Oldalak

2022/04/27

Matchbox MB-11 Superfast Mercedes-Benz E Class (2006)

Néha nagyon nem értem, hogy a Matchboxnál – az aktuális tulajdonostól függetlenül – mi, miért történt. Ha megkattintjátok a „Mercedes-Benz” tag-et, akkor látni fogjátok, hogy egyértelműen a kezdetektől fogva jó kapcsolatot ápoltak a gyártóval. Mégis legendás típusok maradtak ki, soha nem volt „Állólámpás” (W115), vagy „Zöldséges” (W123) – bár ez utóbbi a közelmúltban változott és lesz is róla post előbb-utóbb – Matchbox.

Azt meg végképp nem értem, hogyha valamire megszerezték a licencet, akkor mi a csudáért bántak vele mostohán? Mert ezzel a második generációs E-osztállyal (W210) – úgy is ismert, mint a „Pápaszemes” – pont ezt tették.

A legrosszabb Mercedes”
Az E-osztály a közepes méretű luxusautó a Mercedes-Benz kínálatában. A fentebb említett, általam a Matchboxtól erősen hiányolt elődtípusok is ebbe a méretkategóriába esnek és még további, szintén legendásnak számítók is. (A jó hír az, hogy van „mocorgás” e téren, már „csak” be kell szerezni a hiányzókat, ami nem egyszerű, mert a börzék sztárjai lettek, a nepperek vérmérséklettől függően a szupermarketekéhez képest három- ötszörös áron lehet őket megvenni.) A második, 1996-2002/2003 (a kombit egy évvel tovább gyártották) generáció nagyon megosztó típus, egyesek szerint a valaha volt legrosszabb Mercedes-Benz. De most átadnám a szót Csikós Zsoltnak, aki közismerten az idősebb Mercedesek pontifex maximusa és tökéletes cikket jegyez a W210-ről.

 


Gyári promó videó a W210-ről, 1995-ből.

Miért tettétek?
Azt gondolom, hogy a W210 megmintázásakor alapos és remek munkát végeztek, de valamiért egyáltalán nem tudtak mit kezdeni vele. Én összesen hét verzióról tudok az 1998 és 2006 közti időszakból – bár kimaradtak évek (2000, 2001, 2004, 2005) – és egészen őszintén a hétből egy az, ami nagyon tetszik, egy van ami szo-szo és egyik sem az, amit ebben a postban láthattok.

A 2006-os Superfast szériában jelent meg ez a sötétbordó, taxi motívummal aljasított darab és úgy gondolom, hogy sokkal jobb lett volna, ha „csak” egyszerű, elegáns szedán marad. Ha taxi, akkor miért bordó? Ha taxi, miért nincs szabadjelzője – jó, ez költői kérdés? Egy német taxi – azzal a jellegzetes krém színnel –, szabadjelzővel világbajnok lenne egy ilyen spéci szériában! Ez így, jobb lenne ha inkább nem lenne.

Kár érte, nagyon jó az öntvény, de ez így, ezzel a dekorral...

Pápaszemek. Ezen az autón szeretem, a Bentley Continental GT-n meg ki nem állhatom. Ne elemezzétek, de mindig az volt a benyomásom róla, hogy az mintha ennek lenne az olcsó, kínai koppintása...

A szín jó, a felni elmegy, de miért nem maradhatott egyszerűen egy elegáns szedán?

Tarifatáblázat angolul, talán dollárjelekkel a számok előtt. Ezt, így miért kellett? Valószerűtlen szín, nincs szabadjelző... Áhhh...

És a(z általam ismert) hét változatból ez a harmadik legjobb... Kár érte, sokkal több van ebben az öntvényben, mint amit nyolc év alatt kihoztak belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése