadt, holland pénzintézetnek mi adott apropót ahhoz, hogy egy vontatókocsit osztogasson így, azt elképzelni sem tudom.

Nem ajánlott
A beltartalom azért mutat erős hiányosságokat. Ahogy a fentebb linkelt postban szereplő dobozos testvére, ez is sokat áldoz azért, hogy azonos alvázra épülhessen a többi változattal. A vezetőnek nem jutott se szélvédő, se kabin. Viszont az már nem emiatt van, hogy a gém kialakítása – fogalmazzunk így – meglehetősen spártai. Először azt hittem, hogy csak erről a darabról hiányzik a horog, de a neten kutakodva rá kellett jönnöm, hogy ez bizony nem hiányos, ez a gyárból jött ki így. (Majdnem azt írtam, hogy „ez nem bug, hanem feature”, de ezt csak az IT-ben járatos olvasók vették volna le.) A korong alakú talapzat azt sejteti, hogy a gém elforog az alvázon. Nos, nem. Ez is fix. Persze ezt sem erről a darabról állapítottam meg, hanem a netes képekről.

Be kell valljam, hogy szólóban nem vettem volna meg, mert eleve azt feltételezem, hogy hiányos, de ez a darab része volt a már emlegetett Efsi kontingensnek. Ha már megvan, megmarad.

 A vezető munkahelyéig teljesen jó.
 Hogy egy bank milyen apropóból készíttet ilyen promóciós ajándékot, azt elképzelni sem tudom.
 Gyárilag nincs horga. Ejnye!

Nincsenek megjegyzések: