2010/09/21

Matchbox MB-59 1967 Volkswagen Transporter

A Volkswagen Transporter első generációját szerintem senkinek sem kell bemutatni, nálunk is szerepelt már a Matchbox egyik megvalósításában. A fenti modellhez hasonlóan a most bemutatott példány is egy Bus, mégpedig talán a legnépszerűbb kivitele, ami a Samba nevet kapta. Mostani szavakkal full extrás kivitelnek mondhatnánk, a ponyvatető is szériában járt hozzá. Igen szépséges volt kívül és belül egyaránt, utóbbi behúzott tetővel is fényárban úszik, ugyanis 23 ablakkal látták el a modellt. Nem véletlen, hogy a Matchbox nem hagyhatta ki ezen típus megformálását, amit 1998-ban meg is tettek, így MB-59-ként kézbe is lehetett venni. 2000-ben csak az 1-100-as sorozatban szerepelt MB-57-ként, ám 2001-ben egységesen mindenhol MB-12-ként kapható volt. Legközelebb és utoljára 2004-ben került bele a katalógusok, mint MB-45. Ezen kívül számos sorozatban, speciális kiadásban és pakkokban felbukkan. Jelen darab is egy ötös pakkban kapott helyett - ezen Chevy Van mellett - 2008-ban, így a címben szereplő sorszám pici csúsztatás. Kidolgozása megfelelő, a részletekben szegény, egyszerű formájú kisbuszt nem nehéz lemásolni. Amit érdemesnek tartanék kiemelni, azok a csomagteret körülvevő ablakok előtt levő fém korlátok megvalósítása, valamint az első ajtók elhúzott ablakai. Egyszerűen nagyszerű modell, ami a rajzfilmes ötös pakkokban éli világát.

Egy jól ismert forma
Rendszámban a beceneve, amit elszúrtak! Ugyanis ez 23 ablakos! Létezik 21 ablakos Samba is, csak annak a leghátsó oszlopában nincsenek oldalablakok!
A beltér elég egyszerű, amint az eredeti modell is

11 megjegyzés:

RÁJEN írta...

Természetesen megvan :) Még a rendszáma is klassz!

Charlie Brown írta...

Hű, egy ilyen de kéne... A tavalyelőttelőtti T2 is remek darab, de ez simán übereli.

Tommi írta...

Legjobb tudásom szerint a Samba 23 ablakos volt, és a Clipper volt a 21 ablakos. Annyi a különbség, hogy a Clipperen nem volt meg a két hátsó "sarokablak". Egyébként azt hiszem, nekem csak a zárt verzió van meg. :-)

Sam. Joe írta...

Ifj. Padavan az a pálya, hogy rosszul tudod. A 23 és a 21 ablakos verziót is Sambának hívják. 1964-ben szélesebb hátsó ajtókat tettek a gépre, ezért nem maradt hely a sarokablaknak, így született a 21 ablakos verzió, de az is Samba. A Clippert viszont T1 összefüggésben passzolom, nem tudom mi az. Valaki?

RÁJEN írta...

Clipper Öcsi, de már meghalt szegény.

Charlie Brown írta...

"Mit dem Serienanlauf des T2 führte VW kurzfristig den Namen „Clipper L“ für den gut ausgestatteten Bus ein, der in der Tradition des Sondermodells der T1-Reihe („Samba-Bus“) stehen sollte. Nach Einsprüchen der Fluggesellschaft PanAm, die den Namen für ihre Flugzeuge verwendete, musste die Bezeichnung Clipper wieder aufgegeben werden.[2] Weitere Modelle mit eigenständigem Namen gab es erst wieder in den 1980er-Jahren beim T3."

Sam. Joe írta...

Rájen: Hüje! 8-)

CB: Ha jól értem, akkor A T2-ből volt egy Clipper L nevű kivitel, a T1 speciális kiadások - értsd Samba - nyomdokain született. Tehát jól tudtam, hogy nem tudtam, T1 Clipper nem volt.

Charlie Brown írta...

Nem egészen. Azt mondja hogy a T1 sorozat hagyományainak megfelelően (in der Tradition des Sondermodells der T1-Reihe [„Samba-Bus“]) kezdték Clippernek hívni, amíg a PanAm be nem szólt nekik a név miatt.

De tény, hogy rövidke kutakodásom során az idézett wiki oldalon kívül sehol nem találtam a nevet a T1-el kapcsolatosan.

Charlie Brown írta...

Vagy a fene tudja.. Az az igazság hogy -angolos lévén- csak különböző fordítórobotok interpretálásában tudom értelmezni a német szöveget :D
Igen, lehet hogy magára a T2 verzióra érti hogy követi a T1 hagyományokat, nem az elnevezésre.

Tommi írta...

Akkor a VW Depósok is rosszul tudják. Ugyanis az ő egyik cikkük nyomán írtam, amit írtam.

Andrew0807 írta...

Nekem a narancs Stars of Cars van meg 2008-ből. Amikor kijött a t2-is. Ugyanazon a héten szereztem be mindkettőt 1-2 nap eltéréssel :P