Oldalak

2012/05/31

Matchbox Audi RS6 Avant

A Matchbox Audi RS6-os Avantja már nem először fordul elő nálunk, amiről Joe már korábban részletezett a Superfast verzió kapcsán. mint a legutóbb mutatott zöld példány, ez is ötös pakkból származik, mégpedig a 2007-es, Autobahn névre keresztelt csomagból. Kivitelezésileg semmi olyat nem tud, mint amit eddig ne láttunk volna, a fekete fényezéshez sötét árnyalatú felniket választottak, ami egyértelműen jól áll neki. Manapság is hasonló kivitelezésben kéne megjelenni a Matchboxoknak, nem pedig tarkabarkán.

 Gonoszul fekete mindenütt
1 38 15 935 - A CHOICE - A választás

2012/05/30

Átalakítás: MB-07 Volkswagen Golf


A Matchbox Memories-on szerzőtárs kollégák nevében is beszélhetek, hogy az első generációs VW Golf kedves a szívünknek. Halmozzuk is a különböző gyártóktól származó értelmezéseit, rögvest legutoljára egy remek rally verziót a Hot Wheelstől.

A Matchbox értelmezésből egy ritka, japán verzióval indítottunk – típustörténettel, ahogy kell –, aztán következett egy elfajzott bigfoot nyuszi szintén tőlük. Érdekes módon az amúgy leggyakoribb, zöld, tetőcsomagtartós-szörfdeszkás verzió kimaradt. Ahogy elnézem, nem csak nekem, de a többieknek is. Ennek a magyarázata az, hogy a hiánytalan darabok, melyeknek megvannak a deszkáik a tetejükön meglehetősen drágán szaladnak – nem véletlenül, ezek az akszesszoárok vesznek el pillanatok alatt a normális, rendeltetésszerű használat, azaz a játék során.

Amit most szeretnék megmutatni nektek, az eredetileg a fentebb említett, szörfhordozóként kezdte az életét, de valamikor megfosztották a deszkáktól és kapott egy fehér festést, meg néhány festékpöttyöt az első fertályára. Az átalakítást nem én követtem el, hanem egy ismeretlen. Az eredmény jó pár börzével ezelőtt vetette magát a kezembe és mivel jelképes árat kértek csak érte, nem volt lelkem otthagyni őt. Ha sikerülne valamit találnom a tetőcsomagtartójára rakománynak, ami ott is marad a kialakított kis rögzítő fülek alatt, akkor bátran nevezhetném átalakításnak, így csak félkésznek tekinthető a legjobb indulattal is.

Amúgy nem is ez az első megjelenése ezeken a lapokon, mert a nem is olyan közeli múltban már asszisztált itt a SuperKings K-10 Bedford szerelvény bemutatásához.

 Nem a legszebb a fényezése - főleg a motorház tetején -, de mivel egészen jelképes összeget kértek érte, nem volt szívem ott hagyni a börzén.
 Szerkezetileg hibátlan és hiánytalan, csak a tetőcsomagtartóra kéne valami, ami ott is marad a helyén.

2012/05/29

MB-46 Superfast 1970 Chevrolet El Camino SS

Majdnem napra pontosan egy hónapja volt, hogy a Matchbox háromhüvelykes méretarányú El Camino-ját tárgyaltuk – részletesen, típustörténettel, ahogy kell! Akkor elkövettem azt a másfél mondatot, hogy „egyetlen kivitele sem tetszik nekem úgy igazán. Vagy a színe nem tetszik, vagy idétlen a dekorációja, ha meg ezek okék, akkor sikerül rettenetesen béna kerekeket biggyeszteni alá.” Nos, ma azt a változatot szeretném megmutatni, ami majdnem oké.

Ez a verzió 2005-ben került az amerikai Superfast kínálatba és mindössze egyetlen évet élt meg. A 15 500 példányban készülő spéci kiadást egy „bruhahahával” kommentálnám, puffogtam már egy sort ezzel kapcsolatban korábban.

A matt fekete fényezés vadmalac, a kiemelt részletek rendben vannak, az El Camino SS felirat az oldalán remek, egyedül a kereke az, amivel nem tudok kibékülni. Ízlések és pofontok persze különbözőek, de szerintem ez a kerék bár remek, valamiért nem mutat jól ez alatt a konkrét autó alatt.

A holmi nyilvánvaló okokból marad NRFB, aminek fájdalmas velejárói a „többet sejtetnek, mint láttatnak” fotók.

 MB-46 Superfast 1970 Chevrolet El Camino SS, 15 500 darabos spéci kiadás. Aha.
 Festékpöttyök a fényszórókon!
 Szép kiemelések a matt fekete fényezésen, de a kerekekkel nem tudok kibékülni!
 Iszonyúan utálok blistert fotózni, de ez érthető okokból marad NRFB.

2012/05/28

Matchboxon kívüliek: Hot Wheels 2012 New Models #44 Mad Manga

Nem vagyok híve sem a Hot Wheels sem a Matchbox körében a fantáziaautóknak, de vannak olyan esetek amikor egy-egy autó már olyan régi, hogy hozzá tartozik a modellgyártó portfóliójához. Ez most nem egy olyan autó. Ez az autó vadonatúj! DE! Olyan, ami "állatorvosi lóként" megtestesít egy tuning stílust, a Bosozokut.

Mi is az a Bosozoku?
Nem tervezem koptatni a klaviatúrát. Biker_Kolee már megtette helyettem a Jajj,de csúnya blogon, igen magas színvonalon.
A Bosozoku egy japán szubkultúra, mely az 1950-es évekig vezethető vissza, amikor is a második világháborút követően a japán autó-, és motoripar épp virágzani kezdett. Elsősorban motorosoknak köszönhető eme stílus, leginkább olyan átalakításokkal sokkolták az átlag japán járókelőket, amelyek –mily’ meglepő- nem voltak engedélyezettek. Ilyen például a hangos kipufogó, a spoilerezés, és a KRESZ-t sem igazán kedvelték. Előszeretettel motoroztak sisak nélkül, cikáztak a sávok között, ezzel veszélyhelyzetet kialakítva, a piros lámpát is zöldnek látták, és a rendőri összetűzésektől sem riadtak vissza. Fakardokkal, fémcsövekkel, baseball ütőkkel és akár Molotov-koktélokkal is szembementek a rend szigorú őreinek.
Folytatás: ITT
Tehát egy olyan irányzat, amit egy 11 évvel ezelőtti film és az azt követő öt hozta előtérbe. Ennek ellenére Európában nem olyan régóta ismert. Nem mintha ma népszerűbb lenne az öreg kontinensen. Néha felmerül bennem, hogy Japánt is egy külön kontinensként kellene jellemezni, hiszen annyira egy másfajta világ, más kultúra, hogy az egy európai vagy bármilyen más ember számára felfoghatatlan. A Japánokat nem megérteni kell, hanem elfogadni.

Miniatűr stílus
A Hot Wheels, mint az az elmúlt években is tapasztaljuk, egyre nagyobb figyelmet fordít Japán felé. Tavalyelőtt megkaptuk a Skyline R34-et, az Infiniti G37-et és a 370Z-t. Tavaly pedig a Honda S2000 és a két klasszikus Skyline, a KPGC10 és a C110 került be a kínálatba. Idén ez folytatódni látszik, amit a Mazda RX-7 is képvisel, valamint a mai poszt alanya a Mad Manga.

Az autó tökéletesen visszaadja a Bosozoku hangulatát. A cápaorr, a szélesítések a szegecsekkel, az előre kiszerelt hűtő, a spoilerek, a hatalmas felnyúló kipufogó és a lila szín az ezüst mintával mind-mind úgy vannak összedolgozva, hogy egy egységet alkossanak. Úgy túlburjánzó, hogy hihető. Az alap leginkább egy C110-es Skyline-hoz hasonlít.A beltér szintén lila és nem túlbonyolított. Ebből van kialakítva a kipufogó, az oldalsó taposó és az első spoiler is. A hűtő az alváz szürke részéből ered. Az első lámpák a hűtőrács helyével a szélvédő műanyagából lett előre vezetve. A kerekek a szokásosnál kisebbek, ilyet eddig csak a Go Kart, és a '62-es Mustang alatt láttam. Biztosan van még olyan aminél használják, csak ritkán.

Összességében egy jól sikerült, stílusos kisautó. Sosem építenék és sosem vennék ilyet 1:1-ben, de kell, hogy változatos legyen az autós kultúra.

Őrült szín...
...brutális szélesítés...
...égbe meredő kipufogó...
...cápaorr és külső hűtő. Vérbeli Bosozoku.
C110-zel. Észre lehet venni a hasonlóságot
Az egyik szép a másik érdekes.
Színre és mintára megegyezőt mintáztak.

Elcserélném - ELKELT

Ez alkalommal öt új tétel kerül a használtautó-kereskedésbe. Mint mindig, a csere és az eladás is érdekel. Képek - szokás szerint a Használtautó-Kereskedésben!

ELKELT MB-34 Dodge Challenger
A „Toyman” dragster verzió. Doboz nélkül, de sajnos a szélvédője repedt. Amúgy tökéletes.

ELKELT SIKU 1439 Audi A4 Avant
Tökéletes állapotban, bontatlan, tökéletes blisterben.
Tökéletes állapotban, bontatlan, tökéletes blisterben.

ELKELT Hot Wheels Speed Racer GRX
Tökéletes állapotban, bontatlan, tökéletes blisterben.

ELKELT MB-36 '78 Dodge Monaco Police
Tökéletes állapotban, bontatlan, tökéletes blisterben.

2012/05/27

Matchbox MB-32 Excavator

Mióta felnőtt fejjel elkezdtem gyűjtögetni a Matchboxokat, már számtalanszor elhatároztam, hogy begyűjtöm újra a gyerekkori példányokat. Szerintem ezzel nem csak én vagyok így, általában ezzel szokott elindulni az ember a lejtőn. Nálam ez a folyamat elég döcögősen halad, apránként csorognak a gyűjteményembe a régi kedvencek, de ez főként rajtam múlik, nem voltak azok igazán extra darabok. Az egyik ilyen gyerekkoromban is meglévő, ám mára már eltűnt Matchbox markolóm, ami egyszerűen csak Excavator néven fut. Persze a rajongók ennek is kiderítették az eredetét, ugyanis Atlas Excavatorként fut a legtöbb internetes adatbázisban. Elég sokáig megmaradt a Matchbox kínálatában, 1981-ben kezdték forgalmazni, és még 2000-ben is a kínálat részét képezte, de utoljára egy 2003-as, ötös pakkban bukkan fel. A többféle változatból nekem a legkommerszebb, vagyis az 1982-től egészen 1991-ig változatlan, sárga/fekete alapkivitel volt, vagyis már van meg megint. Kivitelezését tekintve szerintem teljesen rendben van, a kidolgozása minden fontos részletre kiterjed, némi hiányossággal egyetemben. Ez a hiány a beltérben érhető tetten, a felépítmény műanyag aljából szerintem egy ülésre azért még futhatta volna, az üvegezés hiánya pedig megszokott a cég hasonló modelljeinél. Eme elenyésző hiányosságot azonban kárpótolja a mozgásra képes alkatrészek. A felépítmény körbe forgatható, természetesen a gém is fel-le mozog, amiként a végén található kanál. A gém sem szűkölködik a részletekben, ám már gyerekként is zavart, hogy a közel kilencven fokos törés fix benne, ott nincs benne csukló. Ezt a kanál megfelelő korrigálásával lehet áthidalni rakodás során, de azért mégiscsak úgy lenne az igazi, ha az ott is mozogna. Az alváz egy részletgazdag lánctalpat kapott, ami azonban csak dísz, ugyanis a munkagépünk négy apró kereken gurul. Kicsit illúzió romboló, de engem ez se anno, se most nem zavar. Összességében szerintem egy remek kis játékszer, örülök, hogy újra a gyűjteményem részét képezi.

 Rakodjunk egy kicsit
 A kanál helyzetét korrigálni kell a rakodás során, hogy az áru benne maradjon
 A lényeges alkatrészeket megtaláljuk rajta
 A gém törése fix
 A beltér teljesen üres
A lánctalp csak dísz

2012/05/22

Matchbox MB-61 Wreck Truck

Talán a gyerekkoromban kapott Matchbox GMC Wrecker által kedveltem meg az autómentő járgányokat, ami mára kezd rajtam kicsit elhatalmasodni. Ennek okán néha beesik a GMC-n kívül is egy-két (kis)autómentő. Ezek közé tartozik az 1978-ban  a Matchbox által kreált, egyszerűen csak Wreck Truck névre keresztelt, természetesen még csupafém játékautó. A névtelenség ellenére, sok adatbázisban elé biggyesztik a Ford márkanevet is, mivel erősen hasonlít a Ford A-sorozatú teherautójára. Az A sorozat hivatott kitölteni az űrt a Transit és a D sorozat között, vagyis teherbírásban a 3,5-7 tonnáig húzódó sávot. Költséghatékonysági alapon igyekeztek minél több alkatrészt átemelni a kisebb Transitból, ezért is fedezhető fel némi hasonlóság a két típus között. A konkrét mintául szolgáló alany pedig egy A04xx-es teherautó lehetett, vagyis a sorozat két tagjából a kisebbik teherbírású. Ami a Matchboxot illeti, az a kor színvonalához mérten precíz, részletgazdag kidolgozást jelent, egészen az apró részletekig. Ami nincs, az a visszapillantó tükrök és beltér. Utóbbit matt üvegezés fedi, az alapanyag meg gondolom belekerült a dupla, kihajtható gémekbe. Eme klassz kis verdát négy évig pörgették csak az 1-75-ös sorban, így variáció sem sok van belőle, azok is inkább csak ablak vagy a gém színekben térnek el egymástól. Piros mellett igazából még sárga színben lelhető fel, ami Twin Pack-ban bukkant fel. Bevallom, tudatosan nem kerestem magamnak ebből a Matchboxból, mert valahogyan nem fogott meg, egészen addig, amíg az alábbi, szintén Twin Packból származó darab nem vetődött elém. Egészen máshogyan fest egy kis felirattal az oldalán, így a kissé kopottas, de csak egy pár százasba kerülő vontatót nem tudtam otthagyni.

 Tagadhatatlanul egy Forddal van dolgunk
 Egész jól feldobják a feliratok
 Hátul is részletgazdag
 A szélvédő más funkciót is ellát
 Ilyen egy Ford A sorozatú vontató igaziban

2012/05/19

Matchboxon kívüliek: Hot Wheels - Ford F-100 Panel Delivery

A Ford F-100 Panel Delivery-ről a Matchbox értelmezés kapcsán olvashattatok bővebben, a Hot Wheels által megalkotott darabról pedig egy piros kapcsán volt már szó. Ebből kifolyólag már nem sok mondanivalóm maradt a konkrét kisautóról, csak annyit, hogy ez a változat 2001-ben került ki a Mattel kezei közül. A fényezését tekintve szerintem ez az egyik legszebb darab, amiről persze a fő témát adó motorgyártó cég logója tehet. A Harley-Davidson embléma fekete-narancs kombinációja már eleve egy jó párosítás, ami különösen jól mutat az ezüst alapszínen. Ráadásul a Ford és a Harley kapcsolata valós, az idők folyamán készült pár F szériás Ford kisteherautó kiadás a motorgyártó logójával ellátva, limitált kiadásként. Az évjáratból adódóan természetesen ez még nyitható motorháztetővel rendelkezik, de nem nagyon nyílik, elég rendesen beragadt. Sírva mondjuk nem fakadok tőle, igazából örülök is egy kicsit, hogy a most futó példányokról lehagyták ezt az extrát. Anélkül szépen összesimul a karosszéria, viszont olyat még nem tudtam venni, mert eddig csak borzalmas színösszeállításban készültek.

 Jó ötlet volt fekete háttérrel kiemelni a hűtőrács díszítését
 Csak két kis piros pacával mutatna jobban hátulról
Ízlésesen tálalt Harley-Davidson-os dekoráció

2012/05/15

Matchbox MB-20 Superfast 2005 - Porsche 911 Turbo

Az első, turbóval felszerelt vízhűtéses blokkot tartalmazó Porsche 911-est mintázó Matchboxok közül egyet már mutattam nektek. Talán nem volt túl szerencsés az ötvenéves évfordulós pecséttel ellátott kivitellel kezdenem a sort - premiermodell ide vagy oda -, hiszen annál csak szebbek jöhetnek. A köztes darabokat átugorva, egyből az egyik csúcskivitelt, vagyis egy 2005-ös Superfastot mutatok most nektek. Kiemelt modell létére igazából csak a fényszórók, a hatalmas légbeömlők és az emblémák kifestése emelhető ki, ami szerintem még beleférne egy 1-75-ös darabnál is. Persze ez mit sem von le szépségéből, a kevesebb néha több is tud lenni. Ami azonban igazán feldobja a piros és a fekete kontrasztját, azok Superfast kerekek. Szerintem nagyon jól megy a kis Porschéhoz ez a peres gumis krómfelni, teljesen helyén valónak érzem.

 Nem nagyon tud többet, mint amit egy 1-75-nek kéne alapból
 Szerintem nagyon jól mutat alatta ez a peresebb és krómozott Superfast kerék
 Hangsúlyozzuk azt, hogy turbós
Van neki doboza is

2012/05/12

Matchboxon kívüliek – Movie cars: Hot Wheels 2010 New Models #25 - Ghostbusters ECTO-1


Áldassék a Hot Wheels neve, hogy pár éve felvették azt a jó szokást, hogy minden évben újabb és újabb, legendás filmes autóval rukkolnak elő a mainline-ban! A „pár éve” az előző mondatomban azt jelenti, hogy lövésem sincs, hogy mióta csinálják ezt hivatalosan, nevesítve a járgányt és kötve a filmhez. A 2009-es Plymuth Fury-t én már ebbe a filmesautó vonulatba sorolom – holott ugye hivatalosan ez nem Christine, hanem „csak” egy 1957-es Plymouth Fury, egészen Christine közeli festéssel és attól is tekintsünk el elegánsan, hogy ez pont egy Treasure Hunts. Még az is lehet, hogy pont a mai szeánszunk tárgya – szeánsz, ééééérteeed? – az első licenciával megtámogatott ilyen filmmobil. No, így vagy úgy, ez a törekvés azért remek dolog, mert ezek az autók vagy egyáltalán nem léteztek korábban háromhüvelykes dimenziókban, vagy ha igen, akkor nagyon kis szériában készültek és már eleve csillagászati áron dobták őket piacra – mondanom sem kell, hogy az áruk azóta csak felfelé kúszott. A Hot Wheels úgy „jóárasította” ezeket, hogy sikerült – legalábbis eddig – megtalálni az arany középutat a gyerekjáték és a rajongói féltett kincs közt. Remek példa erre a Vissza a Jövőbe, DMC-12 időgépe! Alaphelyzetben remek játékszer, de ha valaki olyan ügyes, mint Andrew0807 kolléga, akkor ilyesmit képes belőle kihozni. E post alanya azonban egy évvel korábbi kiadás és legalább olyan jó!

Szellemirtók
1984-et írunk és javában tombol a VHS korszak. Szerintem akkoriban nagyjából mindenkinek ott figyelt a gyűjteményében – már akinek volt ilyen technológiai vívmánya, ha jól emlékszem, akkor nekünk nagyjából pont ekkoriban lett ilyen ketyerénk – a Ghostbusters egy agyonmásolt kópiája, jó eséllyel német szinkronnal és fahangú alámondással, amibe behallatszott, amikor a kutya ugatott, a gyerek sírt, a szomszéd meg feljelentést gépelt a munkahelyéről hazalopott Erika táskagépen. A Bill Murray, Dan Aykroyd, Sigourney Weaver, Harold Ramis, Rick Moranis fémjelezte tudománytalan-fantasztikus vígjáték igazi telitalálat, mert iszonyú profi módon nem veszi magát komolyan. A film óriási siker, a 32 millió dollárba kerülő produkció már a bemutatásának első hetében 13,6 milliót hoz vissza Amerikában és amikor ott lekerül a vászonról 1985 októberében, csak az amerikai mozibevétel 238,6 millió felett jár. Hol van aztán még ehhez a világ többi részén generált bevétel, meg a mörcsöndájzing? Ez utóbbi sem lehet kis összeg, hiszen a kis szellemfigurával bármit el lehet adni, egészen jó számítógépes játékfeldolgozás készül belőle, szóval óriás kasza lehet, de amiért 1984-ben bármelyikünk gondolkodás nélkül felajánlotta volna az egyik veséjét, az egy ECTO-1 modellautó.

Rajongói klipp mindkét Ghostbusters film jeleneteiből vágva, Ray Parker Jr. zenéje alá. Figyeljük meg ECTO-1-et akcióban!

ECTO-1
A Szellemirtók szolgálati gépjárműve egy 1959-es Cadillac mentőautóból lett átfaragva, melyet a Miller-Meteor épített. Már jó régen tisztáztuk, hogy az olyan spéci felépítmények előállítása, mint a betegszállító, vagy éppen pompakocsi, kivétel nélkül a felépítmény építő cégek feladata, mert a nagy autógyárak nem elég rugalmasak a megrendelő igényeinek kielégítéséhez, nekik ez túl kis falat ahhoz, hogy a gyártósorra tegyenek ilyesmit. A Miller-Meteor itt jön képbe. Az 1956-1979 közt regnáló cég akkoriban a felépítményt gyártók között a középmezőnybe tartozott. 59-ben 2100 autót szállított a Cadillac a felépítménygyártóknak, szóval tudva azt, hogy nem ők állították elő a legtöbb ilyen autót – hanem nevezetesen az Eureka nevű cég – az 59-es Miller-Meteorok már eleve ritka madárnak számítanak. Innentől valahol érthető, hogy a mentő- és pompakocsi gyűjtők – merthogy ilyenek is vannak ám – legszívesebben kilövési engedélyt bocsátanának ki azokra, akik ECTO-1 hasonmásokat építenek ezekből az autókból. (Az meg az érem ellenkező oldala, hogy a Ghostbusters, meg az ECTO-1 nélkül ezeket a verdákat már kivétel nélkül, rég elnyelték volna az Egyesült Államok roncstelepei, mint ahogy valószínűleg a zömükkel ezt is tették.)

Miller-Meteor katalógus a tárgyévből. A zöld-arany színkombináció nem fantáziarajz. A kisebb amerikai településeken nem feltétlenül volt pénz külön mentőautót és halottszállítót fenntartani, ezért nem volt ritka, hogy ezt a feladatot ugyanaz a jármű látta el, amihez valamilyen semleges színt választottak, például bordót.

Mit lehet erről az autóról elmondani? 6,3 literes V8-as hajtja, ami 320 lóerőre elég, ami nem hangzik rosszul, de ez a kombi-csatahajó, több mint 3 tonnás tömegét megmozgatandó inkább cirkálásra jó, mintsem gyorsulási versenyzésre. Viszont légrugózása volt, ami kifejezetten jó dolog, ha valaki aki éppen a mentő hátuljában utazik fekve, nincs túl jól. Persze ez is az amerikai nagyautós ringatódzásra volt hangolva – elég csak a fentebb látható Ghostbusters klipet megnézni, hogy gyors kanyarnál mit művel a gép. Arról már ne is beszéljünk, hogy ez a dög mekkora! Tényleg ne beszéljünk, inkább nézzük meg a Fifth Gear-nek egy ECTO-1 replikáról szóló részét!

A brit 5th Gear egy epizódja tárgyal egy ECTO-1 replikát. Kifejezetten hű, nem?

Arany középút
Mint a bevezetőben arról már beszéltem, szerintem a Hot Wheels azért remek, mert ezekkel a filmes autókkal az arany középúton jár. Persze, az eredetinek fehérfalú abroncsai voltak, meg rengeteg színes mindenféle a tetején, meg bizonyosan millió apró részletet lehetne mondani még, amivel a Hot Wheels és a filmben látható autó eltér – különösen, hogy a film második részében ECTO-1 is változik, még több bizgentyűt, meg teljesítményfokozó matricát kap. Viszont ez dedikáltan játékszer és nem gyűjtői darab, ami megköti a gyártó kezét, illetve az 1 dollár (körüli) ár is szab határokat. Ugyanakkor még az is belefér, hogy a beltér ne legyen elnagyolt, hanem ott legyen a szellemírtászati felszerelés, meg a műszerfal is kapjon extrákat. Persze ez is feljavítható utólag, de maga az alapdarab sem utolsó, sőt! Érdekes, hogy a Hot Wheels ezeken az alapokon 2011-ben kihoz egy 6530 darabos, speciális kiadást, ami a kerekeiben és a részletesebb festésében tér el ettől, de őszintén szólva az nem tetszik, mert a színezés több helyen is pontatlan, amihez képest én inkább maradnék a szerényebb darabnál. Szerintem zseniális, filmrajongóknak kihagyhatatlan darab, csak hát ugye két évvel ezelőtt lehetett ilyet túrni a hipermarketekben, ma már ezek sem olcsóak az internetes piactereken.

 Azt hiszem ezzel a holmival bárki az iskolaudvar császára lehetett volna a nyolcvanas években!
 Játékszer kategóriában, 1:6x méretarányban és az 1 dollár körüli árban egyáltalán nem rossz! Sőt!
 Az eredetihez híven nem szimmetrikus a két oldala.
 Bőven lenne még hely rajta festéknek.
 Még a nemrég itt szerepelt 1963-as Matchbox Caddy mentőhöz képest is óriási, pedig az sem kicsi.
A tetőn lévő holmi könnyedén eltávolítható, ami szándékos, mert így még jobb a betekintés a beltérben lévő cumóra, amihez jókora tetőablakot is implementált a gyártó. Remek munka!

2012/05/08

Matchboxon kívüliek: Hot Wheels - Hare Splitter

Ritkán kerül a kezeim közé régi Hot Wheels kisautó, de akkor mindig meglepődöm, hogy mennyire más volt akkor és most most egy játékautó. Hasonlóan a régi Superfast Matchboxokhoz, az akkor még konkurens Mattel is csupafém kisautókat készített, ráadásul némelyiket számos extrával felvértezve. Többek között ilyen a Hare Splitter névre keresztelt, de valójában egy első generációs Volkswagen Golfot takaró szépségük is. A tudnivalókat Rájen kolléga már anno leírta egy fehér darab kapcsán. Sok mindent az ott leírtakhoz nem tudok hozzáfűzni, így ajánlott a linkre kattintani. Számomra hihetetlen, hogy ilyen kaliberű kisautók kerültek ki anno a Hot Wheels kezei közül, egyszerűen zseniális! Kicsit más dimenzió, mint a Matchbox egyes Golfja.

 Vaskos fém az eleje
 A látvány magáért beszél
 Még a tanksapka ötágú formája is kivehető
 A valódi kerék nagyot dob a látványon
 Szépen kidolgozták a motorteret is

2012/05/05

Matchbox MB-20 Volvo Container Truck – Supersave Drugstores


Több mint egy éve nem járt nálunk Volvo Container Truck, pedig halmozom a típust, úgyhogy amikor rendezkedés közben a kezembe került ez a verzió, nem raktam vissza a dobozba, hanem közöltem vele, hogy túsz ő most bizony jön velem a blogra.

Mivel bőséggel szerepelt nálunk korábban – tessék csak visszalépegetni a fenti linkről! – bátran hanyagolhatom a tőlünk ilyenkor megszokott ismertetőket. A Bamca.org szerint a Supersave Drugstore verzió egy brit „promó”, ami úgy Code 1, mint ahogy az Unic változat is ország és elárusítóhely exkluzív volt. Túrtam kicsit a netet, de nem találtam meg a céget, az is lehet, hogy már régen megszűnt, vagy beleolvadt valami más láncba, ami annak a fényében, hogy a Bamca.org 1987-re keltezi ezt a kiadást, egyáltalán nem elképzelhetetlen. Így vagy úgy, teljesen jól hozza egy olcsó szupermarket hálózat teherautójának hangulatát, szerintem kitűnő.

Mint az jól látható, NRFB és nem is óhajtom molesztálni ebbéli állapotában. Ezért a bontatlan csomagról készült kép mellé elhelyeztem pár olyat, melyek korábban már itt szereplő MB-20 Volvo Container Truck verziókról készültek és az összes olyan részletét megmutatják, melyet a doboz eltakar.

 Matchbox MB-20 Volvo Container Truck – Supersave Drugstores, NRFB.
 Nózik. Tulajdonképpen nekem nem fáj, hogy nincs belterük.
 Ettől lesz jó játékszer. Bele lehet tenni mindenfélét és el lehet szállítani azt a szőnyeg egyik sarkából a másikig.
 A plató alatt a légfék- és az üzemanyag tartályai nagyon jópofa részletek.