Teljes lett a Ford LTD taxi sorom, a valaha gyártott négy verzióból* megkerült az eddig hiányzó is!
Sunshine Cab
A
Star Car sorozat tévéfilmes, illetve tévésorozatos autókról
szólt. A post tárgya az 1978 és 1983 közt futó, Taxi című
helyzetkomikumra építő vígjátéksorozatra (szituációs komédia,
situation comedy azaz SitCom, csak hogy a közszolgálati jellegnek
is áldozzunk) épít. Ez valamikor futott nálunk is, de azt már
nem tudnám megmondani, hogy melyik csatornán és mikor, de arra
világosan emlékszem, hogy sokat láttam belőle és szerettem.
Igazándiból a Sunshine Cab hétköznapjait feldolgozó sorozatban
az autók még csak statiszta szerepet is ritkán kaptak. Amúgy a
New Yorkba helyezett történetben a
korszakra és a helyszínre jellemzően helyesen Checkerekből állt
a flotta. Nem véletlen, hogy a Checkerről szóló posthoz is a
sorozat főcímét használtam anno.
Szinte anakronizmus
Ismét
áldozzunk a közszolgálatiság oltárán: A Ford LTD-t
összefüggésbe hozni a fikcionális Sunshine Cab taxivállalattal
majdnem időbeli ellentmondás. A sorozat 1978-ig futott, a Matchbox
1998-ban jelenik meg, másodikként a négy taxi LTD közül. Az
a Ford LTD generáció, amit a Matchbox megmintázott, pont
1978-ban jelenik meg, úgyhogy ha nem is lehetetlen, de nagyon necces
lett volna hogy bekerüljön a szériába. Ehhez biztosan kellett
volna a Ford segítsége ha így akarták volna promótálni az új
LTD-t, de a Taxi sorozat nem egy Hazárd Megye Lordjai volt, nyilván
fel sem merült. Checkere meg még nem volt a Matchboxnak, az csak
2004-ben jelenik majd meg. A magyarázat nyilvánvaló, ez volt az
egyetlen olyan járműve a cégnek, ami az Egyesült Államokban,
mint taxi elképzelhető volt, a Paramount Television-nek meg
nagyjából mindegy volt, boldogan odaadta a licencet. Egy már húsz
éve kifutott szériával kapcsolatban az ilyesmi talált pénz.
Persze mindez semmit nem von le az apróság élvezeti értékéből! A személyes tapasztalatom az, hogy a mi földrajzi koordinátáinkon ez a változat a legnehezebben elérhető. Hónapokig vadásztam rá eredménytelenül, majd az USÁ-ból megvásároltam az eBay-en – mint később kiderült, egy félreértésnek köszönhetően rögtön – két darabot, ami igen jutányos árat jelent. Amerikából kisautót vásárolni csak akkor érdemes, ha valaki azt személyesen hozza el, mert a postázás nagyon drága, hozzá a sérülés- és lopásveszély magas, valamint ÁFÁ-t és vámot kell fizetni. (Anno A Kéz megoldotta ezt is, amikor az amerikai V8 olcsó beszerzésének és fenntartásának a problémáját: „Ki kell menni, meg kell venni, ott kell maradni!”) Hónapokat vártam arra, hogy ideérjenek és pár nappal azelőtt, hogy az, akinél tanyáztak, bejelentette hogy jön hozzánk, felbukkant egy példány nagyon jutányos áron az egyik hazai börzén. Szóval most van három, amiből a leglepukkantabb dobozút bontottam ki. Slusszpoén, hogy persze az van a legszebb állapotban, amit itthon vettem. Úgyhogy majd egyszer áruba bocsátom a feleslegessé vált példányt.
Mint azt fentebb már említettem és mint a mellékelt ábra mutatja, ez nem az 1-75 szériában, hanem egy speciális kiadásban jelent meg. Ha jól számolok, a Star Car Collectionból nekem ez pont a második kisautóm, nem éppen egy gyakori széria mifelénk. Amúgy összesen négy „évada” volt, jellemzően olyan címek járműveivel, amik nálunk kevésbé ismertek. Ha pedig igen, akkor valahogy a jármű lett kevésbé vonzó. Például Kinght Rider K.I.T.T. is van ilyen, de olyan, hogy meg sem merem mutatni.
Ugyanazt tudom róla mondani, amit a korábbi verzióiról is – melyeket megtaláltok a Bubba-Gump ráklistában: Teljesen jó, hiteles, egyedül a rendőrségi verzióval megegyező beltér vicces kicsit a kalaptartón látható kiegészítő fények miatt, de az meg alig látszik.
*Már ami a normál, kereskedelmi forgalomban kapható LTD taxikat illeti. Léteznek mesés Code 2 / klubmodellek, gyakorlatilag elérhetetlenek.
A sorozatban a vállalat neve "Sunshine Cab Company" volt és az autókon ilyen félkör alakú logó volt, szóval ilyennek kéne lenni az LTD-n is.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése