Ritkán fordul elő, hogy 2-, 3-, 5-, 10-es csomagokban lévő kisautókat nem külön-külön tárgyalunk, hanem egy kalap alatt, de mivel a megmintázott típusokat már tárgyaltuk a múltban más gyártóktól, nem láttam jó okát annak, hogy most is így járjunk el.
Az óriástörpe
A Trabival kapcsolatban azt hiszem mérhetetlen marhaság lenne bármiféle típusismertető. Álljon itt egy link a korábbi Trabi postjainkra, melyeknek alanyait a Maisto és a Grell gyártotta. Már csak azért is, mert úgy összességében nem rossz ez a Welly értelmezés, azért bele tudok kötni.
Ami tetszik, az a Welly egyenkerék, ami kicsit emlékeztet a Trabicsek fém dísztárcsás kerekeire (ködben, messziről). Ahol lehetett, használtak festékeket is a részletek kiemelésére, ami szintén pozitív.
Ami viszont nagyon nem tetszik, az a tető. Értem, hogy a domború tetőt akarták szépen reprodukálni, de nem sikerült jól. Ez így olyan, mintha valamiféle magasítás lenne. Borzasztóan bántja a szemem. A Welly ennek a termékvonalának a méretarányát 1:64 és 1:60 közé teszi. Nos, ez bizonyosan az utóbbi, mert – akárcsak a csomagtesójához mérten is – brutálisan nagy. Igazán örvendetes, hogy a motorházfedélen ott a Trabant embléma, hátul meg a Trabant felirat, de az utóbbiba picit belekötnék. Nem tudom elolvasni, hogy pontosan mi áll ott, mert elmosódott a nyomat, de talán-talán „Trabant 601S de luxe”. Vegyük át, hogy mi teszi a Trabantot kívülről, ha „de luxe”! Már ha jól tudom a 601-esek közti őrületesen sokféle különbség mibenlétét.
Az első és legfontosabb, a kéttónusú fényezés. (Itt azért elmorzsolnék egy „muhahát”.) Ez abban nyilvánul meg, hogy a tetőnek más színűnek kéne lennie. Ennél a babakéknél fehérnek – azonban hableányos szökőkút nem járt hozzá. A vicces az, hogy a Welly weboldalán van ilyen verzió is. Nem is gondoltam volna, hogy ők ilyen Trabi-nagyhatalom, és az 1:60 mellett, 1:34 és 1:24 méretarányban is tolják – jó hát ezek nem kerülnek fel normál esetben a radarernyőmre. Szóval a felirat és az egyszínűség nem stimmel.
Ebben
a méretarányban és a játékszer kategóriában van még két, nem
elvárható apróság, ami nem jelenik meg, mégpedig a króm
lökhárítókon – ami azonban dicséretesen megvan – a 2-2
gumibaba elől és hátul, illetve hátul a bal oldalon a lökhárítóra
szerelt ködlámpa.
Nyilván ezeket szólóban is lehet kapni, szóval majd igyekszem belebotlani „kétszínű” Welly Trabiba.
Hé, taxi!
A
klasszikus londoni, Austin FX4 taxit birizgáltuk már Matchboxként
kétféle öntvényként, de megszámolni is nehéz, hogy hányféle
festésben és Corgiként is. A
közös link rájuk lefedni a típusismertetőt is. Az a fura
helyzet, hogy sem azokba, sem a Welly feldolgozásba nem tudok
érdemben belekötni, mindegyik másként jó. Az egyenkerék itt is
működik, hozza az eredeti hangulatát, ami meg a részleteket
illeti, teljesen elégedett vagyok vele a játékszer kategóriában.
Érdekes,
hogy mint
a Transporter kamionok dobozán, ezen is ott a Dromader logó és
ezen már eleve nyomatként, nem matrica. Ők valamiféle
Welly-helyőrség lehetnek, vagy lehettek. Egy
weboldalt találtam hozzájuk, ami nekem picit prüszköl, de
azért működik – sokkal okosabbak nem leszünk tőle.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése