Oldalak

2022/07/03

Matchbox K-31 SuperKings Peterbilt Euro-Express Refrigeration Truck

Nos, igen van az a mantránk, hogy „SuperKingst nem gyűjtünk” de van amikor aztán mégis. Mondjuk mert - többek között - olyan áron van, hogy nem lehet otthagyni egy börzén.

A SuperKingsel az a baj, hogy nagy. Gyönyörűek, mesések, de nagyok. Eleve nem lehet hazaosonni velük egy börzéről észrevétlenül, a postás vagy futár is feltűnően nagy csomagot hoz, ha SuperKings lakik benne. Szóval be kell ismerni egy börzézés után, hogy „Drágám! Hazakísért! Megtarthatom?” Aztán tárolni is körülményes, vitrinből is sok helyet foglal, meg hát amúgy is savanyú az a rohadék szőlő, na! De aztán van amikor mégsem lehet otthagyni. Vagy azért mert olyan minőséget képvisel – itt a „kilincses 911”-es szerintem valami olyasmi aminek benne KELL lennie a nem létező „minden idők három legjobb Matchboxa” versenyben, vagy mert olyan témájú. Ez esetben a téma miatt kellett, amihez társult az ár.

Egy blogot írtam már tele – mint a mellékelt ábra mutatja – a Convoy sorozat csőrös Peterbilt szerelvényeivel – a vontatóra nem vesztegetnék szót, egyszerűen muszáj, hogy ennyi év után ismerjétek –, evidens hogy egyszerűen KELLETT a nagy testvér melléjük, a vitrinbe, vagy tetejére vagy valami közeli helyre. Ugyanakkor ezt eléggé rendhagyó alkalomnak érzem ahhoz, hogy elsüssem az 1993-as, tehát későbbi, ezért apróságokban és a hálófülkében is eltérő Peterbilt 379 katalógust!

 

 

De mi is ez a K-31? 1978 és 1985 között készül a Matchbox nagyméretű sorozatában az amerikai hűtőkocsis szerelvény. Charlie Mack 15 különböző verziót említ. Amit ebben a postban láthattok, az a gyártás vége felől származik, nagyjából az utolsó előtti változat. Amiben egyedülálló mind közül, hogy nem valódi cég, vagy termék emblémáját hordozza, hanem egy „Euro-Express” feliratot. Soha nem fogom megtudni, hogy milyen tudatmódosítót szedhettek azok akik egy 100%-ig amerikai járműszerelvényre kitaláltak és jóváhagytak ilyesmit, de ahogy öregszem, egyre többször gondolom azt, hogy én is kérek belőle! Pedig a drog rossz, értem?

Állatira fúrta az oldalam, hogy mennyi köze van egymáshoz a Convoy Peterbiltnek, meg a SuperKings-nek, mert az egyértelmű volt, hogy a hűtős félpótnak semennyire sincs az 1:110 körüli kistesóhoz. Nem légből kapott az ötlet, a Matchbox történetében már fordult elő, hogy másolómaró segítségével készült el a kicsi modellből a nagy. Nos, hogy lelőjjem a poént: semennyi! És most már következzenek végre a képek!

Létezhetetlen, hogy ezt a blogot látogatva nem ismernétek fel a 379-es Peterbiltet. Ami gyanús lehet, az a méretarány.

 Ez a gyártás végéről származó kivitel, a feliratot egy ízig-vérig amerikai vontatón én sem értem.

Ekkora méretben már azért illik, hogy nyithatóak legyenek a raktérajtók. A félpót alváza közös a a SuperKings konténerszállítóval.

Azt viszont nem értem, hogy hogyan maradhatott ki a beltér. Akármilyen, jelzésszerű megtette volna. De nincs.

Viszont a krómszínű kiegészítőktől eltekintve itt bizony minden fém. Az abroncsok műanyagok, nem gumiból vannak, mint ahogy a nyereg is.

Ezekről a képekről egyértelműen kiderül, hogy a másolómarót ezúttal nem vetették be.

Ha megfigyelitek, a hűtőrács eltér a két Matchboxon. A Convoyon jó, a SuperKingsen nem. Lekerekített kellene, hogy legyen az alsó része.

Egyértelműen teljesen újraalkották a Convoyt, hiszen az lett később, 1982-ben debütál, az SK Pete pedig még 1978-ban jelent meg.

Bedurciztak?

A félpót sohasem volt "Convoy-előd" gyanús, ilyen akszesszoárok ott nincsenek.

Kerekes kitámasztó láb. A felirat matrica, ami az évek során elkoszolódott, ötletem sincs a megtisztítására. Ha valakinek igen, kérem kommentáljon!

Az ár közel nem tükrözte ezt a közel sem makulátlan, de teljesen elfogadható állapotot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése