Oldalak

2024/01/29

Metal Play Mobil - Modell Auto BMW 3.0 CSL

Legnagyobb meglepetésemre elég sokszor foglalkoztunk ezzel a járgánnyal és azzal az eredetivel is amiből másolták. Viszont az eredeti autóval egyáltalán nem!

Ha James Bond német lett volna

Meggyőződésem, hogy Ian Fleming legendás titkos ügynöke ha nem „dábölószevennek” születik, hanem „nullnullzíbennek”, akkor BMW E9-et hajtott volna. Az egyik legelegánsabb BMW-nek tartom ezt a kupét, amiről Bolla Gyuri remek anyagot készített, minden perce arany, tessenek kedves lenni fogyasztani:

 

Már az eredeti se
Az eredeti Matchboxszal még a blog korai napjaiban foglalkoztam. Ez még bőven az útkeresős, Matchbox csőlátásos időszakom ezért tessenek kedvesek megértéssel kezelni az ott olvashatókat. Azt viszont változatlanul tartom, hogy sohasem voltam érte oda, a Matchbox csak messziről, éjszaka és ködben hasonlít az eredetire, annak eleganciájából a világon semmit nem hoz át.

A legális hazai Matchboxok listáján is megtaláljuk a CSL-t. A Matchbox, a gyártás helyétől függetlenül hozta a bevált gyakorlatot, azt a típusjelzést írták a kisautóra amit az adott karosszériaváltozat elvisel. Mivel a „sima” CS-hez képest a CSL „csak” annyiban más, hogy könnyebb és a motor hengerűrtartalmát 2986 köbcentiről 3003-ra növelték, amiből kívülről természetesen semmi nem látszik, ezért lett CSL.

Beczl ebben a bejegyzésben említi nálunk először az illegális Matchbox másolat, Metal Play Mobil 3.0 CSL-t.

Porsche pedig összehasonlító tesztet is végzett az eredetivel és a másolattal.

Hogy mit tudok hozzátenni? Nos, már új korában is végtelenül gyatra minőségű kópia volt és az évek nem tesznek jót neki. A kerekei látványosan depolimerizálódnak, holott mióta a jó ég tudja hogy hogyan a gyűjteményembe került, azóta nem érte napfény.

Már Matchboxként sem hozza az eredeti autó részleteit, a másolat csak ront ezen.

Szerintem a cápaorr az egyáltalán nem sikerült.

Az eredetin nyithatóak az ajtók, ezen nem, de a körvonaluk meglehetősen hangsúlyosra sikerült.

A kerekek műanyaga látványosan kezdi feladni az egyben maradást.

Hogy a kifakult matrica a tetőn gyári, vagy valamelyik előző tulajdonos tuningkísérlete, azt már nem fogjuk megtudni, bár sok jelentősége nincs.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése