Oldalak

2024/01/22

Autogrand (Welly) - Lada 4x4 Niva

A mai post bátran viselhetné címében, hogy „Update”. Amiért nem teszi, az a termék a korábban tárgyaltakétól eltérő neve – a linkeket majd megtaláljátok alább – és csomagolása.

NYILATKOZAT
A Matchbox Memories egy családbarát autó- és kisautó rajongói blog. Elsődleges célja a gyűjteményeink megosztása virtuálisan mindenkivel, akiket érdekel a téma és képesek magyarul olvasni, nemtől, kortól, bőrszíntől, bármitől függetlenül. Szerzői politika ügyekben megtartják a véleményüket maguknak és ezt várják el olvasóiktól is. Függetlenül attól, hogy mi történik a közvetlen szomszédunkban vagy a nagyvilágban, az itt megjelenő járművek iránt érzett rajongásunk vezet minket, nem pedig az, hogy mely országban készültek.

Hiszen ismeritek
A Lada 4x4 – lánykori nevén Niva – egyszerűen nem lehet ismeretlen a számotokra! 1977 óta gyártják, kisebb-nagyobb megszakítással itthon is kapható, ott van az utakon – szántóföldeken, erdőkben, mocsarakban –, ha nem is a budapesti Váci utca környékén. „Egy csecsemőnek minden vicc új” alapon azért elhelyeznék pár stratégiai linket a jármű történetéről. Elsőként álljon itt egy több mint húsz éves (!) cikk a TotalCarról. Annyira régi, hogy a szerző neve számomra teljesen ismeretlen. A hangvétel gúnyos-lesajnáló és például olyan érdekes infó sem hangzik el benne, hogy a Niva volt az első, sorozatban gyártott, önhordó karosszériás terepjáró a világon. Nem találtam jobbat, úgyhogy mértékkel fogyasszátok! (Ha valakinek van ötlete alternatívára, szívesen elhelyezem ide!) Ez az anyag már sokkal szeretetteljesebb, egy veteránvizsgás Niváról szól, szívmelengetően érdekes.

Érdekes, hogy a legyártott darabszám tekintetében a Wikipédia is jelentősen téved. Ott 650 000 világszerte értékesített példányt említ 2020 év végi adatként. Ezzel szemben nekünk bizonyítékunk van rá, hogy 2013-ban már elkészült a kétmilliomodik példány!

Több Niva reklám is fent van a YouTube-on, amiből én a portugált választottam. Sajnos ez is, mint a legtöbb „VHS mínusz” minőség, de legalább csinos hölgy van benne és nem farkastetemek, amik a szovjet tévéreklámban.


"Hejde, szááánt a Ladám, csireg-csörög a járom..." Portugál Niva reklám!

Vótmár'
Kétszer is találkozhattatok már a Nivával e lapokon. Tommi péládnya szakasztott ugyanilyen, mint amit ebben a bejegyzésben láttok. Amiért mégis ismétlek, hogy az enyémnek teljesen más a neve és a doboza, meg picivel jobb fotókat sikerült róla készítenem, mint Tomminak 9 éve. Porsche is mutat egy hasonlót, de az kék lámpát kéne hogy viseljen a tetején, valamiféle katonai rendőrség színeiben. A Google fordító „Katonai Járműellenőrzés” eredményt ad, amiről a Ti találgatásotok, hogy pontosan mi lehet, pont olyan jó, mint az enyém. Ez Welly márkanév alatt fut, nyilván más a doboza is, de ami fontosabb, hogy az első lökhárítója más mint az én példányomé. Az azon lévő rendszámtábla elegáns „Lada 4x4” feliratot visel – ami az újabb kori példányok márkaneve, mivel a „Niva” korábban más jogtulajdonosnál ragadt –, pont mint ahogy a hátsón is. Az első helyzetjelzők és irányjelzők ezen kaptak festékes kiemelést, de az oldalsók nem. Cserébe vagány kerekei vannak!

Remek kisautó(k) ezek is, mint ahogy a korábban prezentált 2106-os is. Sajnos a beszerezhetősége is pont ugyanolyan, mint annak.

Nagyon tetszik az apró, mégis kidolgozott Lada / Zsiguli embléma az orrán! A helyzet- és irányjelző nem kapott kiemelést az orrán, nem úgy mint porsche fentebb linkelt példánya. A lökhárítója is más.

Az oldalsó helyzetjelzőre azonban már jutott festék.

Nem mondom, hogy ez a metálzöld árnyalat a kedvenc színem, de nem is áll rosszul neki! Erős ködben, éjszaka még a kerekei is emlékeztetnek az eredeti, nagyon sok lyukú acélfelnijeire.

Nahát, a kormány sem csak egy pizza! Rád nézek megróvólag, Mattel fiam!

Szép részletes a hátulja is.

Jobb oldala is van, amiről nem lustálkodták le az üzemanyag betöltő nyílást rejtő fedelet!

Ez a harmadik fajta doboz és márkanév cirka ugyanannak.

A doboz hátsó oldala. A fekete Csajkát és a kék 2106-ost szívesen befogadnám!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése