Oldalak

2023/01/23

Matchbox Star Car Sunshine Cab #804 Ford LTD Taxi

Teljes lett a Ford LTD taxi sorom, a valaha gyártott négy verzióból* megkerült az eddig hiányzó is!

Sunshine Cab
A Star Car sorozat tévéfilmes, illetve tévésorozatos autókról szólt. A post tárgya az 1978 és 1983 közt futó, Taxi című helyzetkomikumra építő vígjátéksorozatra (szituációs komédia, situation comedy azaz SitCom, csak hogy a közszolgálati jellegnek is áldozzunk) épít. Ez valamikor futott nálunk is, de azt már nem tudnám megmondani, hogy melyik csatornán és mikor, de arra világosan emlékszem, hogy sokat láttam belőle és szerettem. Igazándiból a Sunshine Cab hétköznapjait feldolgozó sorozatban az autók még csak statiszta szerepet is ritkán kaptak. Amúgy a New Yorkba helyezett történetben a korszakra és a helyszínre jellemzően helyesen Checkerekből állt a flotta. Nem véletlen, hogy a Checkerről szóló posthoz is a sorozat főcímét használtam anno.

Szinte anakronizmus
Ismét áldozzunk a közszolgálatiság oltárán: A Ford LTD-t összefüggésbe hozni a fikcionális Sunshine Cab taxivállalattal majdnem időbeli ellentmondás. A sorozat 1978-ig futott, a Matchbox 1998-ban jelenik meg, másodikként a négy taxi LTD közül. Az a Ford LTD generáció, amit a Matchbox megmintázott, pont 1978-ban jelenik meg, úgyhogy ha nem is lehetetlen, de nagyon necces lett volna hogy bekerüljön a szériába. Ehhez biztosan kellett volna a Ford segítsége ha így akarták volna promótálni az új LTD-t, de a Taxi sorozat nem egy Hazárd Megye Lordjai volt, nyilván fel sem merült. Checkere meg még nem volt a Matchboxnak, az csak 2004-ben jelenik majd meg. A magyarázat nyilvánvaló, ez volt az egyetlen olyan járműve a cégnek, ami az Egyesült Államokban, mint taxi elképzelhető volt, a Paramount Television-nek meg nagyjából mindegy volt, boldogan odaadta a licencet. Egy már húsz éve kifutott szériával kapcsolatban az ilyesmi talált pénz.

 
Az autók nagyon mellékes, statisztaszerepet töltenek csak be a sorozatban és azok is nagyon lepusztult Checkerek voltak.

Persze mindez semmit nem von le az apróság élvezeti értékéből! A személyes tapasztalatom az, hogy a mi földrajzi koordinátáinkon ez a változat a legnehezebben elérhető. Hónapokig vadásztam rá eredménytelenül, majd az USÁ-ból megvásároltam az eBay-en – mint később kiderült, egy félreértésnek köszönhetően rögtön – két darabot, ami igen jutányos árat jelent. Amerikából kisautót vásárolni csak akkor érdemes, ha valaki azt személyesen hozza el, mert a postázás nagyon drága, hozzá a sérülés- és lopásveszély magas, valamint ÁFÁ-t és vámot kell fizetni. (Anno A Kéz megoldotta ezt is, amikor az amerikai V8 olcsó beszerzésének és fenntartásának a problémáját: „Ki kell menni, meg kell venni, ott kell maradni!”) Hónapokat vártam arra, hogy ideérjenek és pár nappal azelőtt, hogy az, akinél tanyáztak, bejelentette hogy jön hozzánk, felbukkant egy példány nagyon jutányos áron az egyik hazai börzén. Szóval most van három, amiből a leglepukkantabb dobozút bontottam ki. Slusszpoén, hogy persze az van a legszebb állapotban, amit itthon vettem. Úgyhogy majd egyszer áruba bocsátom a feleslegessé vált példányt.

Mint azt fentebb már említettem és mint a mellékelt ábra mutatja, ez nem az 1-75 szériában, hanem egy speciális kiadásban jelent meg. Ha jól számolok, a Star Car Collectionból nekem ez pont a második kisautóm, nem éppen egy gyakori széria mifelénk. Amúgy összesen négy „évada” volt, jellemzően olyan címek járműveivel, amik nálunk kevésbé ismertek. Ha pedig igen, akkor valahogy a jármű lett kevésbé vonzó. Például Kinght Rider K.I.T.T. is van ilyen, de olyan, hogy meg sem merem mutatni.

Ugyanazt tudom róla mondani, amit a korábbi verzióiról is – melyeket megtaláltok a Bubba-Gump ráklistában: Teljesen jó, hiteles, egyedül a rendőrségi verzióval megegyező beltér vicces kicsit a kalaptartón látható kiegészítő fények miatt, de az meg alig látszik.

*Már ami a normál, kereskedelmi forgalomban kapható LTD taxikat illeti. Léteznek mesés Code 2 / klubmodellek, gyakorlatilag elérhetetlenek.

A "fémes krómacél vad mámora".

Mit sem von le az élvezeti értékéből mint taxi, hogy a sorozatban nem szerepel(hetett) Ford LTD. Szélességjelzők festékkel kiemelve!

Volt egy része a sorozatnak, aminek a "804-es kocsi emlékei" a címe, szóval az, hogy ez a 804-es sorszámú, az egyfajta belsős poén azoknak akik ismerik a szériát.

Hiányzik nekem a szabadjelző hátsó oldaláról a felirat - ha már a hátsó lámpák is kaptak kiemelést. Ha nagyon figyelünk, akkor kivehető a rendőrségi belteret lebuktató fények a kalaptartón.

Doboz. Nem állom meg, azért kötözködöm egy sort: Ez az embléma, ami a dobozon és az autón is van, a sorozat logója.

A sorozatban a vállalat neve "Sunshine Cab Company" volt és az autókon ilyen félkör alakú logó volt, szóval ilyennek kéne lenni az LTD-n is.

Blister. Maradt is NRFB, nem ezt bontottam ki.

A kártya hátulja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése