A Tomica sajnos nem az a tag, amit tönkre használunk a címkefelhőben, én lennék a legboldogabb, ha több jutna belőle, mert mindig rácsodálkozom a minőségére. Amit ebben a postban láthattok, az igazi különlegesség, mert – kicsi csalással – JDM és taxi is!
Korona Kényelem
Gondolnátok,
hogy a Toyota közel 23 évig gyártson egy személyautó egyetlen
generációját – nyilván ráncfelvarrásokkal? Az ilyesmi inkább
a volt Szovjetúnióra jellemző, nemde? Pedig pont ez történt.
1995-ben mutatták a Crown Comfort modellt, ami egy nyújtott
tengelytávú, közepes méretű szedán. Alapvetően a flottás
vásárlóknak, taxi és limuzinszolgáltatóknak szánták a japán
belpiacon, a Nissan Crew és Cedric modellek konkurenseként.
(Kép: Tumblr - Szégyellem, de elkutyultam a linket erre a zseniális képre, ha meglelem pótolom!)
Ennyi idő alatt számos motorral szerelték. Benzines erőforrásból hatfélét – sornégyesek, két sorhatos –, dízelből háromfélét – mind sornégyes, egy közülük turbós –, LPG-sből pedig háromfélét – egy sorhatos, a többi sornégy – építettek az autó elejébe. A teljesítményük 79 és 139 lóerő közt mozgott, váltóból négysebességes automata, vagy 4- és ötsebességes manuális kerülhetett beléjük.
364
000 darabot gyártottak az autóból. Azt hiszem kis félrenézéssel
tekinthetjük JDM modellnek, mert csak nagyon kis számban
exportálták őket újként Hong Kong-ba, Indonéziába és
Szingapúrba. Az már más kérdés, hogy a használt, nagyon jó
állapotú japán taxik aztán milyen mennyiségben kerültek máshová
Ázsiába, ahol az autóknak jobb oldalon van a kormánya.
Mozgóképes óda a Toyota Crown Confort taxihoz! Komolyan, mintha csak nekünk forgatták volna! Csinos ázsiai hölgy mellett vegyétek észre a jellemző japán taxi akszesszoárokat, úgyis mint a vezető által nyitott bal hátsó ajtó, oldalsó csipkefüggönyök és üléshuzatok és a sofőr fehér szövetkesztyűje! Érdekessége, hogy Indonéziában forgatták.
Minőség
Nem
is vártam mást ettől a gyártótól, egyszerűen süt belőle a
minőség! Beszélgettem ázsiai Tomica gyűjtővel és nagyon sok
olyan dolgot mesélt, ami párhuzamos a Matchbox gyűjtők (egy
részének) nézeteivel. Szóval Takara Tomy / Tomica fronton is van
egyfajta #regenmindenjobbvolt, „a japánban gyártott Tomicák az
igaziak” becsípődés. Ők is értékelik, ha egy modell rugózik
és igen, ők is pattogtatták a kisautókat mint mi,
gyerekkorunkban. (Megemelni az elejét vagy a hátulját és nézni,
hogy rugózik-e a kerekein.)
Nos, ezt az 1/63 méretarányú kis Toyotát 2007 júliusában dobták piacra japánban, 53-as szám alatt. 2020-ban az Egyesült Államokban és Kanadában is árulták – Walmart exkluzív modellként, nagyon valószínű, hogy az enyém is onnan lehet –, és Dél-Koreában is.
A bal hátsó utasajtó nyitható, de csak az. Ez azért egy nagyon érdekes részlet, mert japánban a taxik járda felé néző, hátsó ajtaját a sofőr nyitja egy mechanikus, vagy pneumatikus szerkezet segítségével. Nem tudnám megmondani, hogy ez kötelező felszereltség-e, de minden taxiban van, ugyanúgy mint a függönyök a hátsó oldalablakokon és csipkehuzat a hátsó üléseken.
A
kis Crown Comfort Vietnámban született és elképesztően jól
rugózik! Az első hűtőrács és világítótestek közös műanyag
alkatrészeken osztoznak és az ezen lévő indexeket festéssel
külön kiemelték. A beltér – meglepő módon – elnagyolt, a
kormány is csak egy pizza – ejnye! – de cserébe a szabadjelző
mindkét oldalán ott a taxi felirat! Külön szeretem, hogy a
Tomicákon mind a mai napig előfordul vékony kerék, nem ütik
agyon az autók arányait széles abroncsokkal. Ja és az alváza is fém!
Nagyon jó minőségű holmi, nagyon kedvelem.
Szeretném hangsúlyozni, hogy ez NEM egy speciális kiadás! Krómbetét a hűtőrácshoz és a lámpákhoz, festett indexekkel, szabadjelző a tetőn, keskeny, arányos abroncsok.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése