Oldalak

2023/02/27

Maisto 1955 Chevrolet Bel Air

A Tri Five iránti rajongásom nem újkeletű, ezért nem is ismételném magam, az előbbi linken megtaláltok mindent, ami fontos. Az 1955-ös Chevyk a Matchbox gondozásában alulreprezentáltak az 1957-esekhez képest, de talán más gyártóknál is ez a helyzet. Ezért is figyeltem fel a kis Maistora az egyik hipermarketben.

Pár éve még eszembe sem jutott volna levenni a polcról, de ma már ott tartunk, hogy vannak Matchboxok, amik semmivel sem különbek ennél. Sőt! Bár az övvonal felett minden átlátszatlan műanyag ezen is, hogy leplezze a beltér hiányát, cserébe a krómozás, a színek, az apró részletek kiemelése ütős. Bár szebb kerekeket passzítottak volna alá!

A króm, a festés, az apró részletek kitűnőek!

Bár szebb kerekek lennének alatta! Ez egy kétajtós Bel Air szedán, amit onnan lehet tudni, hogy van kerete az ajtajainak.

Az övvonal felett minden műanyag, nincs beltér és ezzel már nem is marad el annyira a Matchboxoktól.

NRFB.

2023/02/26

Matchbox GMC Wrecker - UPDATE

A Matchbox GMC Wrecker Lamley-s kiadását se sikerült könnyedén beszereznem, de ez a sárga változat arra is rátett egy lapáttal. De ami volt elmúlt, kipipálhattam egy újabb hiányt. Még 2014-ben jelent meg kilenc és tízes pakkokban, mint exkluzív modell. Ez volt az első tündöklése az újra átdolgozott vontatónak, amit a későbbi rendőrségi verziónál már kitárgyaltam. Küllemre engem megfogott, a színek, a dekor és a kerékválasztás együttesen jól kiadja, mutatós lett.

A fekete-sárga jól mutat együtt
Szerintem teljesen rendben van a dekoráció, jól kiadja az összkép
Hátul sincs semmi extra, a gém itt lett elsőként fix

2023/02/24

Matchbox Moving Parts - 1980 Porsche 911 Turbo

2019 óta létezik a Matchbox kínálatában az újraértelmezett MB-03 Porsche Turbo, amiről eddig csak érintőlegesen esett szó az elmaradt Lipcsei játékvásár-, most viszont bővebben fogok értekezni erről az új öntvényről.

Szerintem nem árulok el vele nagy titkot, hogy az eddig megjelent, forgalomban is kapható változatai közül mindegyikkel rendelkezem, de kibontani még egyiket sem volt érkezésem. Kivéve a legutolsó, 2022-es Moving Parts sorban, 18-as számozás alatt levő barna verziót. Azt már kibontottam, megtapiztam, nyitogattam, gurítottam - ütköztetés kimaradt. Mondhatni ez volt az első fecske, ráadásul színben (majdnem) passzoló őse is van itthon, így adta magát egy összehasonlító teszt.

Miután a "buborékot" leválasztottam a papírról és a kezembe csúsztattam belőle a kisautót, az első ami feltűnt, hogy ennek bizony van súlya. No nem olyan nehéz, mint az elődje, de a mai Matchboxokhoz képest érezni, hogy van valami az ember kezében. Gyorsan meg is néztem az alvázat, hogy az is fém-e, de nem, az műanyag. Aztán az ajtó volt a következő, de szerencsére az fémből van - sajnos pár Moving Parts-nál már műanyag. Nyitni és csukni ugyanolyan kellemes élmény, mint régen volt. Ugyanolyan laprugós megoldással működik, persze már nem csapja be akkorra svunggal az ajtót de azért egy pirospontot megérdemel. Rugózni természetesen nem rugózik, szóval ebben nem történt változás.

Eme kis katarzispont után a többi részét is szemügyre vettem. Összességében elmondható, hogy sokkal részletesebb lett - de ez szerintem el is várható tőle -, a kilincsnek kilincs formája van, kaptunk visszapillantó tükröket, emblémát és indexet az orrára. Én gyerekként a sajátomra sárga öntapadós papírból ragasztottam ködlámpákat, amire itt már nincs szükség, mert ugyan kifestve nincsen, de jól láthatóan helyet kapott a köténylemezen. Eltűnt viszont a rendszámtábla, a tetőablak és a vonóhorog is. Úgy érzem egyikért sem kell könnycseppet ejteni. Nagy újítás még a hátsó spoiler, ami teljesen különálló műanyag - érzésre és a hátsó sárvédőn benézve vontam le ezt a konzekvenciát -, így teljesen fekete lett, még ha csak a rácsnak és a peremének kellene annak lenni, illetve a végén levő rács egy kis teli kitüremkedés. Ezektől persze simán el lehet tekinteni, így is nagyon szép. A meglévő lámpafestések is nagyon jók, külön öröm a szárny alatt elhelyezett turbo felirat. Beltere szinte ugyanúgy néz ki, mint az ős 911-esé, igazából csak minimálisat szépítettek rajta. Az ülések gyakorlatilag ugyanazok, de a kormány és a műszerfal már rendesen kidolgozott, vannak kerek műszerek - igaz öt helyett három - és középkonzolt is kaptunk. Kerekek tekintetében, főleg ezzel a színkombinációval választani sem lehetett volna jobbat.

No, de itt sincs kolbászból a kerítés, bármennyire is lett szép ez az új Porsche 911 Turbo, nem tudok elmenni a mellett, hogy ilyen hosszú lett az A oszlop, ezzel egy picit magasra került a tetővonala. Az MB-03 sem tekinthető tökéletesnek e téren és sajnos így ez sem. Persze együtt lehet vele élni, de ha már ennyit dolgoztak vele és mondjuk ilyen szép hátsó sárvédőt sikerült kanyarítani a régi helyett, akkor talán illet volna ezt is eltalálni. Ezen kívül egy dolog ami még zavar kicsit, hogy most sem kaptunk kipufogót. Mindezek ellenére nekem elnyerte a tetszésemet, gyorsan sikerült megszeretnem.

Az A oszlop kicsit magasra sikerül
Ezen a képen tűnt csak fel, hogy az embléma is ki van festve
Az ütközőbakok miatt nem teljes csík a hátsó lámpa, ami amúgy tiszteletre méltó módon van kifestve
Végre egy rendes kormány és sajnos gyártási hiba a tetőn
A belterük nagyon hasonlóan néznek ki
Ég és föld a két Matchbox
Befoglaló méretük azonos
A rendszámot ködlámpa váltotta
Nem nagy kár a vonóhorog eltűnéséért
Az új spoiler immáron nem a fém öntvény része
Matchbox Moving Parts - 1980 Porsche 911 Turbo

2023/02/22

Matchbox MB-31 és Stars of Germany MB-05 - Porsche 918 Spyder

Ugyan e lapokon még nem szerepelt, de a Matchbox testvérmárkája a Hot Wheels korábban már elkészítette a Porsche 918-as modelljét, ráadásul két verzióban is. Ezek után furcsálltam, hogy a Matchbox is megmintázta, de a több nem feltétlenül rossz.

Porsche 918
A nagyközönség előtt a 2010-es Genfi Autószalonon mutatkozott be, persze akkor még egy prototípus formájában. A szériaérett változatra 2013-ig várni kellett, amit a Frankfurti Autószalonon lepleztek le. A gyártás 2013 szeptemberében indult, az utolsó, vagyis a 918-ik példányra pedig 2014 decemberében adták le a megrendelést, amit 2015 nyarán gyártottak le. Egy szupersportautó különlegessége a menetteljesítménye, amihez az áramvonalas karosszérián és megfelelő futóművön kívül jó erős motorra is szükség van. Jelen esetben egy 4,6 literes szívó V8-as egység dolgozik az ülések mögött, ami 608 lóerős teljesítményt tud magából kipréselni. Mondjuk úgy hogy ez nem kevés, de nem ez az egyetlen motor az autóban, ugyanis hibrid hajtásrendszerrel rendelkezik. A benzines erőforrás mellett beépítettek egy-egy villanymotort is az első és a hátsó tengelyhez. A három motor összteljesítménye így eléri a 887 LE-t, amivel 2,6 másodpercbe telik a 100 km/h elérése. Igazán ülésbe préselő teljesítmény, ráadásul a 345 km/h-s végsebesség elérésére mindössze 20 másodpercre van szüksége. Mindent úgy, hogy szinte a Toyota Priussal azonos környezetvédelmi besorolást kap, az Egyesült Államokban adó visszatérítésre jogosult aki megvásárolta. A folyadékhűtéses akkupakk az utascella és a belsőégésű motor között kapott helyett, amit kívülről is lehet tölteni - a benzinmotornak erre 2 liter üzemanyag elégetésére van szüksége, de természetesen fékezéskor is töltődik -, vagyis plug-in hibrid. Kizárólag akkumulátorról működve 19 kilométert képes megtenni. Kicsit szürreálisan hangzik párhuzamba állítva a maximális teljesítményével, de akár alacsony fogyasztású munkába járásra is befogható.

Egy rövid bemutató Chris Harristől


918 mint Matchbox
2022-ben debütál a Porsche 918 Spyder a Matchbox kínálatában, mint MB-31. Ugyanebben az évben belekerül a Stars of Germany sorba is. A két sorozat gyakorlatilag egyforma kisautókat kapott, az enyhe árnyalatbeli, és az alvázon levő gyártási számbéli különbségtől eltekintve, így úgy gondoltam lehet őket egy kalap alá venni. A kidolgozásával teljesen elégedett vagyok, minden részlet megtalálható rajta, ami pedig igényelte az ki is van festve. Egyedül talán a hátsó lámpák alatt levegőkilépő nyílást lehetett volna kifesteni, meg talán egy rendszámot rá, de ezek nélkül is teljesen jó így, kell valamit hagyni egy esetleges prémium kivitelnek is. Az ablakok még az éppen vállalható sötétítéssel rendelkezik. Beltere rendben van, kellően részletesnek találom és a motortér burkolatának nagy része is ebből a műanyagból van kialakítva. A színválasztás is jól sikerült, a kerekek is jók alatta, azok arany színét viszont nem értem. Ezüst, grafit vagy fekete színben mind jó lett volna, ez az arany nem igazán illik ide. Az alváz színével is így vagyok, mivel az első spoiler és levegő beömlő rácsozását is ez adja, valamint a hátsó diffúzor is ebből lett kialakítva, ezért a szürke helyett a fekete sokkal jobb választás lett volna. Összességében tehát rendben van, a színeket kicsit variálva azonban még jobb lehetett volna.

Egy kis keserű szájíz
Ami a csomagolását illeti, mostanában a Matchbox úgy néz ki, hogy sportot űz a gyűjtők lehúzásából. Egyre gyakoribb, hogy ugyanazt a variációt többféle csomagolásban is kiadja, ahol az egyetlen különbség a blister kartonjában lelhető fel. Jó példa erre ez a 918-as is, hiszen a Stars of Germany semmiben sem tér el az MB-31-es kiviteltől - értékelhető mértékben nem - a csomagolását leszámítva. A Power Grabs, azaz a kartondobozos kivitelt nem számítom ide, annak meglétének örülök. Az NRFB megjegyzés jelen esetben teljesen helytálló, mert nem elég, hogy a blisteresek egyforma kisautókat tartalmaznak, duplán szereztem be. Szóval sajnos igenis működik a Mattel taktikája. Mentségem, hogy hosszúkártyás MB-31-el nem rendelkezem.

Lámpa és embléma festve, a hűtőnyílás kivágva, ahogyan azt illik
A felni jó választás volt, a színe már kevésbé
Fekete színű alváz jobb választás lett volna
A motortér borítása a szélvédő műanyagjából és festéssel lett kialakítva és kiemelve
Egy pici árnyalatbeli különbség van a két modell között
A jobb oldali billogozva lett
Matchbox Stars of Germany MB-05 - Porsche 918 Spyder, NRFB
Matchbox MB-31 - Porsche 918 Spyder, blister, NRFB
Matchbox MB-31 - Porsche 918 Spyder, Power Grabs, NRFB

2023/02/20

Matchbox Superfast MB-56 Porsche Boxster

2010-ben volt először szó a Matchbox Porsche Boxster értelmezéséről és be kell valljam, abban az évben kicsit túl is lett tolva a "Boxsterológia" - egy héten keresztül csak Boxster volt terítéken. Nem is erőltettem utána a témát - kedvenc kisautógyártómtól legközelebb csak 2015-ben mutattam egy igen spécit -, így talán belefér most megint egy. Ez most nem más, mint a 2005-ös Superfast széria első színváltozata. Szép a színe, a fontos dolgok ki vannak rajta festve és természetesen megkapta a tetszetős, a szériára jellemző kerékszettet. Utóbbi nagyon jól áll ugyan neki, de talán méretben nem túl idealás választás ehhez az öntvényhez.

A fontosabb dolgok kifestve
Nekem most nem adja ki a rendszám. Valakinek ötlet?
Szép ez a kerék, de ide kicsinek érzem
A grafika kicsit torzra sikerült
Matchbox Superfast MB-56 Porsche Boxster

2023/02/19

EFSI Mercedes-Benz LP Dump Truck

Pont az EFSI ponyvás Mercedes-Benz LP szerelvényéről szólt az a post, amiben rácsodálkoztam a holland cég létezésére és arra, hogy micsoda remek teherautókat készítettek. Persze később nyerges LP-ket is láthattatok nálunk. Az ebben a postban szereplő dömper ugyanarra az alvázra épül, mint az elsőnek linkelt platós-ponyvás változat. Remek játékszer, minden porcikája fém! #regenmindenjobbvolt

Szerintem egy dömpernek ez a legjobb színösszeállítás!

Sárga fülke, piros billencs. Gyerekként mennyire imádtam volna!

A billenőbindzsulája - tényleg, milye van egy dömpernek? Dömperplatója? - is fémből van. Ha rálépsz halálosat sebez, talpon keresztül!

Ha felnyitod, úgy marad! Félelmetes, hogy hol tartott már akkor a tudomány!

Van vonóhorga is.

Nem szimmetrikus, ezen az oldalon a tankja van.

2023/02/17

Hot Wheels Mercedes-Benz 500E (W124) - UPDATE #86 - 2022 és #145 - 2021

Az a fura helyzet állott elő, hogy a Hot Wheels tulajdonképpen elkészítette – szerintem teljesen véletlenül – a Taxi első részének W124-eit, úgyhogy ez egy nem hivatalos filmes-autó post is. FIGYELEM! SPOILER ALERT! Ez a post feltételezi, hogy láttátok a filmet, ezért lehet, hogy lelő poénokat a filmből, ami annak élvezetét negatívan befolyásolja!

A legmenőbb sleeper
A típustörténetet – és egyúttal a Hot Wheels és Matchbox előzményeket is – letudom egyetlen linkkel, hiszen itt tárgyaltuk mindegyiket. Mi több, a helyes Hot Wheels időrend is ez, hiszen az előbb linkelt fekete volt az első W124 a mainline-ban.

Amit itt rádobnék, az az 1994-es, 500E katalógus – ha már ez úgyis egy mega-postnak sikeredett.

















Az (anti)hős-autók a Taxiból
Mivel azzal vezettem be a postot, hogy a Hot Wheels tulajdonképpen elkészítette a teljes W124 készletet a Taxiból, akkor kövessük az ottani időrendet! A filmben a bankrablók először piros, francia rendszámos 500E-kkel jelennek meg a bűntett helyszínén. A piros változattal 2022-ben rukkol ki a 250 darabos mainline-ban 86-ikként.

Miután meglépnek, villámgyorsan ezüst-metálra fényezik át a szupergyors mesterek, nyilván szupergyorsan száradó festékkel. A metál-ezüst változatot 2021-ben, a fekete váltószíneként hozzák ki, 145-ikként a 250 darabos mainline-ból.


A fenti videó a Taxi összes olyan jelenetét tartalmazza, amiben az 500E szerepel, a film csúcsjelenete, a lezáró üldözés alatt megszólaló scratch-re összevágva. Ér felhúzni a hangerőt!

Tehát amit a BadBoy Custom elkészített a régi Matchbox kiadásból, az gyárilag is hozzáférhető lett – elvben. Ugyanis közös vonásuk – illetve mit is beszélek, az összes HW W124-re ez a jellemző – hogy én boltban egy darabot nem láttam soha, csak felárral lehetett beszerezni őket online piactereken, vagy börzéken!

Hogy valaha lesz-e belőlük olyan filmes kiadás, mint K.I.T.T.-ből, ECTO-1-ből, vagy a DMC-12 időgépből? Szerintem egészen elhanyagolható az esélye, ugyanis iparági pletykák szerint a gyártó beperelte a filmkészítőket amiatt AZ ITT kb. 1:03:20-tól MEGTEKINTHETŐ szájkarate miatt. A kártérítés összegére eltérő számokat írnak a források, de abban egyetértenek, hogy a Mercedes-Benz AG nyert. Innentől kezdve kb. kizártnak tartom, hogy a jogi osztályuk rábólintson egy olyan termékre, ami abból a filmből van, amiben tönkre alázzák a terméküket.

Elég ha mi tudjuk, hogy bizony van ilyen és örüljünk nekik! A történetnek azonban itt még nincs vége...

A filmben először a pirosra fényezett 500E-k jelennek meg.

A piros Hot Wheels azonban nem követi a film időrendjét, ez 2022-ben látott napvilágot a mainline-ban.

A fényképezőgépem amennyire utálja a feketét, annyira szereti a pirosat!

A mainline-ban szokatlanul nem spóroltak az apró kiemeléseken a festésben.

A fekete premiermodellével teljesen megegyező motívum.

Európai blister, NRFB.

Amerikai hosszúkártyás blister, NRFB. Igazából az történt, hogy mindenképp szerettem volna belőle felbontós példányt és amikor megérkezett, akkor kapcsoltam, hogy bizony az amerikai az hosszúkártyás!

Visszaléptünk az időben, az ezüst-metál 2021-ből való, a fekete váltószíne év közben.

Ej, de jó ez!

Pont annyira van sötétítve az ablaka, ami még nem gengszteres!

Igen kérem, az ott egy sorja a C-oszlopon!

Elmenne feladványnak is, hogy mit változtattak a festésén: a hátsó csillag nincs kifestve. A feketén még ki volt és a piroson is ki van.

Tessenek félkörbe állni!

NRFB.