A Maersk vajon mi?
A
Maersk tengeri szállítmányozással, kikötőüzemeltetéssel,
ellátási lánc managementtel és raktározással foglalkozó
óriásvállalat. A központja Dániában, Koppenhágában van,
leányvállalatokkal és irodákkal 130 országban. Több mint 100
000 alkalmazottat foglalkoztattak 2022-ben.
Dampskibsselskabet Svendborg, azaz a Svendborg Gőzhajó(zási?) Társaságot 1904-ben alapította Peter Mærsk Møller kapitány (1836–1927) és fia Arnold Peter (A. P.) Møller (1876–1965). Sohasem fogjátok kitalálni, hogy hol: Svendborban, Dániában! A tőzsdei cég tulajdonosai mind a mai napig a család tagjai. Óriási vállalatról van szó: A Forbes, Global 2000-es listáján 2022-ben a Møller-Maersk részvénytársaság a 161-edik volt. Az egyik legnagyobb teherhajózással foglalkozó cég a világon és a flottakapacitását tekintve a legnagyobb. Egyedül ők a világ teherszállítási kapacitásának 18%-át birtokolják.
Már a bevezetőben említettem, hogy nekem nagyon tetszik ez a fakó-bilikék (már bocs) árnyalatú cégszín és a hozzá tartozó hétágú csillag embléma. Utóbbinak érdekes története van.
1886-ban,
P. M. Møller első gőzöse, az S.S. Laura (S.S. = Steam Ship, azaz
gőzhajó) kéményére festve használták először. Még ez előtt
a kapitány felesége Anna elkísérte egy útjára, melynek során
súlyosan megbetegedett. A mélyen vallásos P. M. imádkozott
feleségéért aki meggyógyult. 1886 október hatodikán kelt
levelében, a Laura megvásárlása után azt írja: „A kis csillag
a kéményen emlékeztető arra, hogy milyen csüggedten és aggódva
imádkoztam érted. Egy jelet kérve hogy bár csak látnék egy
csillagot a szürke, felhős égen, egy emlékeztetőt, hogy az Úr
meghallgatja az imánkat”. Mert hogy ez történt, az amúgy borult
égen átragyogott egy kis fényes csillag.
Az 1904-ben alapított társaság és az utódcégei is megtartották a fakókék háttér előtti fehér, hétágú csillagot mint emblémát. Az évek során apróbb változtatásokon ment át. Jelenlegi formáját Acton Bjørn dán tervező és építész alkotta meg az 1970-es években.
Kézműves
A
Volkswagen Crafter (crafter = kézműves) a német autógyártó
által kínált legnagyobb kisáruszállító (van), a maga 3-5 tonna
közti kapacitásával. Az első generáció 2006 – 2017 közt
készült. A Majorette a 2017 óta készülő, jelenleg is
forgalomban lévő második generációt mintázta meg. További
típusinfókért tessenek
kedves lenni a forgalmazó oldalát felkeresni, esetleg a
TotalCar tesztjét fogyasztani!
A nagy kékség
Nem
leszek képmutató: Vanitisz ide vagy oda, a csomagból nekem a „leg”
a MAN TGX szerelvény. Ezt ki is szereltem a dobozból – nagyon
furmányosan vannak rögzítve alulról, cirka esélytelen szépen
visszatenni őket úgy, ahogy voltak – azért hogy vitrinbe
költözzék. A többiek maradtak a helyükön, a jól tárolhatóság
okán. Mea culpa, mea maxima culpa, rettentően vacak képek
készültek, mert az, ahogy a tartalom együtt áll, korlátozza hogy
a kamera hová és hogyan fért el. Szóval vagy rajta van a fél
környék, vagy nem jó a szög, vagy rossz helyen van az élesség –
esetleg mindezek együtt.
A Majorette Crafter értelmezése jó! Kívülről nagyon szép részletes, a beltere nem kevésbé. A Maersk színei nagyon jól állnak neki és még az egyik oldalajtaja nyitható is – az ilyesmiből a Mattel manapság drága, speciális kiadást csinál, majd fogjátok látni idővel.
Vanitiszeseknek kb. kötelező és a jó hír az, hogy nem csak ebben a szettben lakik, szólóban is hozzáférhető – mondjuk nem Maersk színekben, azzal a legkisebb kiszerelése a two pack.
Jóképű! (Ne nagyítsátok ki a képet és akkor nem látszik, hogy mennyire rossz helyen van a fókusz!)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése