Oldalak

2022/04/29

Matchbox MB-45 Kenworth Cabover Aerodyne (1982-83) - FRISSÍTVE!

Amikor 1982-ben a Matchbox előrukkolt a Convoy sorozattal, akkor az 1-75 sorba bekerült a Kenworth COE. Gondolom azért, hogy lehessen cserélgetni a vontatókat a Convoy szerelvények közt. Amit ebben a postban láthattok, az első verziója a csak az 1-75 szériában szereplőknek. Igazából nem is voltam tudatában, hogy nekem van ilyen, aztán a minap rendezgetés közben tűnt fel, hogy a hiányos, meg roncs Convoy dobozomban ott árválkodik egy ilyen – nekem legalábbis – fontos darab. Szegény kapott a sorstól rendesen, cserébe érdekes.

Az 1982-es premierváltozata a Convoy, Kenworth COE nyergesnek az 1-75 sorból.

Attól még, hogy az 1-75 szériába került, nem változtattak rajta semmit, bármelyik Convoy félpót elé befogható - nyilván ez is lehetett a szándék. Az viszont dicséretes, hogy ilyen festéssel nem került a Convoy sorba és a későbbi 1-75-ben megjelenő vontatók sem. FRISSÍTÉS: Nos, mint kiderült ez nem igaz! Mint arra Gabriel Čomáň felhívta a figyelmem a Facebook oldalunkon, a Redcap félpót elé befogva bizony volt ez mint CY-08! Én eddig abban voltam, hogy az egy nagyon hasonló, de picit eltérő verzió, amit a brit tudósok kifejezetten erre a célra fejlesztettek ki - a kék csíkja összeér az alsó barnával, amúgy ugyanaz. De Gabrielnek igaza van - jogos a virtuális pajzson körbehordozás -, több adatbázist is mutatott, hogy bizony, hogy de. Ezen kívül létezik még egy ausztrál, gyümölcsjoghurtos Code 2 szerelvény is ezzel a vontatóval. Becs szó nem savanyú a szőllő, de egyik sem tetszik, nagyon elüt a barna-kék vontató.

Szegényke kapott kiképzést az élete során, én is a roncsos dobozomból vettem ki, amikor rájöttem, hogy ez bizony a legelső változat az 1-75 szériából.

2022/04/27

Matchbox MB-11 Superfast Mercedes-Benz E Class (2006)

Néha nagyon nem értem, hogy a Matchboxnál – az aktuális tulajdonostól függetlenül – mi, miért történt. Ha megkattintjátok a „Mercedes-Benz” tag-et, akkor látni fogjátok, hogy egyértelműen a kezdetektől fogva jó kapcsolatot ápoltak a gyártóval. Mégis legendás típusok maradtak ki, soha nem volt „Állólámpás” (W115), vagy „Zöldséges” (W123) – bár ez utóbbi a közelmúltban változott és lesz is róla post előbb-utóbb – Matchbox.

Azt meg végképp nem értem, hogyha valamire megszerezték a licencet, akkor mi a csudáért bántak vele mostohán? Mert ezzel a második generációs E-osztállyal (W210) – úgy is ismert, mint a „Pápaszemes” – pont ezt tették.

A legrosszabb Mercedes”
Az E-osztály a közepes méretű luxusautó a Mercedes-Benz kínálatában. A fentebb említett, általam a Matchboxtól erősen hiányolt elődtípusok is ebbe a méretkategóriába esnek és még további, szintén legendásnak számítók is. (A jó hír az, hogy van „mocorgás” e téren, már „csak” be kell szerezni a hiányzókat, ami nem egyszerű, mert a börzék sztárjai lettek, a nepperek vérmérséklettől függően a szupermarketekéhez képest három- ötszörös áron lehet őket megvenni.) A második, 1996-2002/2003 (a kombit egy évvel tovább gyártották) generáció nagyon megosztó típus, egyesek szerint a valaha volt legrosszabb Mercedes-Benz. De most átadnám a szót Csikós Zsoltnak, aki közismerten az idősebb Mercedesek pontifex maximusa és tökéletes cikket jegyez a W210-ről.

 


Gyári promó videó a W210-ről, 1995-ből.

Miért tettétek?
Azt gondolom, hogy a W210 megmintázásakor alapos és remek munkát végeztek, de valamiért egyáltalán nem tudtak mit kezdeni vele. Én összesen hét verzióról tudok az 1998 és 2006 közti időszakból – bár kimaradtak évek (2000, 2001, 2004, 2005) – és egészen őszintén a hétből egy az, ami nagyon tetszik, egy van ami szo-szo és egyik sem az, amit ebben a postban láthattok.

A 2006-os Superfast szériában jelent meg ez a sötétbordó, taxi motívummal aljasított darab és úgy gondolom, hogy sokkal jobb lett volna, ha „csak” egyszerű, elegáns szedán marad. Ha taxi, akkor miért bordó? Ha taxi, miért nincs szabadjelzője – jó, ez költői kérdés? Egy német taxi – azzal a jellegzetes krém színnel –, szabadjelzővel világbajnok lenne egy ilyen spéci szériában! Ez így, jobb lenne ha inkább nem lenne.

Kár érte, nagyon jó az öntvény, de ez így, ezzel a dekorral...

Pápaszemek. Ezen az autón szeretem, a Bentley Continental GT-n meg ki nem állhatom. Ne elemezzétek, de mindig az volt a benyomásom róla, hogy az mintha ennek lenne az olcsó, kínai koppintása...

A szín jó, a felni elmegy, de miért nem maradhatott egyszerűen egy elegáns szedán?

Tarifatáblázat angolul, talán dollárjelekkel a számok előtt. Ezt, így miért kellett? Valószerűtlen szín, nincs szabadjelző... Áhhh...

És a(z általam ismert) hét változatból ez a harmadik legjobb... Kár érte, sokkal több van ebben az öntvényben, mint amit nyolc év alatt kihoztak belőle.

2022/04/25

Matchbox Mercury Park Lane Police (Lightbar) Code Red – UPDATE

Az idén januári post közvetlen folytatása ez a mai, hiszen csak annyit tudok hozzátenni az ott leírtakhoz, hogy szert tettem a gyakori, oldalán is tampon nyomott verzióra. Jöjjenek a képek!

A motorháztető a másikon is ugyanilyen.

Ez hiányzik a másikról, amitől az ritka, ez pedig a gyakori(bb).

Én nem tudom mi ez a sárga trutyi! Szabad szemmel egyáltalán nem látom. Azért áttörölgettem most.

2022/04/24

Matchbox Convoy CY-39 Ford Aeromax Ford Box Trailer

Visszatérve a normál Convoy sorozathoz egy Ford Aeromax szerelvényt tartogatok mára, ami Ford motívumot hordoz, szóval ezért van az, hogy a címben kétszer szerepel a szó és nem azért mert „maga mindent kétszer mond, kétszer mond”.

Az Aeromax vontatóval ebben a postban foglalkoztunk behatóbban, és hasonló szerelvény is szerepelt már e lapokon, a „feljavított vontató, feljavított pótkocsi” Premiere szériából.

A post tárgyát érdekes módon nem tárgyalja a Convoy Project amit afféle bibliaként forgatok a témában. A dobozán olvasható dátumból úgy sejtem, hogy 2001-ből való.

Érdekes, hogy az alváz nem kapott krómozást a vontatón.

A kék ovális a Ford nyergesvontatón...

...és a félpóton is.

A doboz keltezése 2001-es.

2022/04/22

Matchbox Action System: Builders - Volvo Frames Truck

Volvo Container Truck függőségem ügyében már nem is mentegetődzöm – bár most hagytam nektek időt, hogy kiheverjétek a túladagolást, hiszen az utolsó ilyennel foglalkozó post februárban volt.

Amit ebben a postban láthattok, az éppúgy egy derivátuma a konténeresnek, mint a Zoo Truck, vagy a Cable Truck – vagy hát a csuda se tudja, hogy melyik verziója a melyiknek, a lényeg, hogy azonos alapokra épülnek.

A Frames Truck egy 1997-es csomagból származik, ahol egy faház előre elkészített falkereteit hordozza, melyek teljesen egyformák. A plató magas oldalfalai nem szimmetrikusak, a bal oldalon jókora pöcök áll ki belőle, aminek akkor derül ki az értelme, ha látjuk, hogy egy daruskocsi a másik jármű a készletben. Ennek kinyújtható-visszahúzható gémje van, így azzal le lehet borítani a rakományt. Érdekes, hogy az én példányomhoz mellékelt keretek nem azonos színűek, három sötétebb, egy világosabb barna – már-már krémszínű. Mivel a színűk homogén, nem hiszem hogy az UV dolgozta volna meg őket így, ezek ilyenre sikerültek.

Ugyanez a teherautó még egy helyen, egy 1998-as, farm témájú készletben szerepel, ahol két szalmabálát szállít – a mellékelt képen láthatjátok az eltéréseket. Gondolom mivel a falkeretes verzió volt először, mindkettő „Frames Truck” néven fut.

 Menetkész.

Így lehet dönteni a platót. Jól látszik a pöcök bal oldalt.

Jól látszik, hogy a négy keret nem sikerült egyforma színűre - ezért tartom túlzásnak az ilyen minimális árnyalat eltérések halmozásást. Mint az látható, össze lehet őket illeszteni, de ajtónyílás az nincs.

Ilyen készletből származik. Ahhoz képest, hogy ez a Matchbox történetének egyik legsötétebb korszaka - a Tyco éra - nem is rossz. (Kép: eBay)

A másik (szín) változat ezzel a felépítménnyel, de bálákkal.

2022/04/20

Matchbox MB-21 Reanult 5TL - UPDATE

Az idén ötven éves a Renault 5-ös ami remek alkalmat ad arra, hogy ismét elővegyek ilyeneket a ládafiából – különösen, hogy teljesen véletlenül pont kéznél is voltak.

Le Car
Nagyon kedvelem azokat a kisautókat, amik – legalább többé-kevésbé – de követik az eredeti jármű megjelenését. Az 1980-ban debütáló „Le Car” festésű, sárga Matchbox pont ilyen. A Renault az AMC-vel szövetkezett annak érdekében, hogy a nagy vízen túl, 1300 kereskedője kínálatába bekerüljön a francia kisautó. Javában tombol az olajválság, nagyot mennek az USÁ-ban subcompact-ként emlegetett, ottani mércével parányi, de cserébe igencsak visszafogott fogyasztású olyan autók, mint a Honda Civic, Volkswagen Rabbit-ként forgalmazott Golf – hogy csak a legismertebbeket említsem. 1976 és 1980 közt csak a háromajtós verziót forgalmazzák, majd 1981-ben debütál az ötajtós. Az USÁ-ban 1983-ig forgalmazzák a típust, amit a Renault 11-en alapuló, Renault Alliance vált – ezt már Wisconsinban szerelték össze. Kanadában viszont egészen 1985-ig forgalmazzák a „Le Car-t”, mikor az első generációs 5-öst kifuttatta a Renault.

Amerikai változatú Renault 5 hirdetés 1988-ból. (Kép: Auto.cz)

Ami több mint meglepő, hogy legalább két rendőrség használta az Egyesült Államokban a flottájában. Az akkor 600 lelkes, washingtoni LaConner városa hármat vásárolt belőle. A Renault fel is használta a hirdetési kampányában LaConner rendőreiről és járműveikről készült képeket. Maine-ben, Ogunquit városában – 2020-ban 1577 lakosa volt – a hetvenes évek végén, a nyolcvanas évek elején is használtak Le Car-okat, amiről viszont képeket is sikerült találnom.

LeConner rendőrségi járműveit a Renault felhasználta a hirdetési kampányában is. (Kép: Auto.cz)

Ez már Ogunquit rendőrei és szolgálati járműveik Main államból. (Képek: Auto.cz)

Le Matchbox
Az amerikai kivitelű Renault 5-ösön nem változtattak az európai 5TL-hez képest. A legszembeszökőbb különbség, hogy az első lámpái maradtak szögletesek, míg az USÁ-ban forgalmazottakon ezeket kör alakúakra cserélték – az akkori előírások miatt ez kötelező volt. Az apróbb eltérések – szélességjelző fények elől-hátul – szintúgy hiányoznak. Azt hiszem ezek talán megbocsáthatóak, hiszen amúgy kitűnő modellről van szó.

Az én példányomon valamelyik előző tulajdonos piros festékkel kiemelte a hátsó világítótesteket. Nagyon precíz munkát végzett, de annyira, hogy utána kellett néznem, hogy ez biztosan nem gyári verzió. Nos, nem az, de nekem nagyon tetszik az eredmény.

Az amerikai verziónak kör alakú első lámpái voltak, szóval ez a részlet nem stimmel.

A csík, a felirat, a szín viszont igen.

Egy előző tulaj annyira ügyesen pimpelte meg a hátsó lámpákat pirossal, hogy nyomoznom kellett, hogy nem gyári-e.

Nagyon jól sikerült összehozni a műanyagból készült harmadik ajtó színét a karosszériával.

2022/04/18

Matchbox G3 Racing Specials Superset Porsche 910

Ha már legutóbb a Matchbox Porsche 910-nél említettem a matrica verziókat, akkor mutatok annál egy jóval szebb állapotút, ami az 1970-ben megjelenő Matchbox G3 Racing Specials Superset elnevezésű (lásd alább) készletből származik. Az alapja ugyanaz a kivitel amit rendbe tettem, ám ebben a szettben található volt egy matrica ív is, amivel ki lehetett dekorálni a benne levő kisautókat. Ez sem túl gyakori, ezért szerencsés voltam, hogy belefutottam egy igencsak kedvező árú és szép állapotú darabba. Persze ez sem makulátlan, de ez itt koránt sem annyira szembeötlő. Ha választanom kellene, hogy melyik tetszik a legjobban, akkor erre voksolnék, így már igazi versenyautós kinézete van, sokat dob rajta az a matrica szett.

Sokkal jobban mutat így felmatricázva
Ennyi plezúr hiány nekem még bőven belefér
Vastag/széles kerekű kivitel
Matchbox G3 Racing Specials Superset (kép:harveys-matchbox.de)
A doboz hátulja (kép:harveys-matchbox.de)

2022/04/17

Global Way MAN TGX XXL Wasa

Afféle „szegény ember Convoya” kerül ebben a postban terítékre, hiánypótló jelleggel, merthogy a Matchboxban az európai nyergesvontatók indokolatlanul alulreprezentáltak – ha jól számolom három a hét jenkivel szemben, amiben a legeslegújabb Convoyok nincsenek is benne, mivel financiális okokból olyanjaim nincsenek.

A helyzet az, hogy a MAN TGX XXL szerepelt már e lapokon 1:64-es méretarányban, illetve ugyanettől ugyanez a vontató tartálykocsival is járt már itt. Én hajlok a jó szóra és az utóbbi post egyik kommentjében felmerült, hogy ez nem Jim Beam TGX hanem TGA, de ha már az 1:64-re is TGX-et írt a Welly, az több mint gyanús.

Van némi kavarodás a gyártó táján is, igyekszem tisztába tenni a kérdést. A gyártó egész biztosan a Globalway, erre itt a bizonyíték. (Nekem nagyon lassan jön le.) A Tesco tartályosnál úgy kerülhetett rá a Realtoy embléma, hogy ők a Globalway-el gyártatták le a szerelvényt.

Míg a Tesco-s verziót játékszerre szabatta a megrendelő, ez a szerelvény is inkább afféle nézegetni való, törékeny cucc, mint a Family Frost-os Iveco(nak látszó) kamion. A félpót ugyanolyan és ha megnézitek a kerekeket, azok is megegyeznek ezzel.

A vontatmányon oldalt és hátul matricák vannak – pont úgy mint a fentebb említett Family Frost szerelvényen. A Wasa egy 1919 óta létező, svéd sütőipari cég és állítólag bitang jók a kekszeik, de ezt sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudom.

Egy kicsit visszatérnék még a vontatóhoz: Az iskolapéldája annak, hogy mennyit számít egy jó kerékszett, meg némi festék. A Wasa-s szerelvényen sokkal több részlet van festékből – például az ajtók feletti „tetőtéri” ablakok, ablaktörlőlapátok – és sokkal „felnőttesebb” tőlük az egész.

Pótolja a hiányt, ezért került ide.

Az iskolapéldája annak, hogy mit tesz némi festék.

Meg némi teherautósnak tűnő kerék.

Amúgy a Wasa egy svéd sütőipari cég.

Matrica mindenhol, a félpót teljes egészében műanyag és törékeny.

2022/04/15

Matchbox SF-01 Mercury Park Lane Police (Lightbar) 1986

Ha nem először jártok az oldalon, akkor tudjátok, hogy a Matchbox Mercury Park Lane rendőrautó nagy kedvencünk aminek elég komoly sorozatot szenteltünk. Ha először jártok az oldalon, akkor viszont ajánlom figyelmetekbe a Bubba-Gump ráklistát, amiben az összes itt megjelent változatra találtok linket – az elsőknél alapos típusismertetővel is!

Amit ebben a postban láthattok, az egy 1982-es, az Egyesült Államokban forgalmazott Superfast kiadásból való. Ugyanezt a motívumot egy évvel később, 1987-ben a Laser Wheels szériában is elsütik. A két kisautó közt csak a kerék az eltérés, amúgy teljesen megegyeznek.

Morci!

A fentebb linkelt, egy évvel későbbi Laser Wheels verzióhoz képest ez az eltérés, a kerék. Starburst-nek, azaz "csillagkitörésnek" hívja a tudományos Matchbox-szexológia.

"Védeni és szolgálni"

Kicsit csiricsáré talán, de valamiért nekem tetszik.

2022/04/13

Matchbox Hitch'n Haul 2021 MBX Wave Rider

Tavaly márciusban hoztuk hírnek, hogy a Mattel feltámasztja a szériát. Matchbox kolléga akkor megírt mindent amit érdemes volt és akkor már tudni lehetett róla, tessenek kedves lenni visszakattintani!

Akkor még nem tudhattuk, hogy nálunk fogja-e a Mattel forgalmazni vagy sem, de a boltokba került, és nem volt különösebben nehéz beszerezni sem, mert a szóló kisautókhoz képest némileg magasabb ár sokakat visszatartott a vásárlástól. A megjelent kettőből nekem csak a szörf témájú tetszett, a stratégiai csapásmérő betonkeverős szett nem. Ez előbbiből viszont beszereztem mindkét változatot – de ne szaladjunk ennyire előre!

Doppelkabine mit Travel Trailer
Nem vitás, hogy a Hullámlovas szett a legtöbbünk számára a duplakabinos-platós (DoKa) Volkswagen T3 Transporter miatt vonzó – vagy éppen taszító. A típusról már írtunk korábban, egy Matchbox átalakítás kapcsán, szóval ismertetőért tessenek kedves lenni oda klattyintani

 


Ha én autógyártó lennék, akkor magam tenném fel a netre ezeket a jó kis marketingfilmeket, normális minőségben. VW T3 marketingfilm első rész. Sajnos a DoKá-t egyikben sem tárgyalják.

A szettben mögé kötött lakókocsi – minden valószínűség szerint – nem valós járművet mintáz, porsche kolléga már többször is értekezett róla, mert nem újdonság – mindazonáltal kedveljük.

Mutasd a platód, megmondom mi vagy!
A Matchboxnál 2016-ban debütál a típus és a szokásos eltérő színek, díszítések és kerekek adta verziókon kívül háromféle fontos, de elsőre nem is feltűnő változatban létezik. Az alváza műanyag, de a karosszériája lehet fémből és műanyagból is. Az utóbbiból van a kevesebb, összesen háromról tudok 2017 és 2019 közöttről és mindhárom Color Changer(s), azaz a színváltós szériából való. Érdekes, mert ezt régen fém karosszériával is megoldotta a cég – a hőmérséklet függvényében színt váltó járgányokról itt érdemes kutakodni. A műanyag karosszériásoknak üres a platója és úgy van két darabból, hogy törés nélkül, egyenes vonalban ér össze a két alkatrész.

A fentiekből logikusan következik, hogy a fém karosszériásoknak ezzel szemben két változata van, az üres platós, illetve az amin egy kerék, egy lánc és valamiféle táska van. Ezeknél a plató – és egyben a beltér – műanyag alkatrésze úgy ér össze, hogy abba U-alakban, mint egy nyelv lóg bele a fém karosszéria. Így leírva meglehetősen bonyolultan hangzik, de a képek egyértelművé teszik. Így a Wave Rider pack is kétféle változatban létezik.

Surf nazis must die!
Én tökéletesen elégedett lettem volna a Transporterrel és a lakókocsival, azonban a Mattel istenségei úgy döntöttek, hogy a szörfös témát kimaxolják és ezért mellékeltek hordozható műanyaghullámot, bele illeszthető szörfössel, szörfdeszkákat és napozóágyas henyélőt is. Valami értelmesebbnek jobban örülnék, pl. szállítható szörfdeszkáknak, Baywatch-toronynak – ennyi műanyagból kijöttek volna azok is.

A DoKa Transporter festése eléggé passzív-agresszívre sikerült, a „Csak helyieknek!” (értsd: helyi szörfösök számára) felirattal, meg a kivehetetlenül apró betűvel írt szörfös névsorral. Az előbbiről a „Surf Nazis Must Die!” (Szabadfordításomban: Pusztuljanak a szörfös nácik!”) című film jutott eszembe, ami nem vicc, mert viccnek kicsit erős lett volna. Sokáig minden idők legalacsonyabb IMDB pontszámával bírt és teljesen jogos volt a dolog. Én megpróbáltam megnézni egyszer és nem sikerült. Aztán persze jöttünk mi és odavágtunk az Álom.net című alkotással, ami csak annyiban jobb, hogy vannak benne látványosan kidobott, vonzó női idomok, de ugyanúgy vallatni lehetne vele és több agysejtet pusztít mint egy üveg vodka. Bocsánat, elkalandoztam!

A „Matchbox Surf Club El Segundo”, meg „Mattel” feliratok valószínűvé teszik, hogy a névsor Mattel alkalmazottak nevét rejtik és mint ilyen újabb húsvéti tojással van dolgunk, ami nem állna messze a cég szellemiségétől, de míg anno Jason Richman neve tökéletesen olvasható volt és némi nyomozás után el is tudtam érni egy villáminterjú erejéig, ez esetben erről le kell mondanom. Annyira aprók a betűk, hogy sajnos kivehetetlenek a nevek.

Nem rossz szett ez, de a kiegészítőből a kevesebb, de igényesebb, több lett volna.

Az egyik változat, mindenfélékkel a platón.

Egy közeli a mindenféléről. Kerék, lánc, meg talán egy nagy táska. Ha ilyen U-alakban nyúlik bele a karosszéria a platóba, akkor az fémből készült. Ha műanyagból lenne, akkor egyenes vonalban, a plató teljes szélességében végig érne.

A másik változat, a plató üres.

Jól látszik, hogy nem látszik! A plató felett a mellékelt akszesszoárokból a homokba szúrandó szörfdeszkák.

Az elejétől a hátulja felé haladva: Névsor, "Matchbox Szörfklubb, alapítva 1970-ben, El Segundo Beach" és a kicsit passzív-agresszív: "Csak helyi(szörfösökn)ek".

A lakókocsi azonos mindkét verzióban. A maradék kiegészítő: A kék izé a bal sarokban hordozható hullám, hogy bárhol lehessen szörfölni, a jobb felső sarokban a hullámba illeszkedő szörfös, a piros pedig egy nyugágyon henyélő beachboy. Én tök jól meglennék ezek nélkül is.

A blister hátulja, a kiegészítők felhasználásának magyarázó ábrájával, meg a másik 2021-es Hitch'n Haul szettel.

2022/04/11

Matchbox Porsche 911 Turbo és GT3 - UPDATE

Régen volt szó nálunk a 2000-ben debütáló Matchbox Porsche 911 Turbo-ról. Egész pontosan két bejegyzés volt eddig róla, a bemutatót egy Superfast verzió követte. Valahogy eddig háttérbe szorult, ezért most mindjárt újabb kettőt is mutatok belőle, egy kevésbé és egy nagyon jól sikerült példányt. Felmerülhet a kérdés, hogy a címben miért szerepel a GT3? Nos, az egy hiba okán keveredett ide, ugyanis elrontották a papírját, rossz típust írtak rá. Nem csak az én példányommal van a gond, ez tömegesen így került forgalomba.

Elsőként a 2012-es lila Turbo-ról ejtenék pár szót. Elsőre talán a borzalmas szót tudnám használni a színe kapcsán, amire ráerősít a piros beltér is. Utóbbi más színben talán enyhíthetne még az összképen,  de így a tökéletes kerék választáson és az egyszerű de tökéletes oldalsó dekorációnak jut ez a feladat. Lámpafestéseket hiába is keresünk, annak lehetőségét elvitte az oldaldekor, hiszen megszokhattuk már, hogy vagy ez, vagy az, a kettő együtt már nem megy.

Ezzel el is ékeztünk az álnéven futó GT3-hoz, ami a kivitelét tekintve ugyanezt az elvet követi, azzal az apró eltéréssel, hogy ez jól is néz ki. A lámpafestés hiánya igazából csak hátul zavaró, ráadásul egy piros paca is elég lett volna, ha már az oldala miatt be volt készítve ez a szín is. A fekete és a kék változaton megismert mintát vitték tovább még az ízlésesség határán belül. Itt tetszik a piros beltér is, aminek köszönhetően a hátsó szárny is ilyen színű, de passzol a külsőhöz.

Végére hagytam a leginkább "egyben levőt", a piros, 2016-ban megjelent Exotic néven futó ötös csomagban felbukkanó változatot. Jó szín, passzol hozzá a barna belső. Kapott lámpafestéseket és az ötküllős felni is jó választás volt. Gyakorlatilag semmivel nem kevesebb mint a már mutatott Superfast verzió.

Szerintem nincs sok szép árnyalata a lilának és ez sincs közöttük
A felni és a dekoráció nagyon sokat javít a kinézetén
Ahogy elöl sem, úgy hátul sincs semmi extra kiemelés
Itt jobban mutat a piros beltér
Nem túl visszafogott, de nekem tetszik a dekoráció
Hiányoznak a lámpafestések
Na kérem, ez így teljesen rendben van! Jó szín, van lámpa és embléma tampó is.
A felni peremének a színe kicsit fura, de tulajdonképpen nem mutat rosszul
Igen, ez nem kérdés
Turbónak csomagolt GT3
Matchbox Exotic 5 pack - 2016