A Chrysler nem hagyhatta szó nélkül az
ötödik generációs Mustang által elindított irányvonalat, amihez a pár év pihenő után visszatérő - szintén ötödik szériás -
Camaro is csatlakozott. A Ford 2005-ben már árulta a klasszikus formákat magán tudó kategóriateremtő
pony car-ját, a General Motors viszont 2006-ban még csak egy koncepcióautót tudott felmutatni a Chevrolet Camaro-ból. A Chryslernél mindezt nem nézhették tétlenül, válaszként elővették a Dodge egyik legendássá vált típusnevét, a
Challenger-t, amiből 2007-re össze is hoztak egy prototípust. Az alapokat a már jól bevált LX platformjuk adta, amin eddig a
Chrysler 300C, a
Dodge Magnum és a jelenlegi
Dodge Charger osztozkodik. Utóbbi névhez egy, azt nem teljesen kiérdemlő autót fabrikáltak, de jelen esetben nem tévedtek le a konkurencia által már jól kitaposott ösvényről. A jó alapnak köszönhetően 2008 második felében már beindult az autó tömeggyártása, amivel sikerült egy évvel beelőzni a Chevrolet-et. Háromféle felszereltségi szintben lehet megvásárolni, ami egyben a motorok teljesítményét is kategorizálja. Az alap, az SE kivitel, amiben egy 3,5 literes V6-os dolgozik, amihez különféle Rally csomagokat is lehet vásárolni, ami a különféle külső dekorációs elemeken kívül 18 colos kerekeket tartalmaz. Az ilyen csomagok is a 60-as és 70-es években váltak népszerűvé, sokszor inkább a dekorációra, mint sem egy tárcsafékre költötték el az emberek a pénzüket. A középső szintet R/T-re keresztelték, ami egy szintén a Challenger-el újra elővett név, a Road and Track szavak rövidítése, vagyis az autót egyaránt megállja a helyét az utcán és a versenypályán is. Ez a rövidítés mi másra, mint egy V8-as motorral párosított autóra kerülhet fel, ami jelen esetben 5,7 literes Hemi 372 paripával. Az igazi csúcsot viszont az SRT8-as kivitel képviseli, amiben egy 6,1 literes Hemi V8-as dübörög 425 lóerővel. Ennek tükrében a futómű keményebb és alacsonyabb, a megállásról pedig a Brembo-tól származó fékrendszer gondoskodik. A kerekek immáron 20 colosak, a világítás természetesen Xenon, az ülések fűtött bőr sportok amiből vígan kezelhetjük a hatsebességes váltó karját, feltéve, ha nem az ötfokozatú automata váltót választottuk.
A Matchbox-tól 2009-től érhető el az 1-75-ös sorozatban a Dodge Challanger SRT8-as kivitele mint MB-12. A népszerű Hemi Orange fényezést kapta, azt is mindjárt kétféle verzióban. Az egyik metál fényezésű - mint amilyen az enyém is -, a másik sima festést kapott. A 2010-es év új színt hozott, ami szép metálszürke lett. Emellett az MB-04-re változás és az SRT8 elhagyása érdemel említést. A
metálkék verzióért, ami egy 10-es pakk részeként jelent meg, tessék ellátogatni Rájen kollégához, ő birtokol belőle egy példányt. A Hot Wheels még a Matchbox előtt elkészítette saját adaptációját, ők
2008-ban adták ki az új Challenger-t mintázó modelljüket - egy évvel korábban a
Concept-et is megmintázták. A megvalósítás, a kerékválasztás teljesen rendben van a Matchbox esetében, azonban erősen függ az eleje a tamponozástól. Azok nélkül elég bután nézne ki, nem lennének hűtőrácsok, fényszórók. A konkurenciánál azonban mindezek "valódiak", a fényszórók a karosszériából vannak kialakítva, a hűtőrácsok pedig az alvázból. Az első spolier és a küszöbök mindkét modellen az alváz részei, azonban a kipufogók a Matchboxon fémből, míg a másikon műanyagból vannak. A Hot Wheels-ről hiányoznak a tükrök, valamint egy hátsó lámpafestés sokat dobna rajta -
az ideieken már van -, de például tetőablak mindkét modellen megtalálható. Összességében mindkét modell nagyon szépen sikerült, tetszetős darab, jobban nem is igen lehet őket összehasonlítani, hiszen a Hot Wheels hozzátette a maga egyediségét, ami a képeken jól látszik.
Az első változata ez a narancs, aminek volt nem metál festésű variációja is
A kipufogó festéséről sem feledkeztek meg, ami jelen esetben a fém karosszéria része
Az idei változat színével sem lőttek mellé
Hangsúlyosabb lett a hátsó lámpa és már forgalomba is helyezték
Nem csak a rendszám, a lámpa tamponozása is megváltozott, ...
... ami elöl változatlan maradt
Challenger a Hot Wheels értelmezésében
A nagyobb hátsó kereket már megszokhattuk a gyártótól
Már innen is látszik, hogy merőben más koncepciót követnek
A maga nemében mindkettő nagyon szép, a Hot Wheels pár aprósággal még jobb is lehetne
A motorház domborításai is egyeznek, a Matchbox-ról hiányzik a rá jellemző festés
Hátulról nagyon hiányzik a festés a zöld modellről
Egy vonalban van a fenekük, ...
... amiként az orruk is
Matchbox MB-12 Dodge Challenger SRT8
Matchbox MB-04 Dodge Challenger
Hot Wheels '08 Dodge Challenger SRT8
Ilyen volt a koncepcióautó
Ilyen a végleges, a kereskedőktől megvásárolható autó
Konkrétan egy SRT8 változat