A Matchbox kínálatában szinte a kezdetek óta megtalálható valamilyen Forma 1-es versenyautó, vagy legalábbis ami hasonlít rá. Jelen darabot 1993-ban alkotják meg és még ebben az évben piacra is kerül, azonban sem az 1-75, sem az 1-100 kereteibe nem kerül bele - ott továbbra is a Grand Prix Racing Car van jelen. Kizárólag a Formula 1-es szettekbe kerül bele, az éppen aktuális istállók színeiben, de főként az akkori világbajnok, Nigel Mansel neve által fémjelzett pakkokat adtak ki. Az idő előrehaladtával végül megkapta azt a megtiszteltetést, hogy a Matchbox versenycsapat színeiben bekerül az 1996-os 1-100-as sorozatba MB-74-es sorszámmal. A következő évben más lett a szín, de marad MB-74 és az ekkor megjelenő csupa arany sorba is bekerül. 1998-ban búcsúzik MB-61-ként, de ekkor már az 1-75-ös sorba is beválogatják.
Kivitelezésére nem nagyon panaszkodhatunk, hozza az akkori Forma 1-es autók formáját, a főbb részleteket megtaláljuk rajta. A karosszéria és az alváz is fémből van, utóbbiból alakították ki az első spoilert is, így nem kell félni tőle, hogy könnyen letörik. Nem úgy a hatalmas hátsó szárny, ami műanyagból van és alapesetben is kicsit ingatag, de ügye nem kell feszegetni, nem azért van ott. A vezető fülkét nem hagyták üresen, beültettek egy pilótát, ami egész korrektre sikeredett, a biztonsági övek és az overál gyűrődései is kivehetőek, egyedül csak a kormányt hiányolom. A kerekeken természetesen Good Year márkájú slick gumik vannak, ami ekkortájt nem szokatlan a Matchbox kisautóin. A sablonos kisautót csak a dekorációval lehet igazán egyedivé tenni, amin nem is spóroltak, mindegyik kivitel gazdag tampózást kapott. Ennek köszönhetően elég élethűen sikerült átvinni erre a konkrét darabra az 1993-as Footwork Arrows FA14 Mugen Honda festését.
Kivitelezésére nem nagyon panaszkodhatunk, hozza az akkori Forma 1-es autók formáját, a főbb részleteket megtaláljuk rajta. A karosszéria és az alváz is fémből van, utóbbiból alakították ki az első spoilert is, így nem kell félni tőle, hogy könnyen letörik. Nem úgy a hatalmas hátsó szárny, ami műanyagból van és alapesetben is kicsit ingatag, de ügye nem kell feszegetni, nem azért van ott. A vezető fülkét nem hagyták üresen, beültettek egy pilótát, ami egész korrektre sikeredett, a biztonsági övek és az overál gyűrődései is kivehetőek, egyedül csak a kormányt hiányolom. A kerekeken természetesen Good Year márkájú slick gumik vannak, ami ekkortájt nem szokatlan a Matchbox kisautóin. A sablonos kisautót csak a dekorációval lehet igazán egyedivé tenni, amin nem is spóroltak, mindegyik kivitel gazdag tampózást kapott. Ennek köszönhetően elég élethűen sikerült átvinni erre a konkrét darabra az 1993-as Footwork Arrows FA14 Mugen Honda festését.
Ilyen volt az 1993-as Footwork Arrows FA14 Mugen Honda. A volánnál Derek Warwick. (kép forrása: flickr)
1 megjegyzés:
Ebből megvan a ferraris és a williamses. Igaz, kopottak, de majd akkor egy rövid update keretében bemutatom őket.
Megjegyzés küldése