Oldalak

2025/04/08

Matchbox Classic Cars (N9637) 2009 5 pack Citroën DS 1968 – UPDATE

Az őszinte, beismerő vallomás enyhítő körülmény, úgyhogy nem kertelek! Bevallom férfiasan, hogy akkor jöttem rá, hogy porsche kolléga ennek az egészen kitűnő, 2009-es Matchbox csomagnak a java részét már megírta, amikor már lefotóztam ezt a csodás Citroën DS-t és elkezdtem megírni a bejegyzést.

Nem volt lelkem kidobni a képeket, úgyhogy 16 évvel a fentebb linkelt post után talán nem köveztek meg, ha elsütöm őket update-nek. Hogy azért mégse legyen hozzáadott érték nélkül ez a post, csodáljátok meg az évjáratpontos, 1968-as Citroën DS katalógust is!










Mivel a csomag háromötödét porsche már megírta, illetve újabb egyötöde is „benne van a csőben”, ezért visszamenőleg saját tag-et kapott, amit a címkefelhőben tudtok lekattintani és a csomagról eddig megjelent bejegyzéseket megnézni.


Azt hiszem már 2009-hez képest is visszább lépett a Mattel a jelen Matchbox kínálatának minőségével és részletességével. Nézzétek meg ezt az orrot! Szerintem hibátlan, nem spóroltak semmivel és a kritikus helyeken is pontos a festés. #nemisolyanregenismindenjobbvolt

Én ezeket a kerekeket is nagyon szeretem. Nagyjából mindenen jól mutatnak és remekül betöltik a klasszikus autók alatt az acél felni-krómozott dísztárcsa szerepet.

A króm beltér a krómozott külső alkatrészek ára. Kevésbé fáj, mintha kívül minden színezetlen, szürke műanyag lenne.

Az indexeket nem jó helyen festették ki, de ez bocsánatos hiba.

Hogy lehet valami ennyire nem e-világian, időtlenül szép? Ez a pezsgőszín ez valami fantasztikusan jól áll neki!

Az ötös pakk, amiből való. Eddig ezt sem mutattuk még meg. (Kép: eBay)

2025/04/05

Matchbox Service Squad 5 pack 2019 '90 Volkswagen Golf Country

Teljesen szubjektív véleményem szerint, a Volkswagen Golf 51 éves (atyaég) történetének legvagányabb, legkívánatosabb változata az 1990-ben debütáló, második generációs Golfra épülő Country. A Matchbox elkészítette és remek munkát végzett!

A kompakt SUV németül

Világosan emlékszem, ahogy a 18 éves énem földbe gyökerezett lábbal és leesett állal bámul egy Golf Country-t a budapesti Madách Tér parkolójában, amikor először látott olyat. Értem én, hogy GTi, meg értem én az összes többi, „paprikát dugtak a kipufogójába” változatot is, hogy mosolyt csalnak az arcokra. Sőt – vessetek meg –, de a jelenben élő, földhözragadt énem egy eGolfot is nagyon tudna szeretni. De a non-plus ultra, a vagányság csúcsa nekem már örökre a Country marad.

Hogyha azt szeretnétek tudni, hogy mi fán terem egy ilyen autó, akkor ez az a TotalCar cikk a legjobb hely, ahol járni tudtok, tizenhárom évvel ezelőttről.

A magam részéről a premierév, német katalógusát tudom hozzáadni a típusismertetőhöz.












2017 óta rendületlenül
A Matchbox kínálatába 2017-ben került be a Golf Coutry. 2021 és 2023 kivételével minden évben szerepelt vagy/és az 1-125 sorban, speciális kiadásokban, vagy ötös-, de még húszas csomagokban és volt olyan év, hogy több változatban is. A megjelenését tekintve van a gyári kiviteleket követőtől, a szépen át egészen a csicsásig tart a skála.

Amit ebben a bejegyzésben láttok az ötödik verzió az időrendi sorban és egy 2019-es, kb. „Szolgáltató Osztag” nevű ötös csomagból származik. Megkockáztatom, hogy a pakkban a ChevyVan-nal osztozik holtversenyben a legizgalmasabb címért. Az öntvény úgy általában minden részletében jó, a beltér részletes, bár szokás szerint a kormány pizza és szép kerekeket tettek alá. Amivel nem vagyok kibékülve az a látványos külső akszesszoárok színe. Miért kellett ez a ronda, színezetlen szürke műanyag? Miért nem lehetett fekete, mint az eredeti autón? Főleg ha az alváz műanyag alkatrésze is fekete műanyag? Ezt leszámítva kitűnő.

Rögtön kezdetnek a hibája: A látványos, külső akszesszoárok színe a színezetlen, ronda szürke műanyag!

A színe jó, a kerekei szépek, oldalt a világítótestek kiemelést kaptak.

Így most már tudjuk, hogy mit keres a szolgáltatói pakkban: Hegyitúrákat nyújt.

A beltér amúgy részletes, csak a kormánykerék jön a pizzázóból.

Érdekes, hogy a hátsó világítótesteket megfestették oldalról, de hátulról már nem. De miért nem lehetett ez az ocsmány szürke helyett minden fekete, mint az alváz és amúgy amilyen színű az eredetin?

Az összes többi változatán amúgy fekete, kivéve egyet, amin ezüstszürke. Annak a karosszériája is hasonló színű, nem is áll neki rosszul.

Az eredetinek is ilyen keskeny a napfényteteje. Érdekes, emlékeimben nem így szerepelt, de ellenőriztem.

Klassz ez, mint ahogy az eredeti is.

Ilyen csomagból jön és ezzel a festéssel csak ilyenben van.

2025/04/03

Matchbox MB-20 Volkswagen Transporter (T3) Ambulance 1988

A mai postban egy olyan öntvényt mutatok nektek, amiben bőségesen lett volna még potenciál, de a Matchbox valamiért abszolút nem használta ki.

A Volkswagen T3-at mint témát a Mattel 2016-ban vette elő újra egy platós, duplakabinos kivitelű változat képében. Az arról eddig nálunk megjelent bejegyzéseket innen visszakattintgatva találjátok meg.

Igen jól olvastátok, „újra”mert 1988-ban MB-20-ként debütált a harmadik generációs T3-as, mint mentőautó. A premierváltozat – amit ebben a postban láttok – narancssárga dekorral két évig szerepel az 1-75 szériában. 1990-ben ugyanezzel a dekorral, de már piros színűvel váltja az utódja, ami marad MB-20 és szintén két évig marad a sorozatban. Később már jelentősen változik a dekor, dédelgetek is ezekből a verziókból párat, amelyek majd későbbi bejegyzések tárgyai lesznek.

Az öntvény szerintem kitűnő, de az ablakok konfigurációja nem jellemző egy mentőautóra. Nekem az a semmivel sem alátámasztható gyanúm, hogy tervezhettek belőle civil, leginkább kempingbusz változatot is, amihez az ablakok ilyen elrendezése sokkal jobban passzol.

A hátsó ajtó nyitható, de a kialakítása olyan, hogy csak résnyire. Nem kapott rendes szögben nyitható ajtót, olyan hosszú zsanérokkal amelyek ezt lehetővé teszik – mint mondjuk a Mercedes-Benz Binz felépítményes mentő. Egyszerűen az ajtó kapott két pöcköt a felső sarkaiba. Ez egyértelműen gyenge pontja, de én ennek ellenére is kedvelem, mert minden más szempontból részletgazdag az 1:62 – ezt onnan tudom, hogy fel van tüntetve az alvázon – méretarányú öntvény. Persze elfogult vagyok, ami egyértelműen a vanitisz mellékhatása.

A helyzet az, hogy csak gyári állapotában szerepel először ez az öntvény e lapokon. Wmormo még 2013-ban prezentált egy olyan, civil változattá történő átalakítást, klassz kéttónusú festéssel, amihez hasonló szerintem eredetileg a Matchbox tervezőinek is járhatott a fejében.

Azt gondolom, hogy még így, megkülönböztető jelzéssel is rengeteg potenciál lett volna ebben az öntvényben a mentőautó verziókon túl. Kékkel lehetett volna még tűzoltó és rendőr is – a „Polizei” és „Feuerwehr” feliratú változatok a német piacon (is) nagyot üthettek volna –, vagy borostyánsárgával az ADAC, ÖAMTC, de nagyjából bármelyik európai ország autóklubbjának sárga angyala. Had gonoszkodjak itt egy kicsit: A SIKU nem szokta kihagyni ezeket a ziccereket.

Remek öntvény, nem is túl gyakori és nincs is túl sok változata.
(Bevezető kép a VW Transporter változatokról: piston.my)

A Matchbox első VW Transporter T3 feldolgozása.

Az 8-dot kerék mindenen jól mutat - mint az közismert!

Csuda tudja, ez az ablakelrendezés nekem sokkal inkább egy lakóbuszt ad ki, mintsem mentőautót. Gyanítom szerepelhetett ilyen civil változat a tervek közt.

A hátsó ajtó nyitható...

...de csak ennyire.

Az ajtó kialakítása ennyit tud, ez a maximális szög, amennyire felnyitható.

Fémből megvannak a világítótestek hátul, de elviselnének magukon festéket.

A dekor megtervezésére nem hiszem, hogy öt percnél többet fordítottak volna.

A narancssárga határeset, de én elfogadom.

A vanitisz miatt elfogult vagyok, de a hátsó ajtó tökéletlen kialakítása ellenére is kitűnőnek tartom ezt az önvényt.

2025/04/01

Matchbox Collectors 2021 MB-09 1962 Volkswagen Beetle

A Matchbox 1962-es Volkswagen Beetle modellje 1999-es megjelenése óta szinte folyamatosan a kínálat részét képezi, ezzel is bizonyítva, hogy a megmintázott autó egy örök darab, sosem megy ki a divatból.

Mi is szeretjük, hiszen az eredeti verzióból mutattunk már egyet 2006-ból, egyet 2007-ből, 2008-ból viszont egy és kettő is akad, de módosított változatból is akadt már itt 2018-ból és 2023-ból is egy-egy példány.

Ez a lila változat pedig a 2021-es, 20 tagú Collecors Series kilencedik tagjaként jelent meg, aminek fő jellemzője a gazdag dekoráció és a gumis kerekek. Az alváz, így a lökhárítók visszakapták krómozásukat, de sajnos az autó hátuljának kidekorálása már nem fért bele a költségvetésbe. Mint gyűjtői modell, azért arra figyelhettek volna, hogy legalább a lámpák hátul is kapjanak egy kis festéket. Kárpótolhatjuk magunkat egy szép dobozkával, amin viszont sem a lökhárító - nagyon szeretik a Bogarat a "korlátos" lökhárítóval ábrázolni, -  sem a kerék nem olyan, mint a kisautón, de annyi baj legyen. Ezekkel együtt is egy igazán szép, mutatós bogárhátú lett a végeredmény.

Meglepően jól mutat ezekkel a kerekekkel is

A szörf, mint téma és a Volkswagen elég gyakran találkozik egymással

A többi részéhez képes kicsit kiábrándító a fara

Van egy szép doboza is