Egyáltalán nem bánom, hogy a Matchboxnál hétköznapi autók jelennek meg, valahogy mindig is közelebb álltak a szívemhez, mint mondjuk az elérhetetlen és megszerezhetetlen szuper-sportkocsik. Az elektromos autókkal szemben meg annyira nincsenek skrupulusaim, hogy ez pont a „kéne – csak kifizetni ne kéne” nálam. Na, nem a szépsége miatt.
Levél
Mielőtt
2020-ban a Tesla Model 3 megelőzte volna, a Leaf volt a legnagyobb
számban értékesített elektromos autó a világon. A második
generációt 2017 októberében dobják piacra és mikor e sorokat
írom 2023-ban, a Nissan változatlanul kínálja. Ezért
típusismertető
ügyben fogyasztható a gyártó hivatalos oldala, de még inkább
ajánlanám figyelmetekbe a
nagyon alapos tesztet a Villanyautosok.hu-n – már csak azért
is, mert az ott látható autó pont olyan színű, mint a Matchbox.
Ami engem illet, szolgáltatásait tekintve a Leaf-et – az előző generációt is – vonzó járműnek találom a kínált szolgáltatásai miatt, de közel sem a megjelenése okán. A második generáció ezen a fronton sokat javult, de nem merném ráfogni, hogy szép.
Fehér és bordó
A
helyzet az, hogy ez is egy exkluzív, (majdnem csak) erre a csomagra
jellemző verziója a Matchboxnak. Eredetileg 2018-ban, kevéssel az
eredeti premierje után debütál, MB-91-ként, gyöngyházfehér
színben. 2021-ben egy szintén elektromos- és hibridautó
tematikájú 5-ös csomagba kerül ugyanilyen fényezéssel – az
alvázon lévő kódokat mint változatokat én elmebajnak tekintem,
ezennel hivatalosan bejelentem, hogy ignorálni is fogom a jövőben
még megemlítés szintjén is. 2022-ben ebben, a postban tárgyalt
5-ös csomagban debütál, olyan kéttónusú, vörös-fekete
fényezésben, mint amilyenben az eredeti autó is rendelhető.
(Utánanéztem, a katalógus „vörös+feketének” hívja, a
fényezés gyári kódja XDS.) Tavaly egy 12-es csomagba is bekerül
ebben a színben, de ugyanaz a pakk a már fentebb említett fehér
változattal is előfordul.
Megint dicsérni fogom a Mattelt: Tisztességes munkát végeztek! Az eredetivel megegyező, kéttónusú fényezést pont annyira nagyra értékelem, mint a sok, festékkel kiemelt részletet az orrán-hátulján. A hatküllős kerekek emlékeztetnek az eredeti jármű ötküllős felnijeire, szóval ez is tetszik.
Az ablakok fényezése viszont annyira sötétre sikeredett, hogy teljesen elfedi a belteret. Még az a gyanú is felhorgadt bennem, hogy kispórolták ezt az alkatrészt. Tényleg nagy fényerejű LED-es zseblámpával átvilágítva derült ki, hogy szó sincs erről, ott van az a helyén – csak éppen nem látszik. Egyes fehér verziók oldalsó ablakain – az övvonal feletti alkatrész egyetlen darab műanyagból van, ez magyarázza a kéttónusú fényezések előnyben részesítését a Matchboxon – sokkal jobban átlátni. Igazából mióta az ehhez hasonló, „ugyanabból a darabból van a tető és a szélvédők” megoldások léteznek – ha jól emlékszem a 914-es Porsche volt az első fecske –, azóta ismert a jelenség.
Nem találom szépnek a Nissan Leaf ezt a generációját sem, de mint városon belüli, vagy a szomszéd városba átvivő és onnan rátöltés nélkül vissza is hozó, teljes értékű közlekedési eszköz számomra kívánatos. Ezért a kisautó is tetszik.
A részletek kiemelve az elején, a kéttónusú fényezés pedig hűen követi az eredetit. Ebben a színben ebben a csomagban debütált.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése