Nyilván véletlen egybeesés de remekül bele lehet magyarázni ebbe az ötös csomagba, hogy a BMW i3 előtti tisztelgés is, hiszen 2022-ben nyugdíjazták a bajorok a típust – tisztára mint a verselemzés, „mire gondolt a költő”.
Vellanykrumpli
Emlékszem
amikor 2014-ben először láttam i3-at élőben, egészen elképedtem
azon, hogy milyen nagy átmérőjű (19-, vagy 20 hüvelyk), de
milyen keskeny kerekeken fut. Ha van valami, amire fokozottan igaz,
hogy „ha majomra volt pénz – mert mondjuk használt majom –,
akkor legyen banánra is”, akkor az pont ez az autó. Egy szett
guminak igencsak borsos az ára és szinte biztos, hogy legjobban
ellátott gumisnak is rendelnie kell. A helyzet az, hogy a
Villanyautosok.hu mindenre kiterjedő, alapos vásárlási útmutatót
jegyez az i3-ról, ami egyben kitűnő típusismertető is.
Innentől én ezt úgy ahogy van ellazsálhatom, de azért egy
megjegyzést hozzáfűznék: a Citroën Ami-ról leszedtem a
keresztvizet, hogy a vezető ajtaja előre nyílik, ami veszélyes.
Az i3 hátsó ajtajai is ilyenek, de van egy nagyon fontos különbség:
Az első ajtók rájuk záródnak, ergo a menetszél nem tudja
kifeszegetni őket, ha rosszul vannak becsukva, mi több nem is lehet
rosszul becsukni őket, mert akkor az első ajtókat egyáltalán nem
lehet bezárni.
Igazából a forma maga tetszik, de én úgy vagyok bekötve, hogy nekem az Audi A2 is tetszett, de a végső verdiktem, hogy ez a városi kisautó „nem kéne”. Egyrészt a majom-banán reláció miatt: Ez egy prémium márka terméke, minden prémium árban van hozzá, ha kér valamit – a szerviz is. Másrészt két személynél többnek egyáltalán nem praktikus, ovi-isi cirkálónak meg nagyon nem – a gyerekülésbe bekötés rituáléjának okán.
Fekete-fehér-piros
A
Matchboxnál 2017-ben debütál a típus mint MB-05, feketében.
Ránézésre pont ugyanolyan mint ez, ami a 2022-es 5-ös pakkból
származik. Az eltérés köztük az alvázon lévő kódban van, ami
miatt vannak akik eltérő változatként tartják számon a kettőt,
amit én azért már beteg dolognak gondolok. 2018-ban
ki-gyöngyházfehéredik és MB-13 lesz belőle. 2021-ben egy MBX EV
& Hybrid nevű ötös pakkba kerül – nagyon hasonló ehhez a
csomaghoz – de ez is tekinthető verziónak az eltérő kódok
miatt az alvázon. 2022-ben egy piros verziója is megjelenik, egy
szintén elektromos-hibrid tematikájú 12-es csomagban.
A Matchbox értelmezés nekem tetszik, ez az a szint amit a márkától elvárok 2023-ban. Az eredeti autó, opcionális húszhüvelykes felnijeihez hasonlít ez a kerék, amit alápasszintottak. Nem elhanyagolható eltérés, hogy az öt dupla küllővel bír, ez meg pont kétszer annyiból. Az MBX nem vacakolt holmi keskeny kerekekkel, ezek maradtak ugyanolyan szélesek mint számos más kisautó alatt – persze ez egyáltalán nem feltűnő. Szóval a hasonlóság az inkább erős ködben, éjszaka, messziről van meg.
Az külön tetszik, hogy nem fukarkodtak a festékkel, a fekete és fehér verziókon megvan a kék csík az ajtók alatt, mint az eredetin, míg a pirosról hiányzik, pont úgy, mint ahogy ennél a színnél az eredetin. Elől-hátul szintén részletes fényezést kapott.
Nyilván
egy megosztó autó – eleve ugye elektromos –, de ha tetszik az
eredeti, akkor a Matchbox értelmezés jó vétel, egészen hűen
hozza az eredetit.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése