Nem vagyok híve sem a Hot Wheels sem a Matchbox körében a fantáziaautóknak, de vannak olyan esetek amikor egy-egy autó már olyan régi, hogy hozzá tartozik a modellgyártó portfóliójához. Ez most nem egy olyan autó. Ez az autó vadonatúj! DE! Olyan, ami "állatorvosi lóként" megtestesít egy tuning stílust, a Bosozokut.
Mi is az a Bosozoku?
Nem tervezem koptatni a klaviatúrát. Biker_Kolee már megtette helyettem a Jajj,de csúnya blogon, igen magas színvonalon.
A Bosozoku egy japán szubkultúra, mely az 1950-es évekig vezethető vissza, amikor is a második világháborút követően a japán autó-, és motoripar épp virágzani kezdett. Elsősorban motorosoknak köszönhető eme stílus, leginkább olyan átalakításokkal sokkolták az átlag japán járókelőket, amelyek –mily’ meglepő- nem voltak engedélyezettek. Ilyen például a hangos kipufogó, a spoilerezés, és a KRESZ-t sem igazán kedvelték. Előszeretettel motoroztak sisak nélkül, cikáztak a sávok között, ezzel veszélyhelyzetet kialakítva, a piros lámpát is zöldnek látták, és a rendőri összetűzésektől sem riadtak vissza. Fakardokkal, fémcsövekkel, baseball ütőkkel és akár Molotov-koktélokkal is szembementek a rend szigorú őreinek.
Folytatás: ITT
Tehát egy olyan irányzat, amit egy 11 évvel ezelőtti film és az azt követő öt hozta előtérbe. Ennek ellenére Európában nem olyan régóta ismert. Nem mintha ma népszerűbb lenne az öreg kontinensen. Néha felmerül bennem, hogy Japánt is egy külön kontinensként kellene jellemezni, hiszen annyira egy másfajta világ, más kultúra, hogy az egy európai vagy bármilyen más ember számára felfoghatatlan. A Japánokat nem megérteni kell, hanem elfogadni.
Miniatűr stílus
A Hot Wheels, mint az az elmúlt években is tapasztaljuk, egyre nagyobb figyelmet fordít Japán felé. Tavalyelőtt megkaptuk a Skyline R34-et, az Infiniti G37-et és a 370Z-t. Tavaly pedig a Honda S2000 és a két klasszikus Skyline, a KPGC10 és a C110 került be a kínálatba. Idén ez folytatódni látszik, amit a Mazda RX-7 is képvisel, valamint a mai poszt alanya a Mad Manga.
Az autó tökéletesen visszaadja a Bosozoku hangulatát. A cápaorr, a szélesítések a szegecsekkel, az előre kiszerelt hűtő, a spoilerek, a hatalmas felnyúló kipufogó és a lila szín az ezüst mintával mind-mind úgy vannak összedolgozva, hogy egy egységet alkossanak. Úgy túlburjánzó, hogy hihető. Az alap leginkább egy C110-es Skyline-hoz hasonlít.A beltér szintén lila és nem túlbonyolított. Ebből van kialakítva a kipufogó, az oldalsó taposó és az első spoiler is. A hűtő az alváz szürke részéből ered. Az első lámpák a hűtőrács helyével a szélvédő műanyagából lett előre vezetve. A kerekek a szokásosnál kisebbek, ilyet eddig csak a Go Kart, és a '62-es Mustang alatt láttam. Biztosan van még olyan aminél használják, csak ritkán.
Összességében egy jól sikerült, stílusos kisautó. Sosem építenék és sosem vennék ilyet 1:1-ben, de kell, hogy változatos legyen az autós kultúra.
Őrült szín...
...brutális szélesítés...
...égbe meredő kipufogó...
...cápaorr és külső hűtő. Vérbeli Bosozoku.
C110-zel. Észre lehet venni a hasonlóságot
Az egyik szép a másik érdekes.
2 megjegyzés:
Gondolom a magasra kivezetett kipufogók a motorkerékpárokra való utalás miatt találták ki a stílus kedvelői.
Ez tetszik, ha látok ilyet megveszem. Amúgy nem vagyok nagyon oda a japán szubkultúrákért (manga, egyebek, és még a használt-bugyi-szagolgatás is távol áll tőlem), de ez a kocsi tetszik. Amúgy ilyesfajta "Bosozoku" szerű figurák a Fekete eső c. filmben is felbukkantak már anno.
Megjegyzés küldése